Hemma...

Det där med att landa hemma..
När man är så full av intryck och känslor att det är svårt att börja prata.
Sortera bilder, kolla på nätet och skapa ordning känns långt borta.
Och jag sitter mest och tittar rakt ut på ingenting.
Det har varit överväldigande dagar.
Med samtal, skratt, tårar, avsked, nystart och kärlek.

Jag tog mig några egna timmar på stan, i Belgrad.
Tidig morgon i tystnaden.
Och fotade lite snabba bilder.
Den här mannen som skötte grönsaksleveranser till en restaurang,
berättade ivrigt på en blandning av serbiska och engelska vad jag
skulle se. När han förstod att vi har familj där så sa han:
Då tycker jag att du bara ska vandra.
Du har tiden att se det andra sen.
 Så jag vandrade, minst sagt.
Ganska vilse vandrade jag också.
Och fick hjälp att hitta tillbaka.
Jag var på jakt efter det mina ögon älskar,
det operfekta som blir perfekt.



Sällskap hade jag på vägen.
I gamla stan blev jag adopterad av två katter.
Som tyckte att jag kunde vara en tillfällig matte.
Efter lite bröd,vatten och en putt i rumpan,
gav dom sig iväg på egna äventyr.

Jag har haft det fantastiskt.
För mig känns Balkan som ett andra hem.
På min första resa dit för flera år sen,
 blev jag förälskad i landet.
Vi har familj där.
En familj som jag bär i hjärtat.
Som öser kärlek över oss.
Som också gör att jag får ta del av landet och dom,
på ett sätt som betyder mycket för mig.

Vi avslutade med bröllop.
Min syster gifte sig med sin stora kärlek.
Hans blick när han ser på henne...
Den får hjärtat att vrida sig.
Som storasyster så vet jag att hon är i land.
I en famn som kommer att älska henne.
Både i det lätta och i det svåra.
Det är fint att landa hemma med den känslan i bröstet.

Kram till er // Hannis


16 kommentarer:

annika sa...

Jag älskar också Balkan! Har varit i Serbien på yogakurser flera gånger, rest i Kreationen och Istrien. Kram och välkommen tillbaka!

House and Garden by Bia sa...

Så härliga bilder från Balkan ;))...jaa du jag får se om jag åker till Urkult nästa år....både dottern och en bloggvän till mej tyckte det var roligt där...och spännande...önskar dej en fin vecka ;))
Kram från mej

finurliga fröken sa...

Välkommen hem! Så härligt att få läsa lite om din resa. Jag har allt tänkt på dig när du varit iväg. Och så spännande att se lite bilder från din resa. Jag har aldrig varit där men kan absolut tänka mig en resa dit. Kram.

MariaM sa...

Bara älskar dina ord, " det mina ögon älskar,
det operfekta som blir perfekt."
Vet du, Balkan, närmare bestämt Kroatien är som mitt andra hemland, sonens pappa kommer därifrån och jag har spenderat mycket tid där. Roligt med katterna, de finns överallt,loja, väntar på chans till mat och en stunds kel.
Fint med kärlek när den är frisk.
Ha en fin dag! Tack <3

Anna S sa...

Det är härligt att läsa om dina resor, först lägret och sedan din resa till Balkan. Underbart med människor som ger en kärlek. Sånt blir jag varm i sinnet av.
Kan förstå att det är som bättre än lottovinst för dig att se hur fin din svåger är mot din syster!
Kan känna igen mig i det från en av mina systrars partner. Det känns glädjande och tryggt.

Vackra bilder från Serbien! Måste ha varit ett riktigt äventyr att gå omkring och insupa allt.
Så fint att bröllopet var något extra och att resan var lyckad. Kan förstå att du är full av intryck nu. Ibland "ska" man bara smälta allt.

Lägret ni var på verkade härligt med. Det är viktigt att man får vara den man är, som man är.

Här har det satts igång med lite upprustning av hallen, och ändrande av förvaringslösningar. Fann ett skoställ som fälls in med luckor, i det kära soprummet häromdagen. Hade länge kollat på vintage, samt begagnatversioner av såna men inte kommit till skott.
Så stod det där , i vitt . Jag tvekade inte länge innan jag tog det. Tungt som sjutton att bära hem, men en vänlig granne höll upp sovrumsdörren.
Det känns luftigare här nu och som att saker får plats bättre.

Välkommen tillbaks hem . Kramen!

HönaPöna sa...

Vackra bilder, och vackert skrivet... bröllop liksom, det är nåt extra fint med det. Hoppas att vi får ta del av dina bilder från det. Kram!

Flower of Fame sa...

Vilka underbara bilder. Så härligt med så mycket kärlek runt sig. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ensam vilse i Belgrad, ja varför inte, det
är såna saker man minns. Bra att du tog dig
tid till en liten utflykt.
Och så härligt det är med bröllop, så många
känslor. Luften har helt gått ur mig, höll på
och somna sittande när vi åt middag.
Kramar/AM

Fru Eriksson sa...

Vilket fantastiskt inlägg,blir rörd & berörd i mitt ♡-a .....
Tack/Kram fina du!

Melody and M.E sa...

Som vanligt strålar det av värme och kärlek i och mellan dina rader och dina foton är fantastiska!
Tack för att du delar med dig och stort Grattis till brudparet!
Kramisar M.E

LÁrt de Vivre sa...

Det är så jag gillar att utforska nya platser genom att vandra, upptäcka och se det där som för mig är vackert, fult, häftigt eller hjärtevärmande. Hitta ställen och saker jag inte fått uppleva annars.

Sen fick du ju bröllop på köpet, det är inte dåligt alls. Härligt

Kram Kajsa

Anci sa...

Välkommen hem !!
Jag saknar dina inlägg för de gläder mig, tröstar mig och inspirerar mig.
Tack snälla för din kommentar hos mig :) Jag tror inte att du förstår hur värdefull den är för mig. TACK !

Kramar
Anci

Choices by Annie sa...

Så fantastiskt härligt du verkar ha haft och varmt välkommen hem igen.
Kram
Annie

Livskrafter sa...

Tack så hjärtinnerligt för rundvandringen och för att vi fick följa med på din morgonpromenad
Kram på dig
Emma

Helena sa...

Varma intryck full med känslor. Behåll känslan länge. Kram

Kia sa...

Verkar som du haft en underbar resa!!
Ser mysigt ut.
Njut av din semester. Själv har jag snart gjort min andra vecka. Känts helt okej.
Nu mot Sala för M ska provrida en häst.
Kram