Där hon är...

Där hon är, är även han.
Och tvärtom...
Pälsbollens tålamod är oändligt med denna lilla Myra.
Han till och med släpper sitt ben till henne.
Vi får hjälpa honom att säga nej ibland.
För även om han är snäll så är han ingen leksak.
Hon är i en ålder där allt ska undersökas.
Ganska hårdhänt.
Så han går undan stundvis,
bara för att springa tillbaka igen när hon skriker.

Jag vaknade på natten och funderade på vart han var.
Han som oftast ligger vid mig.
Han låg nedanför spjälsängen.
Och flyttade sig inte innan morgontimmarna.
Det är fint att se.
Att han vakar över henne.


Så drack jag kaffe i kvällssolen,
 stekte pannkakor som vägrade att bli runda .
Provfotade min syster och hennes blivande man.
Och brast i gråt...
Jag är känslig när det gäller mina syskon.
Och det är kärleken i hans ögon,
när han tittar på min syster som får mig att gråta.
Han älskar henne, hon älskar honom.
På ett själfullt sätt.

Så kom min andra syster.
Och min bror och hans gäng kom också.
Så jag fick krama om dom allihopa.

Med den helgen i ryggen startar jag en ny vecka.
Sju dagar kvar.
Sen åker jag.
Mot en festival i en campingbuss.
Och återtar hippiebarnet i mig ett par dagar.
Det blir bra det.

Kram till er // Hannis

Ps. Anna,S, Smart att göra en sittpinne till Tobbe!
Haha, jag älskar sånt.
Att en favoritsak får synas.

Mysigt att ha ett besök på spa att se fram emot.
Det är en bra present att ge bort.
Fick presentkort på salong när jag slutade
mitt förra jobb. Inte använt det än dock.
Men det ska jag=))

Hoppas att du får en bra start på veckan.
Kramen






17 kommentarer:

Good Enough sa...

Blir varm i hjärtat över all kärlek du har i din flock. Det är vackert.

Mjuk dag till dig.
Kramen /M

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Djur och barn passar ihop, det
är som hundar känner att denna
lilla människa behöver kollas på extra.
Härliga dagar du hade med familjen.
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Den mjuka fina vaktinstinkten vaknar hos de fyrbenta när små tvåbenta valpar är med i flocken.
Där de små ä,r där är hundarna, om det inte är så att jag lockar med mat förstås.
Önskar dig en riktigt fin vecka innan det är dags att krypa in i bussen!
Kram och nospussar från oss!

Kolonilotta sa...

Men gud så sött. ♡
Ja, hundar är lojala djur och då speciellt mot små barn i familjen.
Va härligt att få ha alla syskon hos dig med sina respektive och/eller familjer.
Djup kärlek mellan syskon är svårt att slå!
Hoppas du fick en massa energi som kommer ta dig igenom denna vecka!
Snart åker su ju! :)
Härligt!!!!
Många kramar
Susanne

Mamma C sa...

Precis som dotterns Jack Russel. Han är som en storebror åt dotterns lille Axel.(Syns på ett kort jag har i mitt inlägg nu)
Det är en härlig helg du har haft.
Kram Mamma C

Therese sa...

Jeg har tenkt på deg i helgen, lurt på hvordan du har det og om kledningen ble fin på deg.

Pelsbollen, så fantastisk han er! Og tenk hva han føler når han smyger seg bort og legger seg hos henne. Tror han må være verdens fineste farbror altså :-)

Jeg gjør ting som gjør meg lykkelig, plukker blåbær i skogen, bader i tjern, sover ute på verandaen sammen med sønnen. Slike små ting som får meg til å føle meg så heldig. Jeg gjemmer de i hjertet mitt.

Myk mandag kjære Hannis.

Flower of Fame sa...

Så underbart att se dessa sötnosar ihop. Härligt att Pälsbollen har en så fin sida. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Kärlek åt alla håll och kanter ❤️️

Pia sa...

Vilken underbar helg ni har haft. Att se kärleken genom en systers ögon rör hjärtat mer än något annat. Söta lilla myran och pälsbollen, vilken lycka ��
Önskar dig en fin vecka!
Kram Pia

Hemma på Sjuan sa...

Åh så söta de är, din fina pälsboll och lilla tjejen. Härligt med så mycket kärlek i familjen. Kram Suss

♀ P E A C E R E V ♀ sa...

Jätte söta är dem! Låter så gulligt beskrivet! Kan förstå att det blir lite hårdhänt för hunden, men väldigt snällt att han kmr tillbaka haha. Så fina.

Måste säga att du får extra plus för att du inte visar lillens ansikte. Många tar asmånga bilder på sina barn och laddar upp på nätet, och jag är ganska kritisk till det beteendet där man låter social-media-status komma högre än barnets integritet eller vad man ska kalla det.

finurliga fröken sa...

Men så fin han är lilla pälsbollen. Som min lilla tjej förut. Hon höll sig alltid nära barnen och lät dom leka, klappa och bära. Nu är hon ju blind och vill helst vara ifred. Men hon låter fortfarande barnen hållas. Och när hon inte vill eller orkar går hon undan. Kram

Helena sa...

Barn och djur passar ihop tycker jag. Därför hade vi under en period ett rum som kallades ladugården. Där fick alla burar med kaniner och marsvin vara. För att inte tala om alla hundar... Så fint de ser ut att ha det tillsammans pälsbollen och Myra. Själslig kärlek är så fint och vackert. Så glad de måste vara att ha dig som fotograf. Kram

Villa Freja sa...

Åh så gulligt. Kram.

Jennica... sa...

Men så himla gulligt! Så rörande att han är så fin mot henne. Vilken guldklimp han är!
Kram!

Anonym sa...

Vackert att läsa om kärleken och omsorgen om varandra.
Kram
Gunilla

Fru Eriksson sa...

Naw,sååå sött ♡ ...
/Kram