Dofter som får mig att andas djupt

Under en tid har jag haft en helt fantastisk naturlig parfym.
Nu vill jag prova att göra en egen variant.
Där jag bland annat ska ha blanda i lite av dom här oljorna.
Som är lite för tunga att ha bara som dom är.

Saffran, ingefära och vallmo...
Dofter som får mig att stå länge och bara  andas.
Kännas som att jag står i ett moln av rökelser.
Jag tänker att med mandelolja, några droppar citronolja,
och lavendel så blir dom perfekta.
Lite lättare.


Är lite kär i flaskorna.

Har läst på lite och det ska tydligen vara ganska enkelt.
Men undrar om ni provat att göra egen parfymolja?
Har ni tips kanske?

Idag efter jobbet så sticker vi ut till en vän på landet.
Jag ska ligga vid en pool och äta jordgubbar.
Pälsbollen ska jaga katter.
Så ska det sys gardiner till en husbil också.
Och borras i lite snäckor.
Ungefär så får det bli.

Fin helg till er/ Kram Hannis


Ps. Anna.S, håller med dig om saker med en historia.
Blir alltid gladare av saker som jag "ärver" efter någon.
Det känns genuinare (nu låter jag nästan pretto...)

Skönt att du kan ta din vaken-tid när du känner att det är ok.
Så viktigt att leva efter det som funkar.
Att hitta den där tråden i livet.

Fnissar åt din kattdam.
Önskar att jag hade större för då skulle en katt
få flytta in direkt. Dom är speciella.
Går inte att forma.

Så gav du mig en idé igen!
Tyg på väggen..
Låter fantastiskt snyggt!

Hoppas att du får en fin helg.
Kram!


16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Fräckt att göra sin egen parfym. Det har jag inte provat. Låter super mysigt med pool och jordgubbar. Ha en härlig dag Kram Pernilla

Kolonilotta sa...

Men va roligt att föra egna parfymer av olja.
Det har jag aldrig provat. Har min favorit som jag har svårt att släppa! :)
Det låter som du kommer få en underbart avkopplande helg med pyssel och mysiga stunder!
Njut fullt ut!
Kram

Melody and M.E sa...

Egen parfym har jag aldrig gjort, men däremot mina döttrar när de var små och doften satt kvar i
huset i många veckor!
Det kommer nog bli betydligt bättre doft i din blandning än vad de åstadkom!
Låter som Ni har en härlig helg framför er!
Njut och ha det riktigt gott.
Varma kramar och nospussar från oss till Er!

annika sa...

Skön ide! Tyvärr aldrig gjort egen parfym. Ha en underbar helg!

åse sa...

Vilken härlig idé att göra sin egen parfym, det har jag aldrig provar. Låter spännande. Önskar dig en skön sommarhelg. Kram åse

LÁrt de Vivre sa...

Njuta viid pollen, äta jordgubbar, jaga katter, vara med vänner....oh, vad lyxigt skönt!!

Jag tänkte varva min helg med, tilltugg, drinkar, sol och rockenroll, stadsliv och stugliv hoppas jag.

Må gott & dofta gott

Kram Kajsa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad häftigt att göra sin egen doftolja! Håller med dig, flaskorna är underbara och askarna till är som små konstverk. Sist jag köpte parfym köpte jag Nuxe som har samma doft som deras underbara oljor. I helgen ska vi hämta vår nya familjemedlem, det ska bli spännande...och lika mysigt som poolhäng och jordgubbar;-)
Kram,
Regina

Jennica... sa...

Wow, du är verkligen underbart kreativ! Ska bli spännande att höra om hur det blir.
Kram Jennica

Mamma C sa...

Supersöta små flaskor och ha en skön helg nu.
Kram Mamma C

Fru Eriksson sa...

Coolt & riktigt söta små flaskor ♡ ...
Ha det så gott/Sommarvarm Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Pälsbollen ska jaga katter :)
Har allt hört jag att det är du som
jagar rävar...fniss. Så härligt du har
det under helgen, njut.
Angående parfymoljor kan jag ingenting,
använder sällan parfym eftersom jag har
migrän och ett jobb där det är förbjudet.
Ha det gott och stor kram/AM

Anna S sa...

Det låter härligt och kreativt att blanda din egen parfym! Jag har själv aldrig gjort det, eller kommit på idén . En smart grej! Har gjort egen lotion med vanlig oparfymerad av bra kvalitet och sedan haft i doftoljor eller essenser som Bergamott och Cederträ.

Ja, skönt att kunna sova när möjlighet finns. Har problem med sömnen. Igår hade jag varit vaken i över 24 timmar i sträck och kom inte till ro. Sen kunde jag sova som tur var.
Var över till en vän som var uppe i varv. Hon ville ha mitt sällskap. Det ger jag gärna om det är möjligt.

Ja, katter är härliga tycker jag med just med att de inte går att forma. De är bara sig själva och så i nuet. Jag försöker lära av kattdamen just att gilla läget som det är nu.

Det låter underbart att du ska vara hos en vän nu i helgen och njuta av livets goda. Hoppas att solen skiner på dig. :-)

Varm kram!

Kia sa...

Dålig på att använda parfym över lag. Hoppas du blir nöjd med din egna. Kul när man kan sätta sin egen prägel.
Njut av landet vistelsen. Låter skönt och kravlöst.

Kram Kia

Maria O sa...

Nej någon parfymolja har jag aldrig provat. Har generellt svårt för dofter som kommer för nära mig, alltså på mig, men har precis hittat en doft från Rituals som jag trivs med. Så svag och försiktigt att den nog inte ens är nära att få kallas parfym ;)
Kram Maria

♀ P E A C E R E V ♀ sa...

Jag har aldrig provat, visste knappt att man kunde göra egen haha xD Bra idé att göra eget, blir ju en mer speciell och individuell doft då ^^

Choices by Annie sa...

Jag har aldrig provat de där men har varit nyfiken på hur man gör. Du måste meddela oss sen hur det gått.

Fin kväll till dig
Kram
Annie