En underbar helg är förbi

Juni har varit lite jobbig för mig.
Trötthet, deppighet och många tankar i huvudet.
Det har inte bara varit så men ganska mycket.
Framför mig visste att jag hade den här helgen.
Med min fina vän.
Som jag hängt med i trettio år.
Då har man sett både det värsta och det finaste av varandra.
Och det är det jag älskar hos henne.

I alla vurpor jag gjort i livet så har hon varit där.
Hon var den som tog emot mig när jag flyttade sextio mil.
Och flyttade tillbaka hem ungefär samtidigt.
Det är ovärderligt att ha den vänskapen.

Och i helgen umgicks vi.
Med sol, en dallrande hetta, poolbad och långa samtal.
God mat, skratt, allvar och avkoppling.
Jag vaknade på lördagsmorgonen och kände att nu vänder det.
Jag mår bättre igen.



Pälsbollen har fått vara lös och ledig.
Katter har klappats.
Jag har jagat räv två mornar på raken.
En av dom snodde min ena toffla.
Och jag sprang efter och vrålade:
Släpp min toffla!
Som att räven skulle fatta det...

Men mest har jag hämtat andan.
Låtit tankarna glida iväg och sluta störa mig.
Andats från magen.
Och på morgonen har jag suttit med kaffe i solen.
Och känt tacksamhet.
I hela hjärtat.
Med det startar jag den nya veckan.

Fin start till er.
Kram Hannis

Ps. Anna,S så fint att du kunde finnas där för din vän.
Det är så oerhört viktigt.
Att känna att det finns någon att luta sig emot.
Hoppas att du fått sova ordentligt i helgen också!

Jag tror att oljan blev bra.
Provdoftade igår.
Lagom doft än så länge=))
Kram till dig

18 kommentarer:

HönaPöna sa...

Låter som en fin helg, och rolig. Det är viktigt att ha roligt.
Skönt att du känner att du är på rätt väg, jag känner också det.
Fem dagar kvar till semester också, det finns hopp...
Ha en underbar dag, här regnar det och det gör ingenting. Faktiskt inte.

Melody and M.E sa...

Den helgen var du väl värd! Ditt skrivande har nog tagit dig in i minnenas värld på gott och ont!
Det svider i själen att rota omkring i det förflutna och känslor virvlar upp som
damm på en torr grusväg. Det går inte att värja sig…
Hoppas du får en underbar julimånad!
Stor Kram

Helena sa...

En energigivande helg där skrattet och tanken hinner ikapp sinnet. Det bästa med att vara nära naturen och umgås med viktiga vänner. Härlig dag till dig!Kram

Kolonilotta sa...

Låter som en underbar helg där du fick ladda de mentala batterierna.
Det behövs ibland....Eller ganska ofta om du frågar mig!
Ha en jätte fin måndag!
Kram Susanne

Jennica... sa...

Det går upp och ner. Livet går in och ur nya faser hela tiden. Skönt att du fick en helg med din väninna att hämta andan, stanna upp och bara vara. Det behöver man!
Kram på dig!

Kia sa...

Verkar som du haft en bra helg.Sådär lagom avslappnat och mysigt.
Japp, Smilla var duktig och en riktig badhund. På vägen hem var hon trött och sov under en filt. Igår tog hon sovmorgon, hon som brukar vara uppe kl. 6-7 sov till halv nio! Man blir trött av livet på sjön.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Flower of Fame sa...

Vilken härlig helg du haft. Småskrattade lite när jag läste om räven. Tyckte nog om din toffla. Hi h. Ha en fin dag. Kram , Pernilla

Fru Eriksson sa...

Så underbart att ha en sådan vän det värmer i ens ♡ -a...
Ljuvliga foton & fin text i ditt inlägg!

Ha det så gott/Kramar om!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Skönt att höra att du mår bättre och att det går
åt rätt håll. Vad vore man utan sina vänner och vad
skulle man göra utan dom.
Tur dom finns.
Ta hand om dig !
Kram Pia

anettan sa...

Skönt att läsa att det känns bättre. Kram Anette

Choices by Annie sa...

Så härligt att det vänder, du förtjänar att må bäst.

Hi hi hi fnittrade åt din rävjakt ;)

Fin kväll till dig och hoppas du haft en bra start på veckan.
Kram
Annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åh så viktigt att få en sådan helg! Det ger massor av energi och skönt när man känner spänningar släppa och axlarna sjunker ner...
Kram,
Regina

Mamma C sa...

Skönt att det vänder och vägen känns rak och fin igen. Din helg låter underbar, och sådana behöver man lite då och då.
Kram Mamma C

Therese sa...

Det gleder hjerte mitt at du fikk en slik helg og at du fant igjen din egen pust. Slike stunder som du beskriver er liksom nok for at livet skal være bra nok, tenk om vi hadde klart å lokke frem minnene når alt kjennes tung og meningsløst. Enda en gang har du kjempet deg gjennom, jeg er stolt av deg!

Jeg har gode dager, har badet mye og er på tur i en skog hver dag. Jeg føler meg heldig! Jeg burde vel egentlig boble over av bokstaver og ord, men isteden har jeg blitt litt stille på alle plan og trives med det nå. Det får ta den tiden tar rett og slett.

Jeg tenke ofte på deg, særlig når jeg er i en tett skog og jeg ser ett fint lys. Eller som når jeg badet i ett tjern i skogen sammen med hunden og en flokk ender, jeg tenkte at her hadde nok Hannis trivdes også.

Pusl om deg! Varm klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är fint med såna vänner, vilka
bra dagar ni fick. Såna avbrott i den
vanliga lunken kan göra så gott.
Varm kram/AM

Maria - Snickaregården sa...

Underbart att ha en sån vän och helg att få hämta kraft.
Känslan när man känner att nu vänder det är som en djup skön suck och axlarna ramlar ner.
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Underbart att ha en sån vän och helg att få hämta kraft.
Känslan när man känner att nu vänder det är som en djup skön suck och axlarna ramlar ner.
Kram Maria

Anna sa...

Vad skönt att känna att det vänt. Ta hand om er, fina pälsbollen och du. /Kram