Drömskaparen

Vad kul att ni tyckte om meditationstipsen!
Det är en skön stund att ge sig själv.
Tack till er som inte har en blogg också.
Kul att ni lämnar spår efter er!

Det är inte bara drömmar som ska fångas i det här hemmet.
I en drömfångare.

Det ska skapas drömmar också.
I en drömskapare.
En enkel och somrig.
Inte vet jag om det egentligen finns,
 men nu gör det i alla fall det här.
Drömskapare av snäckor och fjädrar.

Jag stryker med handen över snäckorna.
Och skickar dit en del av det jag har i hjärtat.
Drömmar, ljushet, det som väntar.
Det jag vill fylla livet med.
Jag gör det innan jag somnar.
Som en liten form av meditation.


Ovanför sängen.
En drömskapare av snäckor och fjädrar.
Det räcker för att göra mig glad.

Kram Hannis

Ps. Anna,S alltså jag är imponerad av ynglingen
som ertappade oss. Han höll verklige masken på
ett gulligt sätt.
Och hallonen var sååå goda!

Att omfamna sig själv...
Vilken gest det vore.
Snacka om att ge sig själv kärlek!
Det tyckte jag om
Kram




16 kommentarer:

Pia sa...

Du alltså :-) Väx aldrig ifrån buset, haha jag tyckte det var helt underbart! Grabben ska ha en stor medalj, kommer att bli en skön man av honom.
Meditera ja, ibland sitter jag i det tysta, ibland med vägledd trummeditation som jag fått av en vän emellanåt ute det är så härligt. Men precis som du skriver tar det tid att lära sig stänga ned.
En drömskapare, det vill jag också ha. Där jag kan lägga min önskan och sedan sluta de blå.
Ja visst är han läcker min äldste son, särskilt i klänning :-D
Fin dag till dig!
Kramen Pia ��

Mamma C sa...

En jättefin drömskapare som du gjort. En liten fråga, har du borrat i snäckorna? är det svårt
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Så fint med en drömskapare. Det var en bra ide. Ha en mjuk härlig dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Du inspirerar som vanligt! Här känns det som om drömmarna håller på att ta slut, så en drömskapare är nog precis vad jag behöver just nu!
Stor kram till dig!

annika sa...

Drömskapare - vilket fantastiskt ord! Och vilken fin tanke ❤️️

Tinis vita hem sa...

Drömskaparen blev jättefin! Du är så så kreativ :)
Ha en fin dag!
kram Tini

Arja sa...

Halloj!
Men åh så vackert Drömskapare, så himlans fin den blev och tror
att alla skulle behöva en sådan ♥
Kram kram Arja

Villa Freja sa...

Men så fin! Vad du är duktig och kreativ. En sån vill jag ha :)
Kram.

Jennica... sa...

Men åhhhhh så fin! Verkligen superfin! En sån hade jag velat ha..... :)
Kram Jennica

Helena sa...

Tycker mycket om hur du vänder på det och skriver drömskapare istället för drömfångare. För mig är en drömfångare något som ska fånga in drömmar man inte vill ha så att man får ro. Men en drömskapare är så mycket mer positiv - att skapa varma och positiva drömmar. Måste nog göra en sådan. Kram

Pemsplatser sa...

En väldans vacker drömskapare!! Älskar snäckor:) Kram kram /Emma

Anna S sa...

Ja, vilken cool kille som ertappade er som hallontjyvar! Ungdomen är på intet sätt förtappad. :-). Jag gillar att han började skratta och erbjöd er mer hallon. Vilken snubbe, så bra.

En drömskapare som du sänder ljus och framtidsdrömmar till - en så bra ssk! Jag tror absolut att vi kan ladda ting med både känslor och ljushet.
Det verkar för mig som att om något eller någon får ljus så växer det sig spontant till större och mer ljus. Nånslags expandtionskraft eller attraktionskraft.

Idag har jag gjort ärenden och gått mer än jag gjorde de sista dagarna . Fick mjölksyra i benen. Men var också inne i en affär med inredning och fågeln i fönstret (inte levande eller uppstoppad utan helt fake med vita fjädrar) fick följa med mig hem. Allt i butiken var till salu. Det är nånslags kakadua med tofs på huvudet. Ännu har min kattdam bara kastat ett glosöga på den. Ingen fjädersallad än.

Fin fortsatt vecka till dig, stor kram!

AngelicasVärld sa...

SUPER vacker!!

Anonym sa...

Först, tack för den fina och lättillgängliga beskrivningen av din meditation! Den inspirerar mig. För många år sedan deltog jag i en meditationsgrupp i kyrkan på torget i förorten, där jag bor. Meditationen var öppen för alla och avslutades med gående meditation i kyrkgången. Meditationen fyllde mig med glädje och energi och var bra för både kropp och själ.
Din drömskapare, vilket vackert föremål att locka fram drömmar med!
Kram Gunilla

Choices by Annie sa...

En drömskapare det där var en mycket bra pryl. Det ska nog jag skaffa mig med. Tänk att kunna skapa drömmar, vilken grej.

Fin dag önskar jag dig
KRam
Annie

♀ P E A C E R E V ♀ sa...

Aldrig hört om en drömskapare tidigare, haha xD Men låter som en smart grej. Väldigt fin är den! Jag har hört om drömfångare, men aldrig skaffat/gjort någon xD