När ska jag lära mig?

Jag undrar när jag ska lära mig.
Att inte göra allt på en gång.
Att inte ta tag i klädkammaren samtidigt som jag möblerar om.
Och också börjar förbereda för att måla.
Utan istället vara så där så att jag gör en sak i taget.

- Herregud, suckar en vän.
Hur många gånger kan man måla om i en etta?
- Det är en stor etta, svarar jag.
Som att det skulle vara ett bra svar.


Så nu är det den där röran igen.
Och jag visslar förtjust.
Fast jag kanske inte är riktigt säker på att det här
blir bra på en gång.

Sen i slutet av sommaren har jag flängt runt lediga dagar.
Hemmet har inte varit en prio.
Och det märks förstås.
När man bara kommer hem och slänger in väskan.
Sen sticker iväg på annat.
Då blir det inte trivsamt.

Så då får jag till slut ett ryck.
Att göra allt på en gång.
Och undrar sen när jag ska lära mig...
Det är behagliga problem att fundera över.

Hur har ni det?

Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag håller med dig.
Tror vi behöver vila mera.
Jag har varit borta mycket en period och då blir
det som att det där med att vara på gång hela
tiden blir en livsstil.
På gott och ont faktiskt.
Lite som att jag glömmer bort att njuta i allt flängande.

Skönt att värken har släppt lite.
Och att du orkade fixa lite hemma.
Det är bra när man får det där gjort.
Och nej=))
Inga spindlar tack!

Kan tänka mig att kattdamen är nöjd.
Dom vill ha det på sitt sätt, våra fyrbenta.
Kram till dig!

9 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Behagliga problem. Blir säkert hur bra som helst när du är klar. Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Hi hi hi känner såväl igen det där. Men ofta så föder ju en idé en annan idé och inte kan man vänta på att starta igång en ny idé inte ;)

Härliga "problem" är det ;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

Therese sa...

Herlig! Men trenger du å endre på det? Jeg tenker det er litt typisk deg jeg og resultatet blir jo alltid bra til slutt. Det er uansett greit å gjøre hjemmet litt høstklart, man trenger liksom en annen mykhet. Jeg har byttet til hvite gardiner selv om det egentlig er litt sommer for meg så gjør lyset det gir godt.

Jeg håper farbror Pellsbollen er helt frisk igjen, så redd man blir når de blir så akutt syke. Rubi som har ligget i ro med meg i disse årene er nå helt propell og hyler av glede når jeg tar på meg sokker (jeg liker å gå barbeint) og hun skjønner vi skal ut. At hun snart fyller 9 år har hun vist glemt og jeg håper på å få noen gode år til med henne.

Ønsker deg en myk onsdag, kjære Hannis.

Browneyedgirl sa...

Jag är likadan :) Älskar att ändra om, får liksom inte vara likadant för länge *haha* Mysig blogg du har.

House and Garden by Bia sa...

Jaa, samma här....skulle vilja måla om i sovrummet...det är lite orientaliskt där nu...men vill ha lite ljusare...men visst är det mysigt ändå, hihi...men idéer finns det gott om hos mej, hehe...
Ha en fin dag....här regnar det (som vanligt) så det blir innefix...
Kram

HönaPöna sa...

haha... ja, men såklart, i en lite större etta kan man ju måla om ofta!
Och jag tänker på mitt målande, som mest är planer, där inget händer. Och jag tänker att jag kanske gör en sak i taget, eller nä, jag är inte heller bra på det. Jag är visst bara bra på att vänta med att måla!
Kram till dej!

Helena sa...

Kreativitet och inspiration brukar ge kedjereaktioner. Så spännande att sedan få se hur det blir. Kram

Helena sa...

Måste fråga - hur mår pälsbollen? Mår han bättre nu?

Mamma C sa...

I slutändan brukar det bli hur bra som helst.
Kram Mamma C