På balkongen

Jag har en minibalkong.
Men den går att göra mysig ändå.
Nu har jag påbörjat just det, att göra den lite finare.
En stol i matt grå som får vara lite stöd åt en luktärt.
Man får sitta på stolen också förstås.


 Stenar, rostiga verktyg

Och buddhan jag gjutit i betong.

Igår muttrade jag för mig själv,
nu är det bara solen som fattas.
Idag visar den sig lite.
Så jag startar lördagen med en kaffe och en bok.

Fin dag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, det är svårt ibland med människor.
Just projicerandet av känslor.
Och att hitta gränser i det.
Så lätt att börja vackla.
Och du är inte fel!
Men jag förstår vad du menar.

Det där halvfärdiga känner jag igen...
Har massor av sånt just nu.
Det kräver sin energi att fixa klart,
 samtidigt som det ger energi.

Låter som ett fint ansikte.
Ska försöka mig på att leka lite med lera idag.
Vill testa att göra just ett ansikte.
Återstår att se vad det blir av det.

Hoppas att du får en skön lördag.
Kramen


10 kommentarer:

Villa Freja sa...

Så fint du gjort. Och det där Buddhaansiktet - wow vad fint.
Kram.

tinajo sa...

Man kan göra mycket av lite, helt rätt! :-)

Kolonilotta sa...

Det är ju jätte fint och inbjudande på din balkong.
Måste vara jätte mysigt att sitta där och njuta!
Önskar dig en jätte fin kväll.
Kram

Kia sa...

Man får göra det mesta av det lilla man har!
Mysigt att komma ut på balkongen en solig dag.
Äntligen lite värme idag. Intog frukosten ute på altan i solen. Så skönt så.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Tante Mali sa...

What a wonderful an silent post! Your pictures are very special!
Happy summer
Elisabeth

Rost och rädisor sa...

Så fint och väl använt utrymme.
Allt gott
Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin buddha du gjort. Och jättefint
med luktärten som klättrar på stolen.
Hoppas du har bättre väder än här, lite
grått idag.
Kramar/AM

åse sa...

Litet, mysigt och ombonat det är fint det. Fin söndag önskar jag dig här lyser solen med sin frånvaro. Kram åse

Flower of Fame sa...

Så mysigt du har det. Här är också lite dom idag. Njuter! Ha en fin dag Kram Pernilla

Helena sa...

Din balkong känns verkligen ombonad och trivsam. Tänker att där kan man gott sitta och läsa och fördjupa sina tankar. Fin söndag till dig. Kram