Att skena in på en loppis

Tack!
Det är fint att läsa om hur ni tar emot mina skrivna ord.
Det kan bli tungt ibland att läsa om det svarta,
även om det handlar om kärlek i botten.
Till livet och människor som haft en plats hos mig.
Så jag är tacksam över hur ni möter det.

Jag skenade in på loppis.
Och hittade två små händer.
Älskart!
Dom ska få sitta på burklock tänker jag.
 Kan ni tänka er...
jag hittade även snäcka till min stora lycka eller besatthet.
En stor en.
 Så en korg.
I en vacker färg.
Allt detta för 35:-
Återbruk när det är som bäst.
Det något annan har ledsnat på blir skatter för en ny människa.
Det är fint tycker jag.

Hoppas att ni har en fin onsdagskväll.
Stor kram Hannis

Ps. Anna.S, jag är så tacksam över att du delar med dig.
Det är så mycket som ligger i det där med en trasig förälder.
Den där otryggheten, saknaden och sveken.
Svåra känslor som tar kraft.
Det får liksom ta den tid det tar.
Viktigt att man vårdar sig själv först.

Hoppas att du har bra dagar.
Och att din födelsedag var fin!
Stor kram


8 kommentarer:

HönaPöna sa...

Fint det där med att hitta små skatter för nästan inga pengar alls... önskar dej en fin kväll!

Flower of Fame sa...

Så söta små händer.fräckt att ha de på burkar. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Mamma C sa...

Fina små saker för en liten peng. Sådant gör en superlycklig.
Kram Mamma C

House and Garden by Bia sa...

Fina små saker tycker jag också ;))....jag som har en loppis fick uppleva något roligt igår....det kom in en stor bil på gården, ur klev en mamma med sin dotter (35 års ålder) med sina tv¨små döttrar...dom kollade i min loppis...och jag trodde jag skulle smälla av, hihi...dom köpte hur mycket som helst...även en porslinskanna med tillhörande fat med en spricka i ;))...på 30 min hade jag sålt för 603 kr...inte illa kan jag säga, för min loppis går inte allt för bra (är dålig på att marknadsföra mej)... men visst sänkte jag priset på mycket när dom köpte så mycket...bla. en fladdermus fåtölj som lill tjejen köpte för halva priset..då fick hon välja en kudde gratis också, hihi...det där lever jag länge på ;)).....ha en fin dag!
Kram bia

Choices by Annie sa...

Härliga loppisfynd... och visst är den där känslan fantastisk, den där att det som är skräp för någon kan vara skatt för en annan ;)

En härlig dag önskar jag dig
Kram
Annie

Anna S sa...

Så jättefina fynd du gjorde på loppisen! Bra loppisfynd behövs som motvikt till det tunga i livet.
De små händerna är hur söta som helst! Så bra ide att montera dem på burklock ! Kommer bli fint.
Snäckan är vacker också, vilket fynd.

Min födelsedag var bra. :-). Systrarna och den enes barn på besök. Snittar jag gjort och köpetårtor. Jag fick en ny keyboard av syskonen! Det var full rulle här i några timmar.

Stor kram till dig och ha det mjukt.

Fru Eriksson sa...

Sååå fina saker ♡ ...
/Kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Alltid roligt att hitta vackra fynd som
inte kostar mycket :)
Fin kväll till dig.
Kram Pia