Sånt som kanske inte kommer med...

Bilder, massor av bilder har jag suttit och kollat på sen tidig morgon.
Då pälsbollen väckte mig.
Det var som att han tyckte att det var dags att jobba igen.
Klockan 03 på morgonen.
Och när jag var uppe, somnade han om, djupt...

Dagens "att göra" blir att gallra bilder.
Det svåraste som finns.




Jag är minst sagt självkritisk när det gäller mina bilder.
Som jag fotar åt andra.
Det gäller att ha det med sig när jag gallrar.
Att inte låta kritikern ta över,
 utan istället låta mera känsla vara med.

Dom här bilderna är tagna i väntan på.
Att han som skötte sminkningen skulle sätta igång.
Såna som kanske inte kommer med i slutet.
Men som ändå är kul att ta.

Så, gallra och sparka mig själv ur semesterdvala.
Jag målade ju om men hann aldrig göra riktigt klart.
Sånt kan vara bra att slutföra också.

Har ni börjat jobba?
Eller är det semesterdvala hos er också?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag behöver också ta tag i hemmet.
Känns som att jag låtit det vara länge nog nu=))
Låter som en bra lösning på skoförvaring.
Blir mindre stökigt när man inte ser allt.

Det var en  fantastisk resa.
Lite svårt att komma hem och hitta tillbaka på nåt sätt.
Tar sin tid.

Hoppas att det går bra med stökandet hemma
och att du mår bra!
Kramen



10 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Jätte vackra bilder! :)
Det är en fröjd för ögat att titta på dom.
Jag har börjat jobba igen. Känns jätte jobbigt att vända tillbaka klockan. Men onsdagar är jag ledig! Jobbar varannan helg och får då ledigt idag istället. Vilket är väldigt skönt.
En egen dag mitt i veckan! Lyxigt om du frågar mig.
Ha en fortsatt jätte fin semester!
Kram Susanne

Fru Eriksson sa...

Så vackra Foton ♡ ...
Här njuter vi fortf. SEmesten/Kram & ha det så gott!

♀ P E A C E R E V ♀ sa...

Du tar väldigt bra bilder, speciellt den med glaset! Så inte ska du egentligen vara självkritisk, iaf inte så pass mkt att de får dig att dissa bilder som egentligen är bra men som du stirrar dig blind på tills de blir fula :O

Hahaha busig pälsboll xD Bara väcka dig, sen gå och lägga sig xD

Hemma på Sjuan sa...

Fina bilder det där. Här är jag tillbaka i vardagsrutinerna med full fart... Hoppas du får en fortsatt fin semester. Kram Suss

annika sa...

Åh vad jag tycker om före-bilder. Min man är ju fotograf och många bokar både före-under-efter bilder och det ryms så mycket i känslobilderna eller vad jag ska kalla det :)
Jag längtar efter att få se bilder från brudparet <3
Kram

HönaPöna sa...

När jag fotade mitt första bröllop där i maj hade jag en tanke om att jag kanske skulle lämna över typ 60 bilder, det blev mer 130 redigerade och ett helt gäng till som de fick som de var. Det blir liksom många bilder, och det är kul att även ha med det där runt omkring...
Skönt med semesterlunk, jag har börjat jobba igen, men den här veckan är vi typ sju barn och tre pedagoger, så lugn start. Det kan man behöva ibland!

Helena sa...

Du tar mycket fina fotografier med mycket känsla. Jättefina. Håller med dig att det är svårt att gallra. Kram

Flower of Fame sa...

Det är inte lätt att gallra. Känner igen mig. Fina bilder du visar från förberedelserna. Ha en fortsatt fin semester. Här har det börjats jobba igen. Men det känns helt ok. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Therese sa...

Slike bilder som du viser her er den type bilder som du fanget og gledet meg med da jeg var på mitt sykeste, de fikk meg til å føle at jeg hadde vært med selv om jeg var milvis unna. Jeg har tenkt at disse små tingene er det som egentlig er selve livet, de har bare en tendens til å druktne i det "store".

Jeg begynner å jobbe om 3 uker! *hige five!"

Choices by Annie sa...

Förstår att det kan vara svårt att gallra ur så många vackra foton ;) För du tar fantastiska bilder och fångar en själ i varenda en av dem.
Kram
Annie