Morgonrutinen

Tack för era fina grattis!
Jag firade med att sitta hos tatueraren och få nytt bläck.
I fem timmar...

Jag fortsätter att fixa lite i badrummet.
Små saker som gör att morgonrutinen blir mjukare.
En liten påminnelse om att vårda mig själv.

Sånt är viktigt för mig.
För mig är morgonen den bästa tiden.
Mina sinnen är som mest öppna då.
Då är det viktigt att fylla på med bra saker.

Vilken tid på dygnet är eran bästa?
Har ni en stund där ni fyller på med saker för er egen skull?

Kram Hannis

Ps. Anna,S, faktiskt så är det skönt att bli äldre.
På något sätt så är det mycket som blir oviktigt,
som var viktigt förr.
Man bryr sig inte lika mycket längre=))

Kan inte tänka mig någon bättre grund än aum.
Det finns mycket att hämta där.
Och tack för ditt grattis!
Kramen


9 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina tavlor. Rogivande. Jag gillar också morgonen. Man har en helt ny dag framför sig. Morgonrundan med Tippen är så skön. Ha en fin dag Kram Pernilla

Pia sa...

Ja jag fick aldrig till någon kommentar här, det blev iaf en lite hälsning på insta ;) Har läst ikapp här nu och du berör med dina ord, det är något med hur du sätter samman dem, hur du lämnar ut dig själv och dina tankar som gör det magiskt!
Morgonen är den bästa tiden, helst riktigt tidigt innan någon annan är vaken i huset, då mår jag som bäst. Tassar ut med fyrfotingen och njuter av en ny dag. Ja du det där med ålder är inget jag bryr mig om längre, själv blev jag 49 i år och jag känner att jag kan bära de åren med stolthet. De har gjort mig till den jag är idag! I sinnet däremot kan jag fortfarande vara 5 år och älska att bygga sandslott :)
Fin dag till dig!!
Kramen Pia

Solsippan sa...

Grattiskramar i efterskott!!
Får man se tatueringen när den är klar? Det är något magiskt med tatueringar.
En storkram till <3

HönaPöna sa...

Så fint där på din toalett... och jag är glad att jag kan roa dej med mina felläsningar :-)
Ha en fin eftermiddag!

Helena sa...

Så spännande att få se din nya tatuering! :-)
Vilken tid på dygnet som är min bästa? Svår fråga... det beror på årstid och vad jag ska göra. Forskningslitteratur fungerar bäst tidigt på mornarna, kreativt skapande finns ingen bestämd tid för... då gäller när andan faller på... fotografering tror jag är sommarnätterna. Fin tisdagskväll till dig Hannis! Kram

Mamma C sa...

Det är lite olika här, men oftast är det nog morgonen.
Kram Mamma C

Bakom dörr nr. 11 sa...

Stort grattis i efterskott fina du :)
Kram Pia

Anna S sa...

Det låter som en bra sak: att få nytt bläck. Minns att du berättat här på bloggen om dina tatueringar som symboliserar perioder och viktiga lärdomar du har med dig. Det är speciellt tycker jag.
Jag har själv ingen tatuering och har ingen på gång. Men det kan ändras om jag känner för det och hittar ett motiv som verkligen talar till mig. För mig skulle det handla mycket om att återta rätten till min egen kropp.

Så jättefina bilder som pryder din badrumsvägg! Helt rätt att göra fint även där. Håller med, det är viktigt att ta hand om sig. Ett sätt att tala om för sig själv att man är värd snällhet.

Det är intressant att läsa hur du känner dig på mornarna.Med öppna sinnen. Jag själv är alltid groggy mentalt när jag vaknat. Brukar drömma mycket och bearbeta saker med det. Så klar i huvudet är jag inte förens kvällen nät jag varit vaken och kunnat sortera..Det känns lite som ett heltidsjobb många gånger.

Idag kom en vän jag inte hört av på månader förbi och ringde på. Det var så roligt att se henne igen. Hon har bott i en annan stad ett år och på det sista inte haft nån telefon. Det blir plötsligt svårt att spontant höra av sig utan det, mejladress eller sociala medier. Att skriva ett brev och sända med frimärke känns "för krångligt".
Vännen stannade några timmar och hängde. Kaffe och salta mandlar och prat om våren. Jag är glad att hon kom förbi.

Hoppas att du har en go ' tisdagskväll. Kramen!

Choices by Annie sa...

Morgonen helt klart, den där första tiden av absolut tystnad. Det är ljuvligt.
Kram
Annie