Bland snäckor och påsar

Jag har en spegel som är slarvigt målad.
Tänker att det kan få bli ett projekt.
Fylld av snäckor...
Jag vet, en viss besatthet råder men jag använder det jag har.
Och snäckor har jag minst sagt,
Limpistol och en gammal spegel alltså.


Det lär ta sin tid det här projektet.

Så packar jag påsar.
Påsar med kläder, sovsäckar och hygienartiklar.
Kyrkan som finns i mitt område har som så många andra engagerat sig.
I att hjälpa dom som flyr.
Vi är några som ska gå dit och lämna våra saker idag.
Alla gör eller ger det lilla man kan.
Pengar, saker eller stöd.

Så bland snäckorna, kaffet och min egen trygghet tänker jag på dom.
Barnen som lever i ett kaos och en skräck vi knappt kan föreställa oss.
Djupa sår som skapas i själar hos människor,som har en önskan, 
att vara fria och trygga.
Det som händer i våran värld är fruktansvärt,
kallt, orättvist, omänskligt.

Samtidigt så tänker jag på alla dessa människor,
som gör något.
Medmänskligheten, empatin och värmen.
Styrkan och kraften i det.
Det är det som måste vara i fokus.
Att göra det vi kan med det vi har.
För våra medmänniskor.

Fin lördag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, fina du,
Stort, stort grattis på din dag!
Hoppas att du får en fin och mjuk dag med dina syskon.
Kramen





12 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Fint med snäckor !!
Dottern plockade hur många som helst under vår resa i Turkiet (kom hem i onsdags)...och snorklade hela tiden gjorde hon...hon hade med sej hem en hel påse full med snäckor och små stenar som hon skall pyssla med i höst ;))..
Idag skiner solen och vi ska till torpet och plocka hallonen som finns kvar...
Kramis bia

HönaPöna sa...

Att få ge lite av vårt överflöd, till de som inte har något. Jag tycker det är bra, man inser att man inte behöver köpa massor av nytt, för vi har ju liksom redan allt.
Fint att ni engagerar er, i nödens stund sluter människor upp och sånt får man hopp av tycker jag.
Kram!

Mamma C sa...

Blir nog jättefint när spegeln är färdigprydd av snäckkor.
ha en fin och bra lördag du med.
Kram Mamma C

Kolonilotta sa...

Förstod väl att du skulle hitta på något projekt den här helgen när du är hemma! :)
Fantastiskt med alla som engagerar sig i alla flyktingar som lider nått fruktansvärt!
Såna som du!! ♡
Tragiskt bara att det skulle behöva gå så långt som att hitta döda barn på stränderna för att folk ska reagera! Fy säger jag bara för alla länder runt omkring som blundat så länge!
Fortsatt fin helg till dig vännen! ♡
Kram.

Kolonilotta sa...

Förstod väl att du skulle hitta på något projekt den här helgen när du är hemma! :)
Fantastiskt med alla som engagerar sig i alla flyktingar som lider nått fruktansvärt!
Såna som du!! ♡
Tragiskt bara att det skulle behöva gå så långt som att hitta döda barn på stränderna för att folk ska reagera! Fy säger jag bara för alla länder runt omkring som blundat så länge!
Fortsatt fin helg till dig vännen! ♡
Kram.

HWIT BLOGG sa...

Den spegeln lär bli läcker! Du är en riktig "snäckoman" hi hi...
Ja det är dystra bilder man ser nu av alla flyktingar, världen är en konstig plats...men det finns hopp! Det måste det finnas...
Kram till dig,
Titti

Helena sa...

Medmänsklighet. Så fint skrivet. Jag känner att det är viktigt att engagera sig. Funderar mycket hur jag ska kunna bidra på bästa sätt. Har bidragit litegran, men tänker att jag kan göra så mycket mer. Kram

Villa Freja sa...

Det är vackert och fridfullt med snäckor. Kram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint, både snäckor på spegeln
och hjälp till dom som verkligen behöver
det. Bilderna som kablats ut sitter fast,
så vidrigt.
Kram till dig/AM

Flower of Fame sa...

Så fint initiativ. Bättre ge dem saker så de kan överleva. Tack för dina fina ord om vår trädgård. Det värmer i mitt hjärta. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Bakom dörr nr. 11 sa...

Fint att hjälpa dom som behöver.
Ser fram emot resultatet med spegeln, låter som
det kommer bli jätte bra.
Kram Pia

Kia sa...

Du har att göra!
De har insamling nästa helg här hos oss så jag ska gå i genom lite kläder och packa ihop.
Man kan inte föreställa sig vad de går igenom....

Ha en toppen vecka!
Kram Kia