Minne

Gunilla, tack!
Och jag ska kolla på dokumentären du tipsade om.
Du har rätt i det du skriver, så rätt.
Det är just det där,
att någon försöker rädda sitt liv.
Barnens liv.
Och blir behandlad som om dom begått ett brott.
Det är obegripligt för mig.
Stor kram

Temat på Malins fotoutmaning är "Minne"

Jag tänker på de tidiga morgonpromenaderna.
Med pälsbollen vid min sida.
Minnet som jag tar fram när kylan är här.
För att påminna mig om att det är föränderligt hela tiden.
 Mörker och kyla försvinner.
Och sakta börjar det ljusna.
Värmen kommer.

Vi vandrar och kikar i smyg över staket längs vägen.
Eller jag kikar, pälsbollen luktar sig fram.
Undrar hur det ser ut i människors växthus.
Om dom äter frukost i morgonsolen.
Låter daggen göra fötterna lite våta och svala.
Luktar på alla vackra blommor.
Snart är vi där igen.
Med dom tidiga promenader i solen.
Värmen på axlarna.
Och nyfikenheten över vad som händer i en trädgård längs vägen.

Minne...av värme och nyfikenhet.
För att se flera bidrag så klickar ni här

Kram Hannis



14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Visst är det härligt med sådana minnen. Vackra bilder du bjuder på. Ha en härlig fredag Kram Pernilla

Min Lilla Kokvrå sa...

Vilken underbar bild! Väcker mitt minne och jag minns känslan de där tidiga sommarmorgnarna när jag brukar plocka ut min yogamatta och yoga ute i trädgården. Älskar't!!
Kram Birgitta

Katarina sa...

En riktigt trolsk bild. Visst är det härligt att kika in hos andra, fantisera och inspireras.

Anna sa...

Minnen är bra till mycket! Nu när vi har överlevt vintern vågar jag ta fram de allra ljuvligaste sommarminnena! Du har verkligen fångat mycket känsla i bilden!

Jennica... sa...

Så vackert, och vilken fin bild! Ja, åhhh vad jag också längtar efter de där varma promenaderna....känslan av sommarsol och en dag som ligger framför en med sol, värme, fågelkvitter.....mmmmmm!
Kram Jennica

Suz sa...

Ljuvligt inlägg! Och visst är det så, härligt att ta fram positiva minnen när det är kyligt och mörkt, minnas att det blir bättre.

Ha en fin fredag!
Kram
Suz

LÁrt de Vivre sa...

Skönt minne och en skön tid framför oss. Ha en fin fredag

Kram Kajsa

Ps. Vilket bra skåp de gav dig på jobb, lycka med så bra arbetskamrater Ds.

Familjemix sa...

Vilken härligt somrig bild! Å jag spar massa sommarminne i datorn och det är ju så skönt att plocka fram dom när det är som mörkast och tråkigast.
Trevlig Helg!
Kram Martina

Helena sa...

Härliga och fina minnen som berikar!
Tack Hannis för den rara kommentaren i mitt förra inlägg. Det värmer.

Pia sa...

Underbart minne. Sommar sol och värme. Tidig morgon innan allt vaknar. Det är lycka. Har läst ikapp och du fullkomligt sveper iväg en när du skriver. Så bra, så klokt och vilken känsla!
Hoppas du och pälsbollen får en fin helg!
Kramen

Fröken Foto sa...

Vilken magisk bild. Minnen är så mycket. Du beskriver så fint, känns nästan som att man är där.

Ha en fin helg.
Kram Malin

Nyanser av vitt sa...

Det är underbart nu när man går till jobbet. Jag har förmånen att bara ha 3 km så jag slipper T-bana eller annan transport 😊
Tack för ditt starka och viktiga inlägg tidigare vännen.
Varm kram

Villa Freja sa...

Underbar bild och mysiga funderingar. Kram.

Maria O sa...

Vackert som alltid hos dig.
Kram Maria