Naken

Temat på Malins fotoutmaning är "Naken"
Ett utmanande tema, det tycker jag om.
Kan tolkas på många olika sätt.

Och bara ordet naken väcker känslor.
För mig handlar det om det själsliga och men även det fysiska.
Som kan kläs i så många ord.
Komplex,kärlek, förändring, intimitet, frihet.

Ju äldre jag blir,
 desto mera älskar jag det operfekta,  i kroppar och själar.
Kroppar som bär spår av livet.
Kurvor, spår efter burna barn, spår av år som gått.

Själar dom olika, längtansfulla som rör sig åt olika håll.
Även dom med spår från livet.

Det perfekta, den blanka ytan är ganska ointressant.
Den säger inte så mycket.

Naken i själen.
Naken med huden blottad.
Det är sårbarhet för mig.
Sårbarheten som är vackert, skör och levande.
Frihet.
Det finns en kraft i det.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Det är midsommar.
En av de vackraste helger.
Och jag ska fota, just naket.
Den vackra nakenheten, den naturliga.
Och plocka blommor.
Vila i långhelgen.

En fin helg till er.
Kram Hannis

Ps. Anna,S, Visst är det viktigt att få uttrycka sig.
På vilket sätt man nu än väljer.
Jag tror du vet hur jag menar.
Det där när man börjar lyfta på sanningar.
Och inte kan vara i något annat för stunden.

Så hoppas jag att du får en midsommar som är fin.
Lugn, ro och vilsam.
Stor kram!


19 kommentarer:

Therese sa...

Vakre, myke bilder! Og med den deilige roen.

God midtsommar kjære Hannis! Jeg håper den blir akkurat slik du trenger den.

Hemma på Sjuan sa...

Fantastiska bilder. Ha en härlig midsommarhelg, kram Suss

Flower of Fame sa...

Så vackra bilder på naken. Så fint beskrivet också. Hoppas du får en riktigt fin midsommar. Mjuka kramar Pernilla

Anna sa...

Operfekt med spår av livet är det nya perfekta! Härligt djup tolkning!

Katarina sa...

Ett sånt tänkvärt bidrag. Tack!

Birgitta sa...

Lika klok som alltid & otroligt vackra mjuka foto.
Fin midsommar du otroliga Quinna
Kramar om/

Anci sa...

Du kan hitta skönhet i allt ! Jag tror att jag har sagt det förut. Det känns så bra att komma hit.

Jag hoppas att du har en underbar Midsommar !

Kramar
Anci

Anci sa...

Du kan hitta skönhet i allt ! Jag tror att jag har sagt det förut. Det känns så bra att komma hit.

Jag hoppas att du har en underbar Midsommar !

Kramar
Anci

HWIT BLOGG sa...

Tänkvärt och väldigt vackert inlägg...
Det är alltid en sann fröjd att kika in till dig ska du veta!
GLAD MIDSOMMAR!
Varm sommarkram,
Titti

Anna S sa...

Det är intressant det du skriver om. Bra tolkat tema!
För mig är nakenhet, den som inte provocerar, lite olika. Jag tycker att nakna kroppar kan vara vackra. Precis som de är. Har en staty hemma i litet format som föreställer en kvinna. Utan kläder. I gips. Fick den av min farfar när jag frågade.
Som du gillar jag replikationer av diverse kroppsdelar.
Det är något med just det komplexa. Som också gör att jag fastnar för något, inspireras.

Jag har själv svårt att vara fysiskt naken. Känner mig blottad och utsatt. Tar alltid på mig kläder efter jag duschat. Fort, för att känna mig trygg.

Jag tycker om när de som är nära, syskon och vänner kan vara själsligt "nakna" inför varandra. Sjävklart inte mer än att det känns OK för alla. Att kunna vara ärlig och prata om lite vad som. Men det kräver ju att man vet var man har varandra, mer eller mindre.

Tack! Har varit hemma själv denna midsommarafton.
Kroppen har värkt och sinnesstämningen låg som sjutton. Har pratat med en vän nu ikväll vilket skingrar tankarna. Och sänt mejl till min vän som bor i USA.
Vi har möts på ett forum och skrivit till varandra dagligen i en massa år nu. Det är en stor trygghet att ha honom. Vi har verkligen lärt känna varandra och är öppna. Trots att vi aldrig möts.

Hoppas att du har en härlig midsommar!
Kramen !

Kia sa...

Fina bilder!

Mycket att hålla rätt på med bollsporter kan det vara. Andra matchen som N stod målis i såg jag inte men fick berättat att hon tappa fokus en stund och satt och plocka gräs istället och vis kom bollen i mål. :) Eller så kan man kolla knät eller hänga lite i målet. Ja, så kan det vara.

Hoppas du hade en bra midsommar.
Kram Kia

♀ PEACE REV ♀ sa...

"aken i själen.
Naken med huden blottad.
Det är sårbarhet för mig.
Sårbarheten som är vackert, skör och levande.
Frihet.
Det finns en kraft i det."


Så väldigt fint skrivet! du skriver så bra!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vackert, fint och naket. Du är
suverän på och tolka teman på
utmaningarna.
Ha en lugn skön midsommardag
Kramar/AM

Kolonilotta sa...

Jätte vackra bilder.
Hoppas du hade en lugn och din midsommarafton!
Kram.

Mamma C sa...

Hoppas du haft en fin midsommar. Dina bilder är så vackra.
Kram Mamma C

Helena sa...

Så vackra foton - så fint tolkat temat. Önskar dig en fin fortsättning på midsommarhelgen. Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vackert inlägg och vackra ord...
Du kan ta dig an och tolka utmaningar som få.. Dina inlägg är alltid så otroligt äkta på något sätt. Jag blir alltid glad och på något sätt klokare när jag besökt dig :)

Hoppas du har en härlig midsommarhelg.
Stor kram
Jessica


Bakom dörr nr. 11 sa...

Vackra ord och bilder,gillar sättet du skriver på.
Hoppas du har haft en fin midsommar :)
Kram Pia

Choices by Annie sa...

Så fantastiskt vackert
Kram igen
Annie