Hattar och glitter

Jag köpte mig en hatt i Serbien.
En till...
I den gick jag runt  och kände mig lite snygg.
Det har jag gjort hemma också förstås.
Alltså gått i hatt.

Min kollega stirrade förvirrat på mig när jag kom in på kontoret,
i lång kjol, tofflor och hatt och frågade,
- Vart ska du?
- Jobba, svarade jag.
- I hatt, undrade han.
- Vadå, har vi börjat med arbetskläder under min semester, säger jag.
- Nej det är förstås, han tittar på mig igen och säger:
- Du ser cool ut, cool katt i sina bästa år.

Vet inte hur jag ska tolka det där med cool katt i sina bästa år.
Hatten är här för att stanna, i alla fall ett tag.
Jag bara älskart, smyckesröran.
Den hör ihop med mina hattar.

Det råder ingen brist på glitter i det här hemmet.
Ändå får jag aldrig nog.

Idag åker jag till mina kärleksgrukor i Stockholm.
För att titta på bröllopsbilder, riva tapet och kanske måla
min ena systers ansikte till en fotografering.

Gunilla, så oerhört fint om och med tant Ida!
Hon låter som en väldigt fin människa.
Såna människor är så viktiga i livet, tänker jag.
Vilken kärlek från dig också som värnade så om henne.
Fint att få läsa det!

Finaste helgen till er alla!

Kram Hannis



16 kommentarer:

HönaPöna sa...

Säker på att du passar fint i hatt, det är skönt att ha nåt på huvudet ibland. Som ett skydd mot världen eller räddningen för en dålig hårdag.
Önskar dej en skön fredag, tänk, heg redan!

Flower of Fame sa...

Klart du ska ha fin hatt. Det låter hur fräckt som helst. Vilken härlig dag du har framför dig. Ha det fint. Kram Pernilla

annika sa...

Hatt sätter en viss nivå 💙 Ha en fin helg du också bästaste Hannis. Längtar efter att se bröllopsbilderna!

Hemma på Sjuan sa...

Snyggt med hatt! Ha en härlig helg i Stockholm. Kram Suss

Choices by Annie sa...

Snyggt med hatt. Jag köpte mig en också i somras, en hatt jag har älskat att ha på mig och nog har jag känt mig lite cool jag också ;)

Fin helg till dig
Kram
Annie

LÁrt de Vivre sa...

Snygg hatt, gillas skarpt. Dessutom är det en sådan skön accessoar, precis som ett smycke. På tal om arbetskläder, så har de vist Slipstorsdag på nya jobbet jag ska börja på...så man får kanske inskaffa sig lite roliga slipsar att brächa med.
Nä fram för hatt och bling bling, det kan man ALDRG få nog av

Kram Kajsa

Anna S sa...

Åh, hatt är fint och coolt att bära! Jag har själv inte hittat någon hatt jag trivs i. Provat slokhatt som finns att köpa lite varstans nu, och kikat på begagnade cylinderhattar. Vill ha en hög cylinder herrhatt att ha på ett huvud i inredningen. Likt du har, som jag ser på bilden idag. :-) Det är kul att ha på sig hatt till vardags tycker jag med. Uppklätt på ett avslappnat sätt.
:-) Vad kul att din jobbarkompis undrade vart du ska.
Det är sånna frågor man bara får när man bär hatt.

Tack, jag mår mycket bättre idag. Mycket ont i kroppen, men har fixat lite med att lägga ner några saker i min källare., Sorterade förra veckan ut skräp och saker ur den där långsmala djupa garderoben. Fann många bra att ha saker också. Bytte ut lite inredning , tog fram en massa ljusstakar i metall och en kandelaber. Lampa som lyser starkt nu när det blir mörkare lite tidigare på kvällen kom också fram.

Intressant och så gripande att läsa om när du kollade igenom arkiven efter din farfar. Kan verkligen tänka mig att det var nervöst, och sen bra att få info om honom och andra släktingar.
Det var mycket tänkvärt för mig det du skrev om att låta dem finnas. För hur det än var med hur de gjorde, eller varför det blev som det blev så har de varit viktiga personer. Eller om de inte hann bli viktiga för en, så är de släktingar trots allt. En del av ens gener och historia.
Jag tror att det är bra om man klarar att ge lite känslor av acceptans över hur människor gjort, levt, varit.
För det blir då även lättare att känna frid och acceptans inför sig själv. Jag jobbar på det.

Jättefina binder med dina smycken som väller över av finhet. Jag använder inte jättemycket smycken, eller ens varje dag. Men håller absolut med dig om att man inte kan få för många.

Stor kram till dig!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbart!
Jag älskar också hattar och glitter.
Ringar, armband och snygga klockor är en passion.
Jag känner mig som du skriver, riktigt snygg med vackra smycken och en hatt :)
Ha en underbar fredag och helg!
Varm kram
Jessica

Kolonilotta sa...

Det är ju skitsnygg med hatt!
Jag har precis fått en ny av min väninna som hon köpte till mig i Barcelona.
Smycken älskar jag också.
Men på min arbetsplats är det sterilt son gäller och då orkar jag inte ta av och på hela tiden!
Trist. Men så är det!
Välkommen hit till Sthlm och önskar dig en riktigt trevlig helg här! ♡
Kram

Kia sa...

Ha det så härligt i Stockholm! Glöm inte hatten.
Kram Kia

Rost och rädisor sa...

Snyggt med hatt! Syrran köpte också en häromdagen som hon bär upp med den äran. Själv tycker jag det blir alldeles för varmt till och med med stråhatt.
Nu skulle man ju velat se dig med hatten på också, nästa gång kanske....
Härlig smyckesröra!
Önskar trevlig helg
Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hallå coola katten
Det var ju en komplimang såklart.
Superfint med hatt, och du passar
bra i det också.
Kramar/AM

Helena sa...

Det är något visst med hatt! En extra snygg detalj till den övriga klädseln. Klart du ska ha att! Fin helg till dig!/kram

HWIT BLOGG sa...

Klart du är en cool katt! Du verkar ha en skön stil och en skön inställning till livet, det kommer man långt på!
Ha en superrolig vecka nu!
Kram Titti

Mamma C sa...

Coolt med hatt tycker jag. Köper mig en ny varje sommar i Spanien.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Det är onekligen något särskilt med hatt. En ser som lite mer välklädd ut med hatt än utan. Jag har varit lite feg när det gäller hattar. Har köpt dem och provat dem hemma men inte vågat ha dem när jag gått ut. Så bestämde jag mig en dag för att släppa rädslan och låta hatten bli min vän. En blir helt enkelt lite tjusigare med hatt. Kramar Liza