Porträtt

Temat på Malins fotoutmaning är porträtt.

Jag har varit lite i en minnenas vecka,
Rensat i skåp och dator.

Och hittade den här.
En bild tagen av min ena syster.
Myran var ganska precis en månad.
Och hade börjat söka kontakt med ögonen.

Det finns inte en tanke på perfektion eller inställningar.
Jag har valt att låta bilden vara så.
Utan redigering.
För att den fångar oss i stunden.
Stunden där vi får kontakt.
Ett porträtt av mig som sällan hamnar på bild.
Av ett efterlängtat barn.
Av oss när våra blickar möts.
Jag tycker om den.
Bilden på stunden.

Porträtt, för att se flera tolkningar så klickar ni här

Det är äntligen fredag.
En märklig vecka är snart förbi.
En energi som har rasat i kroppen,
samtidigt som jag är trött.
Det blir skönt med helg.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, superlätta att göra!
Och lite nyttigare för mig som är en sockerråtta=))
Hur har du det ?
Fin helg till dig och Kram 



23 kommentarer:

Min Lilla Kokvrå sa...

Vilken fin bild! Tänka att få det ögonblicket förevigat, stort!
Önskar dig en skön helg! Kram Birgitta

annika sa...

Jag blev lite rörd av din bild, hon har verkligen fångat ögonblicket av kontakt, värme och glädje. Fin fredag till dig!

Hemma på Sjuan sa...

Så fin bild! De där ögonblicken som man ibland lyckas fånga på bild. Önskar dig en skön helg. Kram Suss

Flower of Fame sa...

Så underbar porträttbild. Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Så vacker bild, fint fångat av din syster.
En härlig helg önskar jag dig
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fotot är underbart, det lyser
kärlek. Och det är inte det lättaste
och fånga på bild.
Fin fredag och kramar/AM

Mamma C sa...

Ett jättefint kort på dig och lilla myran.
Ha en bra fredag med sol förhoppningsvis.
Kram Mamma C

Anna sa...

Vilken härlig bild! Känslan i bilden är bra viktigare än rätt inställningar!

Helena sa...

Vilket foto och vilken känsla i bilden! Bilden utstrålar så mycket energi och glädje. Vackert. Jag gillar verkligen att porträttet fick vara oredigerad. Kram och fin helg till dig.

Fröken Foto sa...

Så fint och såndan lycka ♡
Kram kram Malin

Katarina sa...

Tycker du gör helt rätt som inte redigerar. Bilden är stark och perfekt!

Birgitta sa...

Vilken bild & vilken KÄNSLA !!!
Njut av helgen
Kramar om/

LÁrt de Vivre sa...

Jättefin bild, så levande!!

Ha en toppenfin helg

Kram Kajsa

Anonym sa...

Vilket kärleksfullt möte det fina fotografiet förmedlar!
Kram
Gunilla

Therese sa...

Vakkert!

Kia sa...

Gillar såna bilder som bara är. Inget förberett utan taget i stunden.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Anonym sa...

Jättefin bild <3
Må gott
Kramar Lily

HönaPöna sa...

wow, så fin bild på er... önskar dej en fin start på helgen!

majayra | Its all about the details sa...

wow, så underbart fint!
Kram
Lisa

Anna S sa...

En jättehärlig bild på dig och Myran.! Verkligen ett fångat viktigt ögonblick. Så kul för dig att ha ett foto som detta. Det är fantastiskt att få vara del av barns liv. Jag är moster till en liten tjej som föddes i våras. Vad hon utvecklas fort! Nu är hon med och väldigt social. Även med lite större barn; de lär sig prata och gå och allt i en rasande fart.

Här är det si och så. Mycket trött , men har nu varit hos en läkare och hämtat antibiotika mot infektionen jag dragits med i några veckor. Så det är på bättringsvägen. Skönt att sova bättre på nätterna nu.

Håller på att snickra en present till en väns dotter som tar studenten nästa vecka. Så jag ska ta tag i lite sågande och spikande idag.

Varm kram och fin dag till dig!

ronja sa...

fint :)

HWIT BLOGG sa...

UNDERBAR bild...nu snackar vi känsla! Älskar den...
Ha en skön helg, vila och njut!
Kram Titti

Livskrafter sa...

Underbar bild <3