Provat krukmakaren

Nu har jag provat den, krukmakaren.
Jag gjorde små krukor till sticklingar av papper.



Enkelt och snabbt.
Lite dekorativt när man väntar på att dom ska rota sig.
Men som sagt,
det går lika bra med en flaska eller en brödkavel.

Mina frön jag har planterat har börjat växa.
Jag har återigen glömt att märka dom...
Det blir lite gissningslek tills dom växer på sig.
Njuter av att stå där och spraya lite på dom.
Vissla och fundera på hur balkongen kommer att se ut.
Det är en bra tid nu.

Kram Hannis

10 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina dina krukor blev. Visst är det härligt att se hur allt växer från ett litet frö. Haven fin dag Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Ja, jag älskar den här tiden på året. Kram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint och smart.
Kramar/AM

Pemsplatser sa...

Så gulliga dom blev:) Kram Emma

Kia sa...

Söta dom blev!
Märka är bra. Jag har blivit ganska bra på det. Vill veta vad jag har för sorter. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Idas virrvarr sa...

Va fint! Och roligt att du inte har märkt dom. Blir ju lite spännande då. Jag har planterat en kaktus idag. Fick en av mamma där ett skott har skjutit iväg. Får väl se om den vill växa vidare eller om den dör i ny jord. Jag är inte så bra på sånt. Men jag provar mig fram. Kram

Mamma C sa...

Det var ju en smart mackapär det där.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Jag som inte har någon sådan där smart mackapär får nog börja med att testa med en flaska!
Måste bara tömma en först! Nog borde en liten flaska bubbel vara rätt storlek?
En fin vecka till dig!
Kram M.E

HönaPöna sa...

Perfekt ju... Och fint blir det med!

Helena sa...

Perfekt! Och tack för tipset med brödkavel. Det ska jag pröva. Kram