När man fyller år

Idag fyller jag år, fyrtiofyra.
Det går undan kan man säga.

Jag fick min en present igår.
Av en vän.
Alltså, aum.
A, för skapande, U för bevarande, M för upplösning.
Ett av de vackraste mantran som finns.

Hoppas att du tycker om dom säger hon.
Tycka om...jag älskar dom!
Och jag älskar att jag har människor i min närhet som tänker
på vad jag skulle tycka om. Inte bara köper för köpets skull.
Det känns värdefullt.

Jahaja, fyrtiofyra.
Och idag startar pendlandet.
Med nya örhängen hängandes i öronen.
Det blir en bra start känner jag.

Fin ny vecka till er.
Kram Hannis


26 kommentarer:

HönaPöna sa...

Stort grattis till dej... hoppas din dag idag som trettiofyraåring blir alldeles förträfflig!
Kram åsa

Flower of Fame sa...

Hipp hipp hurra på din födelsedag. Grattis! Vilken fin present. Verkligen du. Hoppas du får en härlig dag Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Ett stort grattis på din 44 årsdag, vilka fina örhängen!!
Önskar dig en fin fin dag Kram Arja

Anci sa...

Ett STORT Grattis till dig ! Jag hoppas att du får en underbar dag !

Kramar i massor
Anci

Melody and M.E sa...

Hipp hipp hurra för dig idag! Önskar dig en riktigt bra födelsedag!
Bamsefödelsedagskram och massa nospussar från oss!

Finaste mattan sa...

MEN vad fina! Var finns de...? : )

Suz sa...

Ett stort grattis på din dag, hoppas den blir härlig<3
Och så fint med vänner som vet vad man uppskattar:)

Kramar
Suz

Louise Westerlund sa...

Varmaste Gratulationerna 💛och bästa dagen till Dig med de vackra tecknen i öronen
Louise

Den där Victoria sa...

Grattis på födelsedagen, vilken fin present du fick av vännen din. Lycka till med nya jobbet och med pendlandet.

Kram Victoria

Min plats i solen sa...

Grattis på födelsedagen kära Hannis! Ha en stålande fin dag.♥

Kram Lotta

Birgitta sa...

Grattis du underbara människa <3
Hoppas du får en fin dag med allt det nya.
Kom på mej själv att jag satt & prata högt (Ååååå så fina)
Härligt med vänner som känner & vet vad man uppskattar
Kramar om / ha en fin dag

bara anna sa...

Stort grattis till dig i dag! 44 år minsann, då är du ett år yngre än mig.

Jag har funderat på ett citronträd men nu när du skrev om det så har jag bestämt mig; ett sånt får det bli till uterummet.

Ha en bra dag!

Anna S sa...

Grattis på din dag! Jag är snart 44 också. Om fyra år sisådär. Har inte krisat än, och det kanske inte behövs. Det är fint att få bli äldre på många sätt tycker jag.
Såna underbara presenter! Håller med dig att det är speciellt när någon hittat en gåva som passar en.
Jag har aldrig sett såna örhängen tidigare. Så jättefint med bokstäver ur mantrat Aum. Det sa jag ofta förr, för att grunda mig. En bra påminnelse att jag kan börja igen.

Önskar dig en underbar dag! Hoppas att du blir fint uppvaktad. Kramen!

Helena sa...

Stort fint grattis till dig Hannis! AUM - universums själ... tystnaden och vilsamheten... sinnets befrielse. Så vacker gåva från din vän! Stor kram på din dag!

Choices by Annie sa...

Stora gratulationer på din dag. Hoppas den varit fantastiskt och att pendlandet gått bra. Verkligen fina örhängen.
En stor grattiskram till dig idag
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis! Hoppas du är hemma och pendlandet
gick bra. Det var jättefina örhängen
du fick.
Kramar/AM

Therese sa...

Gratulerer med dagen kjære Hannis. Det må ha vært en bursdagsfik vi hadde i natt :-)

Jeg håper du har hatt en litt ekstra fin dag i dag. Og jeg er enig med deg, slike gaver som vitner om at noen vet hvem vi er, er de aller fineste.

Hipp Hipp Hurra for deg Hannis!

Anonym sa...

Grattis på din födelsedag!
De vackra örhängena symboliserar livet själv och du är en levnadskonstnär som får mig att förstå att livet är mycket större än jag hittills trott.
Önskar dig en lång framtid med många år av fortsatt skapande.
Gunilla

Kolonilotta sa...

Stort grattis! :)
Fint att få en gåva som är menad just för dig!
Kram

Anna sa...

Aum - mitt favorittecken. Förstår att du blir mer än glad för den fina presenten. Stor grattiskram till dig, Hannis!

Hemma på Sjuan sa...

Stort grattis på din födelsedag! Fin present till fina dig, kram Suss

Mamma C sa...

Vilken fin present du fick. Stort grattis till dig.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Riktigt fin present! Hoppas du haft en härlig födelsedag. Kramar Liza

Jennica... sa...

Massor med stora Grattiskramar till dig!!
Hoppas du har haft en fin dag! Och vilka fantastiska örhängen, en jättefin present! Genomtänkt och med mycket omtanke.
Lycka till med pendlingen i morgon! :)
Kram Jennica

Maria - Snickaregården sa...

Stort grattis till dig! Fint när man får presenter som är genomtänkta. Fina dessutom. Vi är av samma årgång ser jag. Fyller också 44. Imorgon.
Lycka till med pendlandet.
kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Stort grattis till dig! Fint när man får presenter som är genomtänkta. Fina dessutom. Vi är av samma årgång ser jag. Fyller också 44. Imorgon.
Lycka till med pendlandet.
kram Maria