En syster

Det är med henne jag sitter en ganska sen natt.
Med hämtpizza och lite vin.
Hon på bilden, en av mina systrar.
En av de vackraste själar som finns i mitt hjärta.
Jag bollar det jag är frustrerad över med henne.
Att det känns som att jag sitter lite fast.

Hon säger , du ger inte allt.
Det behöver du förstås inte heller.
Men om du vill så kan du.
Hon är konstruktiv och ärlig.
Kommer med förslag på lösningar.

Det vaknar en känsla i mig.
När det gäller skrivandet här.
Lägga det på en ärligare och kanske djupare nivå.
Kanske tappar jag en del av er.
För att det blir mycket text ibland.

Men för mig är det viktigt.
Skrivandet.
Även om det ibland kanske innehåller en sanning som är svår.
Men också en lycka som är sann.
Jag väljer att lyssna på det hon säger.
Om jag vill så kan jag.

Även ett gammalt intresse dammas av i den där känslan .
Att fota för och till texterna.
Dom behöver gestaltas också.

Jag ringer runt till några av vännerna.
Dom säger ja utan att ens tänka på det.
När jag frågar om dom ställer upp på fotografering.

Hur fint är inte det?
Att vännerna ställer upp utan att ens tänka.
För att jag ska få göra sånt jag tycker om.

Att jag har systrar som backar mig när jag tvivlar.
Och peppar mig till att fortsätta.
Tacksam över det.

Till er, en fin dag.
Kram Hannis

16 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Så fint att ha systrar som stöttar och tar fram det där extra som man inte själv klarar
av att öppna upp till utan hjälp!
Hoppas du har en riktigt fin midsommarvecka!
Kram M.E

Kia sa...

Bra vänner skulle jag säga! Du skriver bra så fortsätt med det.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Flower of Fame sa...

Så vacker bild på din syster. Jag tröttnar inte på det du skriver. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Helena sa...

Måste börja med att fråga vad du använder för program när du mixar ihop foton?
Jag tänker när jag läser ditt inlägg - Så bra! Du har skrivandets gåva och jag tänker också att du ska skriva för din skull - inte dina läsares skull. Det är viktigt att göra det som känns rätt i hjärtat, inte vad som du upplever förväntas. Kanske försvinner några läsare... Jag är helt övertygad om att det istället kommer andra. Lycka till Hannis! Jag blir kvar som läsare - tycker dina texter har så mycket fronesis. En av de få bloggar jag ramlat på som har det. Kram



Hemma på Sjuan sa...

Underbar bild! Och så fint du skriver. Kram Suss

Choices by Annie sa...

Du skriver ju så fantastiskt bra det är en njutning att läsa dina inlägg.
Mig kommer du aldrig tappa som läsare, jag har ju Hannis abstinens de få gånger du har blogguppehåll ju ;)

En fantastiskt dag önskar jag dig
Kram
Annie

Kolonilotta sa...

Att skriva ärligt från hjärtat är något i alla fall JAG uppskattar med just din blogg!
Du ska absolut skriva det som känna rätt och som förhoppningsvis får dig att må bättre.
Om det finns läsare hos dig som inte vill dölja med på den resan så finns det en uppsjö av andra bloggar dom kan följa.
Jag kommer fortsätta att läsa och ser fram emot se bilder du kommer gestalta här på bloggen!
Ha en jätte fin dag!
Kram Susanne

PranaLing sa...

Jag tittar in ibland och tycker väldigt mycket om dina djupa texter. Så rent och vackert när du skriver från ditt hjärta ❤️ Kram

Pemsplatser sa...

Det är väl så härligt att veta att man har människor runtikring en som ställer upp:) Såå vacker bild!! Och såklart, Grattis i efterskott:) Kram Emma

Birgitta sa...

Tappar andan en smula ,,, på denna otroligt vackra bild
Klart du ska fota,du är så fantastiskt duktig på detta och att du vill dela med dej TACK
Forts med det som känns "rätt" för dej ,,,

Njut av dagen du fina människa
Kramar om/

Solsippan sa...

Så härligt att bolla tankarna med någon som vågar utmana och ge nya vinklar och perspektiv. Mm, jag ser redan fram emot det nya <3 det kan bara bli bra!
Kramar Solsippan

Therese sa...

Fine Hannis, jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, for jeg liker bloggen din allerede slik den er nå, men gleder meg allikevel til å se hvordan det blir fremover. Skriv akkurat hva du vil, jeg liker både de enkle tekstene og de mer personlige og nære. Jeg kommer alltid til å søke til bloggen din når hodet mitt trenger hvile eller påfyll. Jeg er glad for at du blogger!

annika sa...

Åh Hannis så rätt det känns när jag läser om dina systrar, ditt skrivande och ditt skapande. Jag tror människor känner sig utvalda när du frågar om foto, det skulle jag göra! Varm kram och du kan!

Anna S sa...

Det är fint att dela tid med de som betyder mycket, eller allt för en! En sån fint fångad bild på din syster!
Jag har en syster som gärna också kommer med förslag och lösningar på saker och ting. Ibland tar jag det till mig, när det känns rätt. Ibland är tiden inte mogen.

Jag läser gärna din blogg fortsättningsvis med!
Det är viktigt att få uttrycka sig. Säja det man menar, där man är just då. Kanske säja eller skrivs sånt som aldrig blivit yppat förut, eller saker man ser först när texten blivit formulerad.
Jag tror att mycket leder från det ena till det andra i våra liv. Så go for it, när du vill och du känner att det är rätt för just dig! :-)

Kul , för att inte säja underbart med vänner som finns där. Jag tror också att de mer än gärna vill vara där för dig.

Stor kram och mjuk torsdag till dig

Fru Eriksson sa...

Såååå underbart & vackert ♡ ...
/Kram

Katarina sa...

Utifrån ditt foto på din syster så ser jag väldigt mycket fram emot att se kommande porträtt. Du beskriver din syster som en fin människa och fotot lyfter fram det. Ett starkt foto.

Kul även att du satsar mer på att skriva, då är vi två om det beslutet. Fast mitt skrivande syns inte på bloggen för numera säger skrivtävlingar att saker inte får vara publiserade i någon form. Nått att tänka på om du vill skicka in till tävlingar.