Den där lådan

Den där lådan jag satte hjul på.
Hjulen som egentligen sitter åt fel håll.
Eller kanske rätt om man vill rulla det åt sidan.
Lådan har varit sängbord.
Men är nu en hylla bredvid soffan istället.

Bredvid sängen ska istället ett litet skåp hamna.
Som jag fick av loppismadamen.

Jag har utmanat mig själv med att använda sånt jag har.
Inte köpa nytt.
Som hjulen, som är för stora.
Men som var det jag hade.


Det gäller pysslandet också.
Tyger har åkt fram.
Ett gammalt möbeltyg ska bli en väska.
En kuvertväska.
Likaså en gammal skinnjacka som bara ligger där.
Ska också få bli en väska.
Smycken ska plockas isär.
Och bli nya.
Saker som ska målas om, målas i den färg som finns.
Det är bra med dom där utmaningarna.
För att tänka lite utanför gränserna.

Och det gick bra att prata med ungdomarna.
Jag kommer att skriva om det.
När jag smällt lite av känslorna.

Kram till er// Hannis

11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så kreativ du är. Hoppas du visar de färdiga väskorna sedan. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Det där blev ju fint... och jag gillar tanken på återanvändning, även om det är svårt ibland. Igår satt jag med en hel hög med kläder som skulle lagas eller sys om, väldigt tråkigt, men sen har man ju en hel hög med funktionella kläder igen och det är ju hur bra som helst.
Ha en skön dag, tänk vad fort veckan går!

Melody and M.E sa...

Ibland får man utmana sig själv och att ta hand om det man redan har är en bra utmaning! Det är så lätt att köpa nytt istället för att försöka se möjligheter i det man redan har. Jag jobbar hårt på den biten när vi nu flyttar från ett stort hus till ett mindre och många av våra saker plötsligt blivit helt fel och för stora!
Ser fram emot att få läsa om ditt möte med ungdomarna! Att det skulle gå bra tvivlade jag inte på!
kram M.E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin hylla till böckerna, och det
var fint att hjulen var stora.
Stor kram/AM

Fru Eriksson sa...

Åh,den gillar jag ♡ ...
Ha det så gott/Sommarkram

Mamma C sa...

Gillar ditt tänk för likadan är jag. Här målas gammalt om just nu. Det mesta blir svart för det är den färg jag har. Ha en solig och bra dag för nu är sommaren här.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Klokt det där att använda det en redan har. Tycker det blev fint med hjulen. Blev en bra kontrast just för att de är lite stora. Kramar Liza

Anna S sa...

Det är verkligen klokt och bra att använda det man redan har. Göra om och ändra arrangemang för en ny känsla. Det är en fin låda på hjul du gjort! Jag gillar att hjulen just är så stora.

Vilken häftig grej att tala inför ungdomarna. Arvssynd, ett angeläget ämne för många. Och viktigt att veta eller ha hört om för andra. Det ska bli intressant att läsa dina ord om hur det var att föreläsa!

Jag tror att du har rätt i att det fortfarande finns mycket fördomar kring tatueringar . Jag hade en piercing förut, en ring i läppen och det skrämde vissa personer, medan andra var mer öppna. Det är nog inte riktigt samma som de ingrodda fördomarna kring tatueringar, men kanske lite liknande. Att bli dömd på förhand. Inte roligt.

Idag har jag varit ute en runda. Gjort ärende och kollat på en second hand, men utan fynd. Det gör inget för jag fyndade en sänglampa i metall i soprummet igår. Återstår att se om den funkar.

Kramen till dig och mjuk torsdagskväll! :-)

Kia sa...

Fiffig låda. Sitter hjulen så kan den ju inte rulla framåt och välta.
Ha en toppen helg!
Kram Kia

Kia sa...

Fiffig låda. Sitter hjulen så kan den ju inte rulla framåt och välta.
Ha en toppen helg!
Kram Kia

Choices by Annie sa...

Det här älskar jag ;)
Kram
Annie