Pärlor på rad...

Gunilla, tack!
Låter som en fin meditation du var på.
Det blir kraftfullt.
Kram till dig!

Det är mycket att göra inför semester.
Elva dagar kvar innan jag går.
Så mycket,
 att systrarna handlar klänning till bröllopet åt mig via messenger.
Skickar bild på olika klänningar och jag zoomar in
och tittar på detaljer, längden och säger okej

För att inte åka in i stress så pysslar jag när jag kommer hem.
Armband känns som en lagom sak att göra.
Såna som man lindar flera varv.

Trä pärla för pärla.
Tråd som trasslar sig och får trasslas upp.
Det är avkopplande.
Tillsammans med rösterna från sommarpratarna.
Ett bra sätt att inte låta tankar på måsten bli i fokus.
.
Helgen är på väg.
En helg hos min ena syster.
För att prova klänningar på riktigt.
Provfota det blivande brudparet.
Gosa med en Myra.
Kanske dricka en milkshake i solen.
Det blir bra.

Så, jag önskar er en bra helg redan nu.
Med sol och vila.
Kram Hannis

Ps. Anna,S jag tror på att ladda med bra saker.
Om inte annat så för tanken.
Att fylla på med bra saker.
Det funkar.
Som du skriver, det växer sig spontant till något 
större och ljusare. Viktigt.

Jag tror jag vet vad du menar för fågel.
Haha, hoppas verkligen att kattmadamen inte
attackerar den! Men jag förstår om hon blir sugen.
Fin helg till dig!
Kram

16 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Jag borde nog gå och köpa mig ett gäng pärlor…
Så fina foton du alltid tar på det du gör!
Spännande med klänningarna! Lycka till med valet!
En fin helg till dig och Pälsbollen!
Kram och nospussar från oss!

Anonym sa...

Fina armband! Det är avkopplande att ha något för händerna..Gör gott i själen. Låter som en fin helg! Intressant och spännande med klänningarna. Lycka till med valet!
Ha det underbart!
Kramar Lily

annika sa...

Lycka till med klänningarna! Så härligt! Det är bra att hålla fingrar och händer sysselsatta när man snurrar i tankarna. Ha en fin helg! Kramar

Anci sa...

Åh, jag vill också göra något vackert !
Hoppas att du får en skön helg med din familj (jag gillar när du använder ordet flock ).

Stor kram
Anci

Mamma C sa...

Härlig helg som stundar dig. Hoppas du fastnar för någon utav klänningarna med.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Så trevligt med bröllop. Pärlor är alltid rogivande. Bra sysselsättning. Och fint blir det också. Ha en fin dag Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Ta det lugnt nu och stressa inte! Du har mycket att se fram mot och pärlorna är underbara, jag älskar den där färgen på pärlan, säljer du lite också? Vi är många som aldrig har tid att pyssla tyvärr (men borde!)
Ha en finfin torsdag!
Sommarkram från Titti

Maria O sa...

Började med att läsa ditt inlägg om meditation och hoppade sedan till inlägget med hallonen och nu kan jag inte sluta att le :) Du är ju för härlig! Njut av ditt pärlande och klänningsprovande!
Kram Maria

Helena sa...

Så roligt med bröllop! Det var länge sedan jag var på något... Och att sitta och pyssla är verkligen avkopplande. Låta tanken landa i handens görande. Fridfullt. Kram

Villa Freja sa...

Jag borde också fokusera på klänningar inför stundande bröllop men det får bli en senare huvudvärk. Hoppas du får en underbar helg. Kram.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Här fanns mycket spännande att läsa...jag kan se hela scenen framför mig när ni pallade hallon, grannen och du. Sitter med ett stort smajl i ansiktet. Fint att du delar med dig av hur det är att meditera och hur svårt det kan vara med alla tankar kring själva meditationen och att meditationen i sig kan väcka många tankar. En del kan vara sådana som man förträngt och som kan vara obearbetade.
Får inspiration att sätta mig med mina pärlor...
Ha det fint!
Kram,
Regina

Birgitta sa...

Tack för dina underbara öppna "nakna" otroliga inlägg.Har inte kunnat gå in med komentarer på över 1 månad.Dessa datorer !!!
Älskar din blogg & dina underbara bilder.
Men nu är jag tillbaka :))
Forts fin helg du underbara människa

Kramar om/

Anna S sa...

Så härligt med en helg hos din syster , och att träffa Myran.! Du är en sån bra moster till henne.
Kul med provning av klänningar och förberedelser med. Jag har själv inte varit på bröllop sen jag var liten. Men har varit med och arrangerat en möhippa för en vän som sen gifte sig i all enkelhet i en park.
Samma vän fyllde 40 häromsistens och fick spa-besök i pressent av mig och en annan vän. Det ska bli av nångång i höst, om vi får ihop det.

Så fina armband! Jag har några liknande men i vit-beiga toner. Som nån gjort och lagt i soprummet för andra att ta.

Tack, Tobbe (fågeln) är inte gjord till slarvsylta än. Min kattdam ignorerar den med emfas. Hon förstår och märker att han inte är på riktigt. Eller så gillar hon inte hans attityd. och fryser ute honom för den sakens skull.

Jag fann häromdagen en rostig metallpinne i industristil med stor klämma nertill i återvinningen. Som gjord för Tobias att sitta på och uggla. Ingen aning vad pinnen varit till för tidigare. Kanske som del i något maskineri. ?

Hoppas din helg är fin! Kramen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas klänningen passade, och så
roligt med bröllop. Det har vi också i
aug då sonen gifter sig.
Fint du gjort med pärlorna också.
Kramar/AM

Anna sa...

Det är inte utan att man blir lite pysselsugen när man ser dina fina bilder. Hoppas din helg varit avkopplande och skön. /Kram

Jennica... sa...

Du, bra att du tar det lugnt. Inte jobba "ända in i kaklet"......bra att du pärlar, det är som meditation det med. Och att gosa med en Myra gör underverk för själen! :)
Kram på dig!