Pyssel med rep

Rep, en limpicka och en skål som mall.
Blev en ny skål i rep.
Ett lagom pyssel en söndag.




Nöjd blev jag på första försöket.
Så nu är nästa projekt att göra en lite större också.

Det är dags att ta tag i en ny vecka.
Med en pälsboll som får vara hos sin "mormor" och vila.
Han börjar bli lite sig själv igen, tack och lov.

Till er,
en lugn start på veckan.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, skönt att det släppt lite.
Så vackert du beskriver höstens skiftningar.
För mig är det så blandat med hösten.
Jag älskar den på ett sätt,
samtidigt så känner jag alltid mer av någon anledning.
Blir som att kontrasterna framkallar mera tankar.
Som ett vemod.

Det är jobbigt att fara iväg när man inte är i fas.
Skönt att vänta då, att inte pressa sig.
Och tack för dina ord om pälsis!!
Stor kram



11 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Men vilket fantastiskt pyssel och så snyggt. Själv avskyr jag dock min limspistol då jag alltid alltid bränner mig så fasligt på den. Vet inte vad jag gör men jag lyckas alltid spilla hett lim på min kropp. Attans vad ont det gör.

Men kanske kanske skulle jag våga mig på att ta fram den igen. Kanske.

fin fin start på veckan till dig
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Vad du kan! Min limpistol försvann nog i flytten, så jag får nog hålla mig till virknålen.
Så skönt att pälsbollen mår bättre! Det är förskräckligt oroligt när ens hund blir sjuk.
Det är vid sådana tillfällen man verkligen önskar att de kunde prata och berätta
var de har ont!
Önskar Er en bra vecka!
Kram och nospussar från oss!

House and Garden by Bia sa...

Så snyggt det blev !!
Det är roligt att pyssla...helst om det blir så fint som dina pyssel ;))
Kram bia

Flower of Fame sa...

Så fin skålen blev. Den ska du vara nöjd med. Ha en fin dag Kram Pernilla

LÁrt de Vivre sa...

Fin skål!! Du är duktig med din limpicka...jag läste först rep & limmrick....

Kram Kajsa

HönaPöna sa...

Så fint den blev... enkel, som jag gillar.
Fin kväll till dej!

Anna S sa...

Åh, fint att läsa att din Pälsis är på bättringsvägen och mår bättre. Jag har tänkt på er då och då och hoppats.
Det är så väldigt svårt när familjemedlemmar blir sjuka och man står som maktlös och oroar sig. Hoppas att han snart är sitt vanliga lite diviga jag!

Skålen du gjort i rep är jättefin! Så bra det passar med snäckorna i. De där färgerna.
Jag min arma yra höna fick upp en bild att man ju kan snöra sin egen hatt också. Om man vill... Eller kanske låta bli. ;-)

Jag känner som du beskriver om hösten. Känslorna och allt blir klarare ju kyligare det blir ute. Jag tror det är det som fångar mig om hösten. Sommaren är för mig ofta plågsam av olika anledningar. Vintern är ju svår med mörkret för många, liksom för mig. Då gäller det att fånga det ljus som finns, när och om man kan.
Sen våren; kan vara underbar eller fylld av ångest, beroende på läge.

Idag var jag bara hemma och tog hand om mig. Rensade undan för mycket plotter och ska fortsätta med det så att intrycken minskar. När jag mår såhär är det bara läge med vitt och vila.
Trots att det var bra och hjälpte att måla så rev det upp lite för starka känslor i mig. Mycket ilska och sorg.

Lycka till med den stora skålen! Tänkte också på att man kan ha olika färger på repen och göra skålarna/hattarna mönstrade.

Stor kram och fin dag till dig!

Mamma C sa...

woow, så smart och så snygg den blev.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Enkelhet (även om den nog inte är lätt att göra!) men du lyckas med det mesta...jättefint! Vill pyssla men när ska man hinna? och var packade jag ner min limpistol tro?? Ja du vet...denna flytt, hittar ingenting!
Kram till dig,
Titti

Kia sa...

Vilken söt repskål.
Kul pyssel du hittar på.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Fru Eriksson sa...

Waooo,så snygg ♡ ...
/Kram