När själen vilar lite

Jag avslutar min helg med promenad vid Vinterviken.
Med min ena syster.
I solen och med pratet om livet.
Som en sommardag kändes det.
 Frukost med gott kaffe.

 Sen det vackra.
Det där som går via ögat in i själen.
Odlingslotter som fortfarande hade mycket att visa,
Som små vackra trädgårdar.





Helgen har varit så fin.
Med delar av den där flocken,
Som jag alltid är så tacksam över att tillhöra.

Det är som att själen vilar lite då.
I samtal, pyssel och matlagning.
Egentligen saker som inte är så märkvärdiga.
Men som ibland tas för givet.
Som att hjälpas åt att göra middag.
Snacket som blir då om enkla saker,
men ändå så viktiga.

Nu startar en måndag.
Och jag har skallen full av saker jag vill göra.
Som att ta tag i det där med garderoben.
Att rensa, mixa och tänka om lite.
Den här sköna bönan som har så mycket bra som
hon inspirerar med har inspirerat även mig till det.
Och jag tänker att jag ska utmana mig själv lite,
med att planera mina klädval bättre.

En bra start på veckan till er / Kram Hannis

Ps. Anna,S, vilken grej med kaffesumpen!
Nästan så jag får lust att prova=))
Just nu ser hela mitt ansikte ut att vara i behov
av koffein,,,
Det finns mycket som man kan göra som inte kostar.
Sånt som man har hemma.

Hur har du haft det i helgen?
Kramen







12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Ser härligt ut.här har helgen också bjudit på underbart väder. Ha en härlig dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Låter som att helgen har varit härlig... önskar att din start på veckan också blir det! Kram...

Anci sa...

Härliga dagar och en mysig flock. Så ska det vara !!

Kramar
Anci

Choices by Annie sa...

Men söta söta du ;) Nu blir jag sådär själaglad och varm i hjärtroten igen ;) Tack.

Vilken fantastisk helg du verkar ha haft, sverige har verkligen visat sin bästa höstsida denna helgen. Hösten när den är som bäst enligt mig ;) Och du så härligt det lät med frukt i ansiktet, det där måste definitivt testas. Kanske tar mig lite egentid i kväll ;)

Lycka till med rensningen i garderoben, det är inte så svårt, det svåraste är faktiskt att ta sig tiden till det, sen går det av bara farten ;)

Fin fin fin start på veckan önskar jag dig.
Kram
Annie

Kolonilotta sa...

Vilken fantastisk helg! :)
Och jätte vackra bilder som alltid!
Hoppas du får en jätte bra arbetsvecka! ♡
Kram.

Mamma C sa...

Vilken härlig helg med fint väder och nära och kära tätt inpå. Finns inte mycket som kan slå det.
Kram Mamma C

Helena sa...

Så härlig din helg ser ut att ha varit. Skönt när solen skiner ens lediga dagar. Fin ny vecka till dig med!

Anna S sa...

Vila för själen: det är härligt och viktigt. Inte lätt att kunna alla gånger (vare sig det är tidsbrist eller att man inte vet hur) men så skönt när det blir av!
Jag tror att vi "ska" (gillar inte ordet men men) vila i oss själva, låta själen vila i det som är. Återhämtning , påfyllning, allt sånt som är lätt att inte prioritera eller göra alls. :-)

Mycket fina bilder du tog från promenaden och på din syster! Hösten är en favorit för mig.

Min helg var bra tack. :-). Hälsade på en vän i lördags som varit på loppisar och visade sina fynd. Sen var jag hemma och det har varit mycket bättre och lättare med värken i ben och höfter. Jag klarade av att möblera om och sen ta bort allt jag samlat under sängen.
Satte igång det hela tack vare en stor låda av trä, eller tråg som jag hörde att en granne slängt i containern.
Jag hoppades att den skulle gå under min säng, och det gjorde den! Under sängen fanns, förutom kastruller och gamla keramikalster jag gjort, även mer lera och två förvirrade men ganska stora spindlar.
Jag är inte rädd för dem, men ville inte att de skulle vara i min säng. Vill inte vakna upp med en sån krypandes på mig.

Det kändes bra att möblera om. Mer utrymme i den lilla hallen och fler saker att ha framme och ordna med.
Kattdamen verkade så nöjd i morse då hon sett att utrymmet under sängen inte var belamrat längre.

Fin tisdag till dig! Kramen! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt med en helg i huset och träffa
dina systrar och Myran, ni hade tur
med vädret. Såna helger lever man på
ett tag. Jättefina bilder
Kramar/AM

LÁrt de Vivre sa...

Vilken skön helg!!!! Sådana gillas

Kram Kajsa

Melody and M.E sa...

Det syns, både i bild och text, att du haft en helg där du laddat batterierna ordentligt! Rensa i garderoben tvingades jag till när vi flyttade, men nu är det dags för ett varv till. Inser att jag sparade
en del höstkläder som jag inte kommer att använda! Grannfrun sa att det hon inte använt på ett år åker till klädinsamlingen och kanske, men bara kanske ska jag följa hennes exempel!
En fin vecka till dig!
Kram M.E

HWIT BLOGG sa...

Jag har haft en förkyld helg, inte kul alls! Veckan rullar på och det känns som om hösten nu har landat här...ganska skönt det med! Jag varvar ner och tar det lugnare...
Kram till dig,
Titti