Frukt

Först, 
tack för era tankar om bloggandet!
Det är viktigt att låta det vara kul och olika.
Precis som på alla plan i livet.

Sen,
Temat på Malins fotoutmaning är frukt.
Om man tycker om hudvård,
eller bara vill till hälften skrämma slag på folk för skojs skull 
så kan man göra en av de saker jag älskar.
Använda frukt i hudvård.
Som jordgubbar i en peeling, eller banan i en ansiktsmask.
Det kanske inte ser trevligt ut men det är väldigt behagligt.
 Med linne mot kroppen och jordgubbar på kinden,

Så avslutas det hela med lite citron i ansiktet,
innan oljan smörjs in.
Jag känner mig alltid pigg efter en sån här behandling av mig själv.

Så, frukt var det.
För att se flera bidrag eller delta så klickar ni här

Fredag,
jag sticker till min andra stad Stockholm igen efter jobbet, 
för att sova med en Myra och avsluta renovering.
Och umgås med systrar. 
Fin helg till er!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, precis, vi är dom vi är.
Med många bottnar.
Håller med dig om vardagsbloggar.
Älskar att ta del av det.
Människors vardag, enkelheten i livet.
Det livet består som mest av.
Det enkla blir ofta väldigt ärligt.

Härligt att du börjar komma ifatt dig själv lite!
Det gör mig glad att läsa.
En dag i taget.

Så är jag glad att du fortfarande hänger här.
Du delar med dig av så mycket från livet.
Det är viktigt.
Och det känns fint för mig att du gör det.

Stor kram och fin helg till dig!

17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Nog kan man bli lite skrämd om man inte vet att du har frukt i ansiktet. Men härligt med ansiktsmask. Ha det mysigt i Stockholm.Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Annorlunda hudvård med frukter men säkert bra. Trodde först du skadat dig ;) Önskar dig en fin helg där i storstaden med nära o kära, kram SUss

Mamma C sa...

Hudvård utan en massa konstiga tillsatser är alltid bäst. En kul tolkning är det med. Ha en fin helg nu med en dl av din flock.
Kram Mamma C

Katarina sa...

Ser ju onekligen våldsamt ut men kanske något att prova. Skulle vara spännande med ett fruktspa-inlägg där du kan berätta mer om hur du gör.

Anonym sa...

kommentar till ditt förra inlägg: Eftersom jag själv inte bloggar har jag bara läsarens och mottagarens perspektiv. Jag tycker att din blogg med dina erfarenheter, tankar, förhållningssätt till livet och estetiska kreativitet gör en skillnad i mitt liv. Delar din uppskattning av det som inte är perfekt enligt vedertagna normer utan unikt, eget, vågar eller får vara lite "sär".Bloggandet är ett fint sätt att dela erfarenheter från och tankar om livet. Demokratiskt och lättillgängligt, tycker jag. Anna S formulerade det bra.
Jag föredrar också naturliga hudvårdsprodukter. Samma för utvärtes och invärtes bruk

Anonym sa...

Tillägg till ovanstående

Önskar dig en skön helg i Stockholm
Kram
Gunilla

Pia sa...

Vilken perfekt tolkning! Lite orolig blev jag först när jag såg bilden men så förstår jag varför du lyser så, frukt!
Har varit lite frånvarande i denna världen men kommer så sakta ikapp. När jag läste ditt förra inlägg så funderade jag själv på varför jag bloggar. Fick ta en liten sväng och klura och ja, jag hoppas att jag kan dela med mig av något till andra som sitter i samma situation som jag själv gör, sedan är det en terapi av nåt märkligt slag. Bekräftelse, nja, mer av egotripp isf.
Men din blogg är så mjuk och vacker, med dina ord och underbara bilder <3
Din ärliga ton genomsyrar allt och ja man känner att det är ok att bara vara, att njuta av stunden. Visst förstår jag att det finns ett annat liv också, så även här, men ditt sätt att skriva och beskriva är outstanding!
Så glad jag blev åt att pälsbollen mår bättre igen, ge han en nospuss från mig <3
Hoppas du får en riktigt härlig helg i Stockholm med din flock!
Kramar till dig fining
Pia

House and Garden by Bia sa...

Önskar dej en trevlig helg i Stockholm!!!
Hoppas det inte regnar som det gör här just nu...men det skulle blir bättre i morgon...det får vi verkligen hoppas !!
Kram på dej !
Bia

dahlia sa...

Ja tänk vilka användningsmöjligheter det finns för frukt....Härligt

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag trodde först att du blivit allergiskt mot något :)
Men så var det ju inte :)
Det lät väldigt uppfriskande och det ska jag nog testa.
Ha det så mysigt i Stockholm.
Stor Kram
Jessica

Anna sa...

Härlig tolkning! Frukt för utvärtes bruk:)!

Helena sa...

Jag hajade till när jag såg första foto... En fruktpeeling lät verkligen skönt och behagligt. Skulle behövas med lite relax i soffan efter en intensiv arbetsvecka med mycket långa arbetsdagar. Önskar dig en riktigt fin helg i Stockholm. Kram

Anna S sa...

Bra att ta det man har hemma och använda på olika sätt! Just jotdgubbsmask gjorde jag en del i tonåren. Men ville hellre äta upp moset innan jag lade det i ansiktet. Bananmos och olja och citron har jag haft i håret förr om åren. Även dess motsats: klorin i ett dumt försök att bleka håret. Jag vet, oerhört korkat och hårbotten reagerade väldigt. Får skylla på att jag var ung och ville prova varje infall jag fick.
Bakpulver till tänderna, salt som skubbkräm i ansiktet (slipade bort det mesta). Numera är jag mycket mer rädd om mig. Dina tips med masken, citron och olja låter vårdande och bra för huden. Härligt också att känna sig pigg efteråt!

Jag och min lillasyster höll på mycket (en massa år sedan) och sände in bidrag till olika tävlingar på nätet. Vi skulle skoja till det och sände in (för bästa tips mot påsar under ögonen) att man tar kaffesump och lägger på . Jag gick och vann förstapriset för det svaret. Vi som suttit och skrattat åt alla som nu skulle ta sump under ögonen. Flera år senare kom det ut många profukter med koffein i , som skulle pigga upp och släta ut. Tji fick vi, men vi vann en hudvårdsserie som jag fick behålla för systern.

Kom också på alla äggmasker som gjordes i yngre tonåren. Jag vispade upp ett rått ägg, hade över ansiktet som en made och torkade med hårtork i flera minuter tills ansiktet var som ett stelt russin.

Tack för dina fina ord! Jag är glad att hänga här.
Ja, skönt när man kommer ur den där ensamna bubblan och sorgen. Känner mig fortfarande tung i sinnet men mycket mer intresserad av livet igen.
Inte så ensam. Märkligt hur det kan vända ibland. :-) När jag trodde att de hemska läget aldrig skulle ta slut.

Hoppas att din helg i Stockholm blir hur fin som helst.
Stor kram!

~ Eva ~ sa...

Oj! det såg lite läskigt ut :)
Är säkert jätteskönt och bra.
Skulle vilja prova, men tror jag avstår
för en del frukter kliar så i munnen på mig
och då vet jag inte hur de skulle kunna bli i ansiktet...

Din blogg, är en av de finaste jag vet.
Tappade bort mig lite bara, för jag la ner min gamla
och då måste stigar trampas upp igen...

Kram

Pemsplatser sa...

Haha ja det såg lite obehagligt ut först, till jag läste att det var jordgubb, det var ju härligt:) Och citron, fräscht! Hoppas du har en fin helg. Kram Emma

Kia sa...

Jag trodde du fått något utslag eller nått när jag såg bilden! :)
Tur att det inte var det.
Kommer ihåg när jag var liten och mamma la på nån mask som blev som ett skinn. Sen fick vi dra loss det och det tyckte brorsan och jag var kul.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Fröken Foto sa...

Oj oj oj tänkte jag när jag först såg bilden... vad har hänt, sen satt jag med ett gott leende på läpparna... haha, det var frukt som hände! Så himla bra inlägg! Toppen!!!

kram kram Malin