Soligt

Temat på Malins fotoutmaning är soligt...
 
Alldeles perfekt en fredag där det regnar.
Och kaffemuggen välts ut över bordet.
Att tänka på soligt.
Inte bara för huden utan också för själen.
Solen som liksom tar sig in överallt.
 
Som i September börjar ge ett annat sken.
Ett varmare på ett sätt men ändå lite mera på avstånd.

Soligt, på en promenad.
Bland sånt jag tycker är vackert.
Det som inte är så välordnat.
Soligt för huden men också för själen.
 
För att se flera bidrag så klickar ni här
Fin fredag till er
 
Kram Hannis
 
Ps. Anna.S, jag är tacksam.
Vi har en öppenhet i min flock.
Om det ljusa men främst det svåra.
Det är det som har gjort oss så tajta.
Att vi har vågat prata en del om det som har varit.
Det är fint.
 
Sen behöver det ju inte vara biologiskt.
Det viktiga är människan.
Att den står kvar även i det svåra.
Det är på riktigt tycker jag.
Som du skriver, det fastnar.
 
Jag tror att du kan skapa en sån hatt!
Det är jag övertygad om.
En alldeles egen Anna-hatt=))
Häftigt!
 
Jag hoppas att du får lite ork i helgen.
Att göra sånt du mår bra av.
Stor kram!
 
 

15 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Vilka vackra, stämningsfulla foton du bjuder på! Faktiskt finns det lite sol här idag vid sydkusten, men
den är på lite avstånd och kommer inte längre upp lika högt på himlavalvet!
Önskar dig en härlig helg och hoppas att det blir lite solsken även hos er!
Kram och nospussar från oss

Flower of Fame sa...

Så vackra soliga foton. Härligt att titta tillbaka på. Ha en härlig dag Kram Pernilla

choicesbyannie sa...

Solen, så vackert. Här har det lovats sol hela helgen och vi har planerat en helg i trädgården. Här ska häckar klippas, ogräs rensas, korvar grillas och grenar och löv eldas upp;) Ser fram emot att få värma mig i solen;)

Fin fredag till dig och en fantastisk helg med.
Kram
Annie

Katarina sa...

"Soligt för huden men också för själen" Vilken klockren formulering! Har läst några av dina betraktelser och du målar verkligen med orden.

HönaPöna sa...

Vackert... hösten gör sej som bäst just sådär som du har fångat den.
Kram till dej!

Pia sa...

Så vackra bilder du bjuder på, även idag ska jag väl säga då. Solen är så viktigt för oss alla, den är livet! Jag har suttit och läst här hos dig då jag varit lite frånvarande igen, mycket som rullar i huvudet nu, och slås av hur jag njuter när jag läser. En del med en klump i halsen, en del med ett leende spelande på läpparna, du är en ordkonstnär av rang!
Önskar dig en fin helg!
Kramen
Pia

Mamma C sa...

Tur att dom lovat sol hela helgen där jag bor. För nu vill man sluka varje c-vitamin av den innan mörkret infinner sig.
Kram Mamma C

House and Garden by Bia sa...

Hösten är härlig och helgen är välkommen ;)))...vi har en toppendag, solen skiner och det är 15 grader i skuggan...har varit till torpet en sväng och tog en promenad...glömde tyvärr kameran ;(...i morgon ska jag ha min lilla loppis öppen...äntligen...det har regnat så många dagar här. Fina bilder har du tagit och jag önskar dej en toppen helg ;))
Kramis

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilka underbara bilder :)
Hösten kan vara helt underbar om den bara vill :)
Alla mustiga färger i naturen och den klara friska luften.
Jag älskar alla årstider och ser fram emot dom alla :)
Hoppas du har en mysig kväll.
Stor kram
Jessica

Hemma på Sjuan sa...

Härliga soliga bilder du visar och vi hoppas på den lovade solen i helgen. Ha en fin helg, kram Suss

LÁrt de Vivre sa...

Solen...skulle vi ju aldrig klara oss utan, den ger oss glädje, värme och energi. Idag skiner solen i Skåne med, så det blir att ge sig ut och suga åt sig av strålarna.

Kram Kajsa

Fru Eriksson sa...

Waoooo,fantastiskt vackert ❤️ ...
/Kram i goa Höstsolen!

dahlia sa...

visst är hösten fantastisk

Fröken Foto sa...

Du och dina bilder... det är något magiskt över dem! Din text är vacker och ja... du verkar vara en väldigt spännande person! Fint.

Stor kram, Malin

Fröken Foto sa...

ja just det, en liten ursäkt passar väl in också. Oktober ämnen kom ut toksent... resultatet av för mycket stress under lång tid... det kan bara bli bättre :)

kram