När solen kommer

Jag vaknar tidigare än vanligt.
Ser att det kommer att bli en fin morgon.
Vi går tidigt jag och pälsbollen, till jobbet.

Det är då den kommer.
Solen.
I den där stora staden som är så tyst,
 så sträcker den ut sig.
Över oss.
Jag tänker inte på fototeknik eller korrekta vinklar.
Jag tänker ljuset.
Det är bland det bästa jag vet.


I ett lager av dagg.
När solen landar i dropparna..
Ser det ut som tusentals små speglar,
som skickar ljuset vidare.

Jag skrattar.
Är blöt om fötterna.
Tänker att solen gör mirakel.
När den sträcker ut sig.

Det är det där att njuta av stunden.
Även om det är en tidig morgon på väg till jobbet.
Att stå där i en glänta.
Och bara andas i ljuset.
Livet är bra då.

Gunilla,
tack för dina spår!
Det är precis den där öppenheten och tilliten
som överrumplar mig. Så vackert att möta.

Kram Hannis

Ps. Anna,S, hur har du det?
Kram












10 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härliga bilder på ljuset. Hoppas att solen vill stanna kvar. Vi klarade oss precis från regnet igår på vårt busrus. Det regnade fram tills vi skulle gå. Sedan var det uppehåll. Ibland ska man ha tur. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Åh det där överrumplande ljuset ✨

Villa Freja sa...

Härliga sommarmorgnar! Kram.

Maria - Snickaregården sa...

Underbara bilder. :)
kram Maria

Fru Eriksson sa...

Underbart,magiskt,trollskt & vackert ♡ ...

/Kram

HönaPöna sa...

Men så vackert... Underbart med ljus och sol!

Helena sa...

Vackra foton som utstrålar energi och liv! Jag längtar också till solen. :-) Kram

Pia sa...

Underbara bilder som det verkligen strålar energi om! Att ta tillvara en sådan stund och vara i nuet är så viktigt!
Hoppas att du mår bättre idag!
Kramar Pia

Pemsplatser sa...

Så underbart! Och det där ljuset, vilken känsla jag fick i morse när jag fick solen i ansiktet, det känns som att det var längesen... Kram till dig

Anna S sa...

Hej där Hannis! Verkligt vackra bilder på ljuset som bryter sig igenom lövverken och in i gläntan. Jag uppskattar också ljuset nu.. Att solen är uppe tills framåt halv tio på kvällarna.

Jag har varit här och läst men varit mycket trött. Oron och problemen för familjemedlemmen hopade sig och inte fick h*n hjälp med inläggning heller. Nu känns det lugnare för h*n är bland andra och jag hoppas med bra stöd. Jag har sovit mycket men även tagit tag i promenader flera dagar. Du har så rätt i det att fånga stunder. . Hur de än ter sig så bildar de ju våra liv.

Har inte haft kraft eller fokus att skapa något, men nu lockar det att gå ner i källaren och hämta trä. En studentpresent till en väns dotter tänkte jag göra.

Stor kram till dig och mjuk afton!