Trä

Temat på Malins fotoutmaning är trä...

På mitt köksbord ligger just nu en hög med trä.
Några pinnar är från stugorna vid sjön.
Några är dom som pälsbollen har burit hem.

Dom har spår av väder och vind.
Linjer, märken efter tidens gång.
Ungefär som hos oss, människor.


Dom är alldeles perfekt operfekta.
Och dom ska få bli något också.
Till hemmet.

Jag jublar äntligen fredag idag.
Har jobbat alldeles för många timmar.
Så snart är det dags för vila.
Vädret är grått, lite kyla som tar sig in.
Det gör ingenting.
Det går att njuta ändå.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Fin helg till er!
Kram Hannis

Ps. Anna,S rävarna ja...
Vilka rackarns odjur dom är!
Söta men ack så störiga.
Brydde sig inte ett dugg om att jag sprang efter,
skrikandes...

Skönt med vilodag.
Och klokt.
Det behövs när man har varit aktiv i några dagar.
Vila både huvudet och kroppen.

Hoppas att du har en fin helg framför dig.
Kramen!

18 kommentarer:

Fröken Foto sa...

Vackra pinnar. Ska bli spännande att se vad du gör med dem. Jobba för mycket är inte bra... själv har jag svårt för att inte jobba nattetid just nu. Har en ny sak på gång och min hjärna blir överlycklig, äntligen något nytt att bearbeta på natten *gäsp* :)

Kram kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är precis som pälsbollen pinnsamlare,
har dom till allt möjligt. Skriver små
meddelande och hänger på dörren tex. Brukar sno
för bävrarna uppe vid sjön, dom är bra på och
skala snyggt:) Fast bara såna som dom liksom
slängt bredvid där dom bygger under vattnet.
Fin helg och kramar/AM

Flower of Fame sa...

Så fin tolkning. Visst kan man likna pinnarna med människor som du beskriver så fint, ha en mjuk dag Kram Pernilla

Lisa sa...

Älskar drivved!
En gång i tiden funderade jag på att göra en ram utav drivvedspinnarna.
Men det blev inte av.

Lisa

Anna sa...

Gamla nötta pinnar är otroligt vackert, vlket fint stilleben du fått till!

Villa Freja sa...

Underbart. Nyfiken på vad du tänker dig med pinnarna.
Visst går det att njuta ändå, på ett sätt nästan mer nu än när det är alldeles för varmt. Kram.

♀ P E A C E R E V ♀ sa...

skönt med vila, kan förstå att fredagen känns extra speciell då för dig ^^

Jag gillar din formulering "perfekt operfekta" väldigt bra beskrivet!

HönaPöna sa...

jag älskar pinnar... de är så vackra liksom, och alla olika. Dt är fint det.
Ha en skön start på helgen!

annika sa...

Vår son var besatt av pinnar när han var liten, han bar hem dem och så sparade han dem. Ibland rensade jag och slängde några och han såg det direkt! Det var som varje pinne var viktig. Därför hade vi en stor pinnsamling i hallen i åratal :)

Kram och önskar dig också en fin helg!

Anna sa...

Fin tolkning av temat. Och lite nyfiken blir jag dessutom på vad för vackert du kommer att hitta på att göra av dem. /Kram

LÁrt de Vivre sa...

Pinnr/trä , sten, fjädrar...vackra ting. Du har öga för det vackra så det kommer säkert bli något perfekt operfekt...som livet

Njut av helg & ledighet

kram Kajsa

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Maria O sa...

Perfekt operfekta och väldigt vackra!
Kram Maria

dahlia sa...

Det där var jättefina bilder på en jättebra tolkning

Pia sa...

Allt formas av tidens tand. Vi tumlas runt och ramlar ut, alla på olika sätt. Ryggsäckarna vi bär är olika stora, och olika packade. Ärren på in- och utsidan är även de olika, vissa djupa, präglade, andra små skråmor som läkt men lämnat ett litet ärr.
Underbara pinnar och jag blir nyfiken på vad de ska formas till av dig.
Har läst ikapp och jag blev så tagen av ditt möte med de vilsna ungdomarna. Du är fantastisk som ger en bit av dig själv till dem, en bit att känna igen sig i. Att ha möjlighet att identifiera sina känslor med någon som känt likadant.
Hoppas att du får en skön helg och se till att vila dig ordentligt!!
Kramar till dig du fina <3
Pia

Familjemix sa...

Å vad spännande att se vad resultatet blir!
KRAM

Fru Eriksson sa...

Så vackert ♡ ...
/Kram

Helena sa...

Älskar gammalt grånat trä. Så mycket karaktär. Nu när jag rensat mitt barndomshem har jag sparat... av alla saker... en stor drivvedsstycke som hängt på väggen... Naturmaterial är fantastiska. Underbara fotografier... känslan av träet gick rakt genom bilderna. Kram