Det blommar

Tack för era mjuka ord.
Dom sparar jag i hjärtat.
Gunilla, en kram till dig!

Temat på fotoutmaningen är "Det blommar"

Mitt citronträd...
sprider en doft som får mig att vilja sitta där bredvid.
Och bara andas in.
Spara den i minnet.
Knoppar som är så mjuka i färgen.
Det har blommat sen i April.
 Efter ett tag så händer det här, där det tidigare var blommor.
Citronbebisar som jag kallar dom.
Just nu åtta stycken.
 Lite överallt växer dom.
Om några dagar får citronen flytta ut.
När jag är säker på att järnnätterna är förbi.

Sen får det stå i solen över sommaren.
Förhoppningsvis så blir citronerna större.
Och gula.
Pressas i vattnet jag dricker på morgonen.
Det blommar...

För att se flera bidrag så klickar ni här

Fin söndag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, det där med gränser är så svårt.
På ett sätt så slits man mellan att vilja hjälpa,
och samtidigt bara vilja slippa, bli fri.
Och att inte behöva bära andras ok.
Tror att det tar tid för alla.
Det där med att se skillnaden i vad vi ska ta emot.
Andras "skit" måste vara deras egen.

Känner igen mig i stigmatiseringen.
Det tog lång tid för mig att slå mig fri.
Du gör det oerhört bra, det hoppas jag att du vet.
Och jag är så tacksam över att du delar med dig.
Stor kram!



15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så underbart med citroner som man själv odlar. Just citroner har inte jag provat. Nu blev jag sugen på ett citronträd. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint citronträd, och ursöta små
bebis citroner. Härlig känsla fram på
sensommaren när du skördar egna citroner.
Fin söndag och kramar/AM

åse sa...

Ljuvligt med citronbebisar och jag kan nästan känna doften och det mjuka hela vägen hit till sydkusten, ljuvligt. Ha en riktigt fin söndag. Kram Åse

Maria O sa...

Doften av citronblommor och citronbebisar! Ljuvligt!
Kram Maria

Anna sa...

Åh, citronbebisar! Så gulligt! Håller tummarna för att de utvecklas fort och bra! Egenodlade är alltid godast:)!

Lene sa...

Fin tolkning
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Nilla Q sa...

Underbart med citronträd. Har inte vågat köpa något än, tänker att det aldrig skulle klara sig här hos mig, men fint är det!

Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Visst är det vackert med citronträd, älskar mitt :O)
Fina bilder!!
Kram Arja

Kia sa...

Nu kom jag in hos dig. Ibland händer det liksom inget utan den bara tänker och tänker.......
Kul med citronbebisar, spännande om de blir stora och gula.

Du skriver så fint om livet.
Ibland är det lättare att skrika på andra än se till sig själv.

Ha en toppen söndagkväll!
Kram Kia

Choices by Annie sa...

Så vackra bebisar. Jag håller tummarna att de snart växer och blir stora bebisar;)

Jag läste ditt inlägg om någonstans mellan helvetet och döden tidigt i morse. Jag kunde inte skriva något svar då, jag blev så gripen av texten att jag inte visste vad jag skulle skriva. Det svåraste tycker jag är acceptansen. Det är svårt att acceptera beroende, det är lätt att bli arg,beskyllande.
Men jag försöker.

Fin fin fin fin kväll till dig.
Kram
Annie

Suz sa...

Åh underbara citronträd, jag lyckades inte hålla liv i mitt:(
Men jag kan nästan känna doften ända hit när du beskriver det.

Ha en fin kväll!
Kram
Suz

Pemsplatser sa...

Men alltså... Ditt citronträd är så fint! Mitt ser ut som sk*t!! Typ tre blad och några risiga grenar... Hmm. Kram till dig /Emma

Min plats i solen sa...

Vilken lycka att ha små citronbebisar att få följa i sommar. Livet är gott.

Jag tycker så mycket om ditt sätt att skriva kära Hannis. Din varsamhet med orden. Hur det finns en tanke och känsla bakom allt. Hur du berör och hur du låter orden stanna kvar. Sår ett frö som får gro och växa. En gåva vännen.

Tack snälla för all värme och kraft hos mig. Ord som lyfter. Kärlek till dig.♥

Kram Lotta

Tatjanis sa...

Citroner... jag har så ofta känns o klämt och lyft på de där växterna men är så orolig att jag ska glömma bort den... kanske att jag en vacker dag slår till - dina blider inspirerar som alltid!


Kramar till dig . Tatjanis.

Helena sa...

Citonträd... så härligt att ha! Undra om det skulle gå att ha ett sånt här hos mig? Vackra foton med fin text till. Kram