Nära

Temat på Malins fotoutmaning är nära..
 
Jag smög in en morgon.
Och fotade min syster och Myran.
När dom sov.
Nära...


Helst av allt ville jag böja mig fram,
pussa dom där små fötterna.
Men ville inte väcka henne, den lilla, i den där fridfullheten.
 
Det är nog bland det mjukaste som finns.
Att sova nära, ett litet barn.
Den lugna andningen, små rörelser.
Avslappnad i en värld av drömmar.
Fint att se och uppleva.
Nära..
 
För att se flera tolkningar så klickar ni här
 
Jag befinner mig som ni förstår i Stockholm.
För familjehäng och firande av just den lilla.
Hon har fyllt ett år.
Det är inte klokt av vad det går fort!
 
Till er, en fin helg /Kram Hannis
 
Ps. Anna.S, en ny keyboard!
Kan tänka mig att det blir en del spelande nu då=))
 
Vet du, våra rader om hattar som skulle göras.
Nu har jag blivit lite fixerad så jag sitter och googlar
tips på hur man gör egna hattar i filt.
En mindre slokhatt är jag sugen på.
 
Hoppas att din helg blir lugn och skön!
Kramen
 
 
 

13 kommentarer:

annika sa...

Åh Myran! Små mjuka barnfötter ❤️️

HönaPöna sa...

Fin tolkning... Och det där ser ju så fridfullt ut.
Här däremot, efter år av störd sömn, är jag glad att. Barnen ligger i sina egna sängar nu för tiden 😄
Fin fredag till dej!

Mamma C sa...

Fridfulla bilder med stor kärleksfaktor.
Kram Mamma C

Fröken Foto sa...

Naw, så gulligt! Finns inget mysigare än små barnfötter... man vill vara nära.

Ha det gott i huvudstaden.

kram kram Malin

Katarina sa...

Vilken skatt dina bilder blir för mamma och barn. Inte ofta det där sovmyset fångas.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ljuvligaste helgen till dig fina fina du!!!
Dina bilder är så fina!!!

House and Garden by Bia sa...

Mysiga bilder !!!
Ha en fin helg nu ;))
Kram bia

dahlia sa...

Det där såg riktigt mysigt ut

Flower of Fame sa...

Underbar tolkning. Att få vara nära en liten är något speciellt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Helena sa...

Underbara barnafötter. En mycket vacker tolkning!

Solsippan sa...

Men åh <3 Blir alldeles mjukvarm i hjärtat...

HWIT BLOGG sa...

Jättefina bilder...kan bara säga wow! En vacker tolkning!
Kram Titti

Anna S sa...

Åh, så fina bilder på en tryggt sovande Myra bredvid systern din! Det är ett sånt lugn i bilderna. Fint att se!

Så coolt att du har planer på en alldeles egengjord slokhatt! Den kommer bli jättefin! Och personlig.

Här har färgkritorna varit framme nu ikväll. Känner mig dimmig och behövde måla av mig. På uppmaning av en nära vän som jag mailar med.

Hoppas att din helg är fin! Kramar!