Den där systerns bröllopsbilder

Nu så, har hon fått sina bilder, min mellansyster.
Och hon blev nöjd.
Så nu får ni se lite.

Min yngsta syster ( till höger),
 och en av min systers bästa vänner var tärnor. 
Alla tre var förstås det vackraste jag sett.
Och det är förstås helt och hållet subjektivt!





Den här mannen hon gifte sig med,
han är som en bror för mig.
Vi himlar med ögonen mot varandra,
skrattar åt varandras skämt och är ibland väldigt eniga,
om att just vi är dom bästa.
Så är han en trygghet, 
en fantastiskt och kärleksfull pappa och man till min syster.
Det viktigaste av allt.

Jag blandade färg och svartvitt.
Ganska mycket svartvitt just för det tidlösa.
Och de vackra kontrasterna som det alltid blir.

Och nu då, 
nu ska jag försöka starta en vardag igen.
Efter att ha varit i kärleksmys en hel helg.
Det är fint att starta en vecka med den känslan.

Kram och en mjuk start till er // Hannis

Ps. Anna.S, 
cylinderhatt är nog bland det vackraste jag vet.
Att bara ha en ståendes på en byrå,
eller på ett huvud. Effektfullt.

Visst är det så att människorna från ens historia
är viktiga. Även om det har funnits ett mörker
i historian eller nutid så är det ändå rötter.
Något vi kommer ifrån.
Det har format oss på ett eller annat sätt.
Och just det där med acceptans är viktigt för mig.

Så hoppas jag att din värk har lättat nu!
Och att du mår bra förstås=))
Kramen


24 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Men attans vilka vackra bilder, så fantastiskt vackert. Jag blir riktigt tårögd.

Och jag blir påmind om att kontakta en fotograf och se till att få riktiga, vackra bilder på familjen för jisses vad härligt det måste vara att ha vackra bilder på sig själv och sin familj.

En stor kram till dig och välkommen tillbaka till vardagen.
Annie

Den där Victoria sa...

Så himla fina bilder <3

Pia sa...

Wow, jag säger bara wow! Visste mycket väl att du är en duktig fotograf, men känslan du har fått fram i bilderna, magi! De är så vackra att det riktigt gör ont.
Skön start på veckan att ha blivit vaggad i kärlek under helgen <3
Kramar
Pia

LÁrt de Vivre sa...

Så vackra foton, fångat precis det där lilla extra. Bra att blanda i både svart vitt och färg.

Ha en skön start på vardagslunken.

Kram Kajsa

HönaPöna sa...

Åååå, Hannis... Vilka underbara bilder från din systers dag. Så vackert och kärleksfullt.
Du kan vara nöjd med din insats!
Kram...

Mamma C sa...

Du är så duktig med kameran. Bilderna är så vackra och magiska.
Kram Mamma C

tinajo sa...

Vad härligt med bröllop; sådant verkar tyvärr vara förbi vad gäller min bekantskapskrets numera.

annika sa...

Magiskt. Älskar slöjan och klänningen ✨✨

Kolonilotta sa...

Jag är helt tagen av dina bilder! ♡
Du har ju en talang som är få förunnat!
Och din syster! Så otroligt vacker. Klänningen är bland det vackraste jag sett!
Ha nu en riktigt bra arbetsvecka.
Kram! ♡

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åhhh så fina bilder, du är proffs! Det
är så mycket känslor i dina bilder, gillar
allt jag ser. Skulle ha varit så roligt och
få fota Kalle och Carro mer när dom gifte
sig, men jag fick ju springa efter Hugo hela
tiden:)
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Helt fantastiska foton och vilket vackert brudpar! Det skimrar av kärlek i bilderna och nog märker
man att det varit en alldeles speciell fotograf bakom kameran!
Kram M.E

HWIT BLOGG sa...

HELT underbara bilder! WOW! Du är otroligt duktig på att fota och fånga det där extra...
Ha nu en skön vecka!
Kram Titti

Kia sa...

Underbara bilder!! Härlig känsla i dom och super vackra var brudparet. Ett stort grattis till dom!

Tack helgen var bra. Mannen var iväg och fiska fre-lör. Sen gick han på kräftskiva med N hos bryggrannarna medans jag och A myste hemma. På söndag så drog jag och A iväg på folkrace. En lugn helg med lite fix och annat. A är väl lite bättre i halsen men hostar istället. :) Såna tider nu.

Hoppas du får en härlig vecka!
Kram Kia

Helena sa...

Du är en konstnär! En fantastik konstnär på att förmedla intryck och känslor med ord och bild. Har du någon gång funderat på att göra en utställning? En utställning med dina fotografier och dina texter?
Bröllopsfotografierna från din systers bröllop är helt sagolika. Ett av fotografierna berör mig extra mycket är det då din syster med man kommer gående, han tittar på henne och hon tittar i marken - vilket innerligt foto! Hans blick på din syster - så mycket kärlek!
Jag tycker också mycket om blandningen mellan svartvitt och färg. Idag - tjugo år efter bröllopet - är jag glad att vi tog både svartvita och färg. Som du skriver - svartvita foton ger en tidlös känsla. Kram till dig!

Anna S sa...

Så jättevackra, välkomponerade bilder du tagit! Jag är särskillt förtjust i de svartvita. Fast, som du skrev är det roligt att blanda med färgfotografier med. Du kan verkligen din sak.

Härligt att din svåger är en så bra person.! De är verkligen fina ihop, din syster och han. Kärleken lyser liksom. Och att kunna skratta och skämta, ovärderligt.

Jag har legat på nätet efter cylinderhattar måntro. Sett både svindyra samlarobjekt och ihopfällbara gamla franska hattar. Tänkte att jag ska försöka mig på att göra min egen cylinderhattt, och ha på ett huvud. Kartong, häftapparat, lim och sammet eller filt. Kan ju göra den hur hög jag vill.

Tack, mår lite bättre nu som jag brukar framåt kvällen vissa dagar. Har inte varit ute på hela dagen. Kurat inne med musik och inredning. Skippat tvättider och är manana med den just nu.

Så härligt att du hade det bra i helgen på din resa.

Kramen till dig och hoppas din dag blir fin. :-)

Flower of Fame sa...

Så underbara dina foton är. Så vackra och lyckliga de ser ut. Härligt att börja veckan med en sådan lyckokänsla. Ha en fin dag Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men åååååh Hannis...vilka underbara bilder! Det syns att fotografen har en kärleksfull relation till människorna, det blir så vackert då...
Kramar,
Regina

Mycket annat & lite betong sa...

Såå fina bilder du har tagit! Värsta bröllopsfotografen! Gillar nog den översta bilden allra mest.

Kram Agneta

Arja sa...

Halloj!
Hannis vilka vackra bilder, gåshud på armarna!!!
Önskar dig en fortsatt fin vecka och välkommen tillbaks till
vardagen igen ♥
Kram Arja

♀ P E A C E R E V ♀ sa...

Väldigt fina bilder! Och väldigt fin frisyr hade din syster! Ser ut som en liten fluff haha ^^

Fint par det där och du skriver bra om honom, så dete asnice!

Sandra sa...

Vilka ljuvliga bilder! Det är verkligen något speciellt att få se bilder från någon annans lyckligaste dag.

VisaLiza sa...

Så otroligt vackra bilder. Du lyckas verkligen förmedla stämning och känsla i alla dina bilder och särskilt i dessa. Kramar Liza

vitadrömmarobusigabarn sa...

Underbara bilder och så vackert!!!!!

Enkel stil sa...

Åh, vacker brud och så vackra bilder du tagit. Kram Anita