Det där med tiden

Tack för alla ord om våran fina banan=))

Jag ojar mig ibland.
Över tiden.
Att jag behöver mera tid.

Då får jag påminna mig om att det handlar om vad jag gör med tiden,
inte själva antalet timmar.
För det har vi alla lika många av.

Som nu,
den här tiden på året, våren.
Där det är som att alla vaknar ur ide.
Det grillas, äts middagar och umgås.
Födelsedagar, studenter och hänga vid en picknickfilt.

Hur underbart är det inte att ha fullt upp av sånt?
Och känna att det är den där tiden nu.
Där vi laddar med bra energi efter en vinter.

Pysselhögarna hinner jag med sen.
Även om det är den bästa avkopplingen.
Samma med städningen, det tycker jag ändå inte är kul.
Och det är inget livsavgörande.
Putsa fönster, äsch det regnar så mycket i alla fall.
Bordet i köket är som vanligt belamrat med saker.



Det som är tydligt är dock att jag behöver struktur.
För jag glömmer saker och fastnar i andra saker.
Som att binda ett halsband samtidigt som klockan tickar iväg.
Det gör inte så mycket när man är i samma stad som jobbet.
Jag hinner dit ändå i tid.

Men nu behöver jag hitta en struktur igen.
För på måndag börjar jag pendla.
Till Stockholm norra.
Mitt nya kontor står och väntar.
Det ska bli oerhört spännande.
Att vara med och starta en helt ny avdelning.

Och pendeltiden kan användas.
Till pyssel eller bokläsning.
Eller vila helt enkelt.

Det är behagligt med dom där lyxproblemen.
Jag tycker om dom på något sätt.
Det påminner mig om hur lyckligt lottad jag är.
Som kan oja mig över tiden.
Att det är det största "problemet" just nu.

Till er, en mjuk dag.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag visste väl att lådan var något extra!
Lyssna på din syster,
systrar har alltid rätt=))
Hoppas att du får en bättre dag idag.
Och att solen kanske skiner och bidrar med lite energi.
Kramen!



7 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så spännande att få vara med och starta en helt ny avdelning. Jag har varit med och startat två förskolor . En for 23 år sedan och en för 10 år sedan. Den sista är min egen fortfarande. Det är en häftig känsla. Att få bestämma allt från grunden. Hoppas du får tiden att räcka till. Fast jag vet att jag fick en adrenalinkick av det hela och hann med mycket trots allt. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Jag pendlade ett tag från din stad till Stockholm och visst blev dagarna långa, men jag tror aldrig jag varit så nere i varv när jag kommit hem från jobbet som då. På tåget hann jag gå igenom, både i tanke och handling det som inte var avslutat, när jag slängde ner pappren i min portfölj och sprang till tåget.
Det enda negativa jag upplevde med pendlingen var de gånger tågen var inställda.
Det låter som du har en härlig tid framför dig! Nu gäller det bara att hålla stressen borta över att sommaren aldrig sätter fart… jag fasar för att snart kommer den där tiden när någon säger de där orden "nu vänder det och går mot mörkare tider"!
Kram M.E

Choices by Annie sa...

Så härligt roligt ni verkar ha haft med din syster och så lycklig hon såg ut. Härligt när man är omgiven av människor man gillar.

Och du tid så rätt du har det är ju inte antalet timmar som är viktiga utan vad du gör med tiden som är det viktiga. Det ska jag tänka på idag ;)

Fin kram till dig
Annie

HönaPöna sa...

Ja, har man inte större problem än så då är ju livet ändå rätt härligt...!
Mitt största bekymmer idag är att jag har lovat att skriva en saga om vatten, till temaavslutningen på förskolan imorgon. Känner jag mej själv rätt så blir det det sista jag gör ikväll, jag är bra på att skjuta på saker!
Ha en fin dag!

Pemsplatser sa...

Jag känner också att jag skulle behöva lite bättre struktur. Jag jobbar bara halvtid för tillfället, men känner inte alls att jag får så mycket gjort resten av tiden... Spännande med nytt kontor:) Kram Emma Ps. supersnygg bananoutfit:)

Mamma C sa...

Inga världsproblem precis och lite struktur i detta så är allt som det ska. Lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete är mitt motto när det gäller städning. Om man inte är dammallergiker såklart ;)
Kram mamma C

Helena sa...

Gillar din prioritering - håller med städa kan man göra sedan. :-) Sedan känner jag spontant att vara med och starta något nytt ger energi. Lagom med förändring - massor med energi (om det är något man tycker om vill säga).
Fin dag till dig! Kram