Regnet som faller

Det faller ett regn som aldrig verkar ta slut.
Nu tillsammans med det grå ljuset.
Och kläder som hänger på tork.
Efter cykelturen hem igår kväll.
Från middagen med några av pärlorna i mitt liv.


Planerna jag hade för idag har blivit inställda.
På grund av regnet.
Väder som gör att det börjar klia lite i mig.
Det där "jag gör om lite"kliandet.

Sneglar på den grå väggen jag målade i vardagsrummet.
Som känns lite för hård.
Och tänker på den vita färgen i skåpet.
Skapa lite mera ljus.

Så kanske då, 
lite kardemummakaffe och en ommålning.
Och sommarpratare.

Så ska jag svara på mail jag har fått.
Från några som läser här och har frågor.
Det gör mig glad.
Jag tycker om att ni törs ställa frågor.
Ni utan blogg hamnar ju ibland lite utanför.
I dialogen.
Och jag svarar gärna.

Kram och en mjuk söndag till er.
Hannis

Ps. Anna,S håller med om att just gå runt och skrota
lite gör att man kommer i fas på något sätt.
Det får bli en sån dag idag också.

Så härligt med det spontana besöket som blev så bra.
Det är verkligen en ynnest att ha viktiga människor
i sitt liv. Som man delar saker med.
Dom där förtroendena.
Förstår att hon betyder mycket för dig.
Det är fint.

Hoppas att du får en bra söndag.
Kramen!

9 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Den här sommaren är det nog många planer som grusas av regnet.
Vi ställde in gårdagens Ölandsresa och drog hem till Sydkusten.
Det får bli att hänga några tavlor denna söndag och ta sig en
gofika i soffhörnet! Gilla läget, är måttot denna sommar.
Kram och nospussar från oss

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Regn och rusk, man kommer liksom av sig.
Hade 4 grader en morgon vid stugan!! Men
dom säger att det blir varmt i aug, vi får se.
Måla låter som en bra idé idag.
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Visst är det så att man kommer på andra saker när inte solen skiner. Fast här i Skåne har vi haft rätt tur ändå. Vi har haft rätt mycket sol ändå. Fast idag är det världens storm ute och ingen sol. Men då blir det kanske gjort något inne i stället. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Anonym sa...

Det är härligt att gå inne och skrota när det är sånt här väder. Tycker man får så bra idéer, och just att fixa om lite.
Ha en fin söndag
Kram Lily

Helena sa...

Härligt med pärlor i sitt liv som lyser upp när solen inte vill visa sig. Vi i Västerbotten har haft flera fina soliga dagar den här veckan, men nu har de lovat regn och oväder... Fast nu går jag mest och laddar för en fotokurs jag ska resa iväg på så då får jag kanske lära mig hur man ska hantera kameran utomhus regniga dagar. Fin söndag till dig Hannis!/Kram

Fru Eriksson sa...

Lämnar lite ☼ & en Kram ♡ ...
Med önskan om en härlig dag trots regn!

lenaiwales sa...

Här i Wales regnar det också idag, men igår sken solen!
Det får bli inomhus idag!

Mamma C sa...

Regn, blåst och så pyttelite sol om vartannat är vad helgen bjudit på. Då är det gött att ha en pytts med färg att ta fram. För det ska jag göra idag. Här ska målas om två stycken speglar. Ramarna är i guld och ska få lite svart på sig.
Kram Mamma C

Anna S sa...

En till skrotardag när det behövs är gott att kunna ta. Jag har skrotat hemma hela helgen, uppfylld på ont och gott av vad vännen och jag pratade om häromnatten. Det är fint att ha varandra och kunna dela, som hon och jag, men det kan också kännas smärtsamt. Hur det var. Även om det är okej med de flesta idag (de jag har runt mig) så gör det ont att nämna det dysfunktionella som var.
Så jag har bara känt för att vara ensam, hemma och processa.

Regniga dagar här också. Det blir lätt mycket tankar då.. Göra "tråksaker" som du nämnde.
Jag ska vika in en stor bautahög med sängkläder och gardiner som ligger på golvet. Typiskt sånt jag skjuter upp, men som känns bra när det är klart.

Måla om en vägg är ju utmärkt! Jag var vaken igårnatt till sent och köpte vit extramatt vägg och takfärg, på nätet. . För pyssel hemma med lyan i höst.

Middag med dina pärlor , härligt. Det är sånt som förgyller och bland annat gör livet till vad det är.

Fin mjuk måndag till dig, och nedräkning till din semester. Jag tror att den är efterlängtad.
Kramen!