Sådär på första semesterdagen

Det blev så att jag kunde gå en dag tidigare på semester.
Känslan av att vara ledig ett tag är oslagbar.
Och jag börjar den i självvalt kaos förstås.

Det där med planering är inte alltid min starka sida.
Att börja måla om innan jag sticker på semester.
Målningen är klar, nu återstår att göra det i ordning.

 Den lilla citronen bredvid den stora.
Lär ta sin tid innan den här ger frukt...

Nu försvinner jag ett tag.
För imorgon kliver jag in i en campingbuss.
Med nysydda gardiner och ljuslyktor.
Och mellanlandar vid den vackra sjön där vi har stugor.
Sen far vi vidare på festival några mil därifrån.
Det blir ett bra sätt att starta en semester på.

Vi ses på söndag!
Kram Hannis

18 kommentarer:

Choices by Annie sa...

En fantastisk härlig semester önskar jag dig.
Stor kram
Annie

Kia sa...

Hoppas du får en toppen härlig resa och massor av sol! En campingbuss har jag velat ha länge. Köpa en buss och göra om till husbuss.... Min man tycker jag är knäpp, han ser bara allt jobb och saker som kan gå sönder. :)

Skönt med semester. Jag har min sista vecka nu. Tror att vi hoppade över sommaren detta år??

Ha det bra!
Kram Kia

Mamma C sa...

Ha nu en skön semester och vi hoppas att solen även kommer fram.
Kram Mamma C

HönaPöna sa...

Fin start på semestern... Ha en härlig helg!

Flower of Fame sa...

Så härligt med en extra ledig dag. Ha så härligt på semestern. Kram Pernilla

Kolonilotta sa...

Hoppas du får underbara dagar i camping bussen.
Det är du såååå värd! ♡
Kram Susanne

Melody and M.E sa...

Det låter som du kommer få härliga, fria dagar! Njut och ladda batterierna! Även om solen inte
lyser, så hoppas jag att det finns andra solstrålar omkring dig! Sol i sinnet räcker långt!
kram och nospussar från oss!

annika sa...

Du kommer att få det underbart tror jag! Härligt att få gå tidigare också.

Jag är så imponerad av att du bara kör igång och målar, det är något jag inte vågar riktigt. Jag kan flytta på saker, ta bort och greja men måla... hm, där behöver jag nog lära mig att ta ut svängarna helt enkelt! Kram kram

Villa Freja sa...

Vad underbart med semester. Kram.

Fru Eriksson sa...

Visst är Semestertiden ljuvlig ♡ ...
Önskar dig en underbar sådan/Kram

♀ P E A C E R E V ♀ sa...

Åh lät mysigt och härligt! Hoppas du får det asbra!! :D Hörs på söndag!

åse sa...

Låter härligt, njut av din ledighet. Kram Åse

HWIT BLOGG sa...

Ha en helt UNDERBAR och ROLIG semester nu...njut av varje sekund!
Sommarkram från Titti

Anna S sa...

Så bra väggen blev!
Det låter mysigt med semestern du är på. Väl förunnat.
Hoppas att ni har tur med vädret också. Det har spåtts om regn här men enligt mig så har vädret varit perfekt under de många uppehållen med lite lagom vind.

Idag var jag och lunchade på det bästa vegetariska häromkring med min syster och lilltjej. Jättekul att ses och att träffa dem båda.
Min syster och jag pratade om att vara snäll mot sig själv. Hon sa nåt som jag blir lite rörd och glad över: att det känns som att hon är snäll mot sig själv när hon träffar mig. Så fint. Blev lite tagen, men ska säja till henne, och andra att jag känner så inför dom också.
Vi behöver ju varandra.

Fortsatt fin semester och glöm inte att palla! ;-) Kramen

Helena sa...

Så härligt med campingliv och semesterdagar. Ha en fin resa!/Kram

VisaLiza sa...

Så härligt både med semester och med festival. Kramar Liza

LÁrt de Vivre sa...

Operfekt perfekt kaos när som är ju bara skönt..ha en go semester i norra Sverige

Kram Kajsa

Anna sa...

Och det låter härligt. God tur! /Kram