Den där t-shirten

Jag har en t-shirt som jag bara älskar.
Det skyddande ögat, det är det som gör det.
Nu gick den inte att använda som t-shirt längre.
Men den gick inte heller att kasta.
Jag ville ha kvar det där ögat.

Så den fick bli en "bra att ha" väska.
Typ en sån som badkläderna kan ligga i, eller alla pysselsaker
jag packar med mig när jag åker bort. Eller yogakläderna.


Funkar prefekt.
Så är det återbruk.
Vilket är viktigt för mig.
Och förstås så är det också en stunds pyssel.
Lagom snabbt pyssel.

Nu ska jag sy en till en vän, 
av en av hennes t-shirtar som hon inte kan ha.
Men som väska blir den bra.
Hon ska ha fransar på sin, och kanske kan man sy dit
någon detalj på den som gör den ännu finare.
Allt går att återanvända.

Och till er, alla fina mjukhetsspridare,
en fin dag!
Gunilla, en kram till dig.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, fina, fina du!
Vilket minne.
Smärtsamt men också vackert.
du gjorde verkligen vad du kunde för en medmänniska.
Vi kan inte alltid förändra,
men kan vi visa att alla har ett värde så har vi kommit långt.

Så grisen...
Jag blev kär i den utan att ens ha sett den.
För att du har gjort den.
Vilken grej att få dom där presenterna.
Som är gjorda just för den lilla människan.

Fint att läsa om syskonbarnens trygghet.
Sånt sätter sig i hjärtat.
Då vet man att den där cirkeln är bruten.
En början på en ny historia.
I trygghet.

Stor kram!



11 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilken smart idé, perfekt att återanvända den fina t-shirten. Kram Suss

Kolonilotta sa...

Men det där var ju en jätte bra idé!
Snygg blev den också.
Stor varm måndagskram till dig!♡

Anna S sa...

Så himla fin påsväska du sytt! Toppen att ta gammalt och av det göra nytt. Jag tänker ibland att allt redan finns, det är bara upp till en att upptäcka vad som kan göras , skapas. För väskan ser som gjord ut att vara som den är. Med det skyddande ögat.
Beundrar dej att du kan sy blixtlås! Det är något jag aldrig lärt mig . Mycket eftersom jag är rädd för symaskiner och tror att de tar över om jag närmar mig en. Så sy gör jag alltid för hand.

Tack, ja, jag har många minnen inifrån de där rummen och korridoren på psyk. Mycket var skrämmande, auktoritärt som jag avskyr. Men vissa av patienterna höll ihop. Ett roligt minne därifrån som var hämtat ur Gökboet var när en grupp patienter satt i en korridor och skrålade på "Gullegullan koko som en gök".

Stor kram till dig och önskan om en mjuk kväll

Birgitta sa...

Meeen så fin den blev !!!
Du är så otroligt kreativ fina du ...

Kramar om/

Flower of Fame sa...

Vilken fiffig ide. Super fin blev väskan. Perfekt när man vill ha kvar tyget. Ha en fin dag Kram Pernilla

Mamma C sa...

Så smart det ska jag komma ihåg när en t-shirt hemma hos mig har gjort sitt.
Kram Mamma C

annika sa...

Så fin den blev! Blir alltid så sugen på att sy och fixa när jag läser här och sedan faller tanken... Måste ta tag i det jag vill lite mera! kram kram

Den där Victoria sa...

Men åhh, så smart och vilken fin väska det blev, mjuk och fin.

Kram

Therese sa...

Helt perfekt! Så fint meg gjenbruk av ting man er glad i syns jeg. En av mine hverdagskjoler er nå pute i sofaen.

Choices by Annie sa...

Vilket fantastiskt bra återbruk. Det där att ta tillvara på textil som annars skulle slängas, sådant gillar jag skarpt.
Kram
Annie

Helena sa...

Underbart sätt att återbruka på! Favorttshirten finns kvar, men i en annan form. Kram