Tjatar på

om snäckor...
Roade mig med att plocka isär lampan som en granne tänkte kasta.
Man kan säga att jag har en del snäckor nu.
Och man kan också säga att jag förstår att lampan har hållit sen 60-talet..
Här pratar vi ståltråd och nylontråd som tog timmar att få isär.


Nu ska det bli snäckbollar, smycken och lite annat.
Min inspiration har inte varit på topp direkt,
 men igår vaknade den.
Så nu är limpickan framme.
Tillsammans med bollar av frigolit.
Pysseldags med andra ord.

Kram Hannis



13 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Härligt att inspirationen är tillbaka! Bara att plocka isär lampan låter som ett projekt som krävde
viss inspiration. Ser fram emot att få se vad du gör med alla snäckor!
Kram M.E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det syns att snäckorna sitter som berget,
bra jobbat och få loss alla. Kan tänka
mig att du gör mycket fint nu.
Kramar/AM

HWIT BLOGG sa...

Vilket skönt och vackert pyssel...vilken fantasi du har!
Önskar dig den bästa av torsdagar!
Kram Titti

Choices by Annie sa...

Härligt när inspirationen kommer åter, själv är jag just nu inspirerad av mina sprayburkar ;)

Och du, du gör ett fantastiskt jobb med att inspirera till Återbruk och loppisinköp ;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Oj så mycket snäckor! Tycker det ser ut som det verkligen inte är något fel på din inspiration!!!

Kram Anncathrine

Kolonilotta sa...

Å så roligt! Det kliar i Mina fingrar när jag ser alla snäckor.
Underbart! :)

HönaPöna sa...

Så vackra de är där i burkarna... idag kom ett litet barn till mej med snäckor hon hittat i ateljen och ville bara visa -de är så välldans vackra, sa hon.
Och ja, det är det!
Ha en fin eftermiddag!

House and Garden by Bia sa...

jaa man kan göra mycket av snäckor....och fina är dom också;))..fint i arm och halsband....ha en fin kväll !!
Kramisar bia

Fru Eriksson sa...

Så skojsigt & snäckor är så vackert ♡ ...
/Kram

Kia sa...

Då har du att göra!
Tycker de är fina i glasburkarna också.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Helena sa...

Så underbart att känna inspiration! Med alla fina snäckor finns mycket material att skapa med. Snyggt att ha de i glasburkar så där. Kram

♀ P E A C E R E V ♀ sa...

Vad skönt att inspirationen kommit tillbaka!

Ser ut att ha blivit massa snäckor från en lampan haha x)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Så härligt med pysselenergi :)
Det hoppas jag att jag får snart, hoppas allt är bra med dig:)
Stor kram
Jessica