Träna tålamodet

Först, 
Jag är så tacksam över att ha er som kikar in här,
 och lämnar så fina spår!
Ni ger så mycket av er själva.

Sen,
Ni vet den där makramén.
Det är verkligen att träna på tålamodet.
Jag fnyser när knutarna blir sneda och börjar om.
Ryter:
-Hur svårt ska det vara?

Men det börjar likna något.
Som man kan hänga på väggen.
Och tålamodet blir bättre.
Det är bra det där med pysslandet.
Man får träna på saker som är bra att ha.
Som tålamod.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, anti-jante injektion, vilket kanonord!
För precis så är det.
Det blir så inspirerande.
Hon bryr sig liksom inte.
Om historia, klass eller status.
Utan bara om äktheten.
Det är så viktigt att vi alla får vara dom vi är.

Hur har du det?
Pysslar du med något eller vilar?
Hoppas att solen skiner hos dig.
Kram!


12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Ser superfint ut. Visst får man ha tålamod när man pysslar knutar. Ha en fin dag Kram Pernillla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint! Jag är imponerad av hur fint du får till alla knutar. När du är klar med den kan du göra en hängmatta, tänk dig så snyggt :)
Ha en skön långhelg
Kramar/AM

Finaste mattan sa...

Snart ut i trädgården för att skita ner sig! : ) Härligt!

Anna sa...

Man måste nog ha lite tålamod om man ska pyssla med sådant där. Och fint blir det också. :)

Hemma på Sjuan sa...

Jisses jag förstår hur svårt det kan vara, jobbigt pyssel men vackert blir det. Kram Suss

Idas virrvarr sa...

Oj oj oj! De där ser väldigt tålamodsprövande ut. Men så fint de kommer bli.

Du kan nå mig på idaand1984@gmail.com ♡

annika sa...

Tycker också att man tänker bättre när man pysslar :) Ha en fin dag ❤️️

Kia sa...

Tålamod är bra! Övning ger färdighet. :)
Kommer nog bli bra när det är klart.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Helena sa...

Det kommer att bli så fint och allt man tränar på blir allt bättre... Själv skulle jag inte våga testa... skulle nog bli en garnoreda... När jag ser dina makrameér tänker jag på frivoliteter som jag minns min mamma sysslade med... Kram

Mamma C sa...

Jag höll på att slita av mig håret när jag gjorde små armband i makramé.
Kram Mamma C

Jennica... sa...

Jag tycker det ser fint ut jag! Själv håller jag på att bli knäpp av de där knutarna, jag får inte till det alls! Har varit på och försökt flera gånger, men det blir inte alls som jag vill.....

Stor Kram!

VisaLiza sa...

Inte så dumt det där med saker som är tålamodskrävande. Ibland kan det vara än bättre när något får ta lite tid. I höstas när jag satte hundratalet lökar i trädgården så svor jag över hur lång tid arbetet tog. Idag när det mesta blommar känner jag mig nöjd över all tiden jag lade ner. Hoppas du har en fin ledighet. Kramar Liza