Hemma från Urkult

Jag har landat hemma.
Och smälter sakta en helg som fylld av kärlek och tolerans.
Att vara den man är och se och respektera andra för vad dom är.
Det är så mycket Namaste som det kan bli.

Inget handlar om yta, status eller framgång.
Utan istället är det fokus på själ, skapande och frid.
Jag delade den med min vän som jag delat trettio år med.
Och andra vänner som också dom har varit med i livets resa.
Det blev kvinnokraft när den är som bäst.

Samtal i solen om dom vi är.
Utan masker.
Skratt åt tokigheter och sätt att hantera livet.
Skratt i samtal om relationer, längtan och drömmar.
Och också allvaret.
I att ta hand om sig själv.
Och andra.

Allt detta i en miljö som gav kärlek till både barn och vuxna.
För här är barn lika självklara.
Med platser för egna äventyr.

Du kan inte annat än att le när du möts av den här skylten.
Invigning med eldnatten.
Vackert.
 Små individer som fann varandra.
Just dom här kramade varandra hej då.
 Och stora som tog hand om varandra.
Kreativitet, konstnärlighet och musik.
 Smycken som förstås fick mig att fylla huvudet av framtida,
"det här ska jag göra"
 Min fransväska visade sig att hålla måttet.
Nu med lite gräsfläckar och vinfläckar.
Men charmig ändå.
 Barfota, mössa, haremsbyxa.
Träningsoverall, regnställ, kjol eller målarbyxor.
Eller precis som den du är och trivs med.
 Vedugnsbakad vegetarisk pizza.
Något av det godaste jag ätit.
 Tält lite överallt.

Är det camping så är det.
Vi sov två stycken på en yta på 120 centimeter.
I en campingbuss som hade allt vi behövde.
Förutom toalett och dusch.
Dass fanns på campingen.

Telefoner som inte fungerar, 
hygienen sköts med kallt vatten och tvättlappar.
borsta tänderna i morgonljuset.
Torrschampo till håret.
Koka kaffe på en liten gasolspis.

Jag kom hem igår,
 med ett hår som började se ut som en storm.
Kanske aningen sommarskitig.
Trött men full av skratt,
 åt våran toleransträning klockan fyra på morgonen.
När våran granne drog igång rejvparty.
Men mest,
fylld av kraft och tacksamhet.

Att starta min semester så här.
Jag kan inte tänka mig något bättre.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, Vilka vackra ord från din syster!
Precis så är det.
Vi behöver varandra.
Förstår att du blev både rörd och glad.
Det är kärlek!
Stor kram



11 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

hej där!
Kände att jag ville ge dej en kommentar ;))...vet inte om jag har varit inne på din blogg förut, men fann den genom en annan;)....min dotter kom hem igår från URKULT festivalen också...hon var där i fjol också, och hon älskar detta ställe...hon vill att jag också skall åka dit,men det är ju några mil från Sundsvall (där jag bor) att åka och jag kör inte bil själv (har körkort)så det har aldrig blivit av...men jag skulle vilja ;))...dottern kom hem med Harems byxor henna tatueringar, haha...och doftade rökelse, hihi....flummig stil som jag gillar ;)).....hon hade haft kul i alla fall ;)....bor du i närheten av Sollefteå ??
Ha en fin dag nu och titta gärna in till min blogg om du har lust ;))
Kram bia

Kia sa...

Låter som du har haft en härlig helg! Ett enkelt leverne på liten yta, mysigt!

Klart jag också skulle ha en kanin! Ja snart kanske det blir en farm här....jag och A spånar lite. :)
Ha det toppen!
Kram Kia

Melody and M.E sa...

Måste erkänna att jag aldrig har hört talas om den här festivalen! Låter onekligen intressant och
givande på många plan! Fina foton har du också med dig hem i bagaget!
Hoppas din semester fortsätter lika bra!
Kram M.E

Good Enough sa...

Det är min vackra människa det ❤️Jag kan se att du njuter i denna miljö. Mjuk fortsättning på din semester o varm kram

Anonym sa...

vilken fin värdegrund festivalen som inledde din semester har! Önskar dig en fortsatt fin semester i gränsöverskridande gemenskap, glädje, kreativitet och vila.
Kram
Gunilla

Kolonilotta sa...

Det där både låter och ser helt underbart ut.
Tror vi alla skulle må bra av att starta semestern så. Avsluta också för den delen.
Vad gör lite skitigt hår här själen mår toppen! :)
Hoppas resten av din semester blir lika underbar!
Stor varm kram till dej raring!
Susanne

Flower of Fame sa...

Så fantastiskt det låter. Härligt att du har haft det bra. Vilken boost för själen ni har haft. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Johanna | Tillvaron.se sa...

Det låter fantastiskt och nyttigt. Kanske jag inte är en tältmänniska till hundra, men jag längtar helt klart efter den där känslan du beskriver. Back to basic på något sätt. Ha en fortsatt lika underbar semester!

Therese sa...

Ååå jeg blir sånn varm i hjertet! For ett sted og for ett arrangement. Vi skulle vært flinkere til å møte hverandre med slike verdier i hverdagen. Takk for fine bilder og tekst, jeg liker å få "være med".

God tur til Serbien! Jeg er spent på hvordan kjolen din ble på deg - hinter om bilde ;-) Nyt kjærligheten jeg vet du flommer over av for din søsken.

Stoor klem

Helena sa...

Såg att en annan bloggare också varit på Urkult. Själv har jag aldrig varit där, men gillar tanken om att dela glädje och tolerans. Behövs så mycket sånt i vår värld. Så härligt att du känner dig fylld av glädje. En bra känsla att ha inom sig. Kram

Livskrafter sa...

Alltså det här med urkult...jag förstår egentligen inte varför jag inte varit där. Liksom var ska sleven vara om inte i grytan. Jag är ju en nutida hippiePippi som älskar kultur, medmänsklighet, öppenhet, musik, konst och att släppa ut själen på grönbete. Näh nästa år får det bli urkult för mig...basta..
Ser riktigt härligt och spartanskt skönt ut. TACK rara du
kram och ha en fin tisdag
Emma