Mera färg

Det har smugit sig in mera färg i det här hemmet.
Jag funderar på om jag är på väg tillbaka till den tiden.
Då jag målade mörkblå väggar i sovrummet.
Och hallen var turkos med möbler i brända färger.

Nu handlar det förvisso om lite grått.
Lite mörk lila, batik och svart.
Så det är en bit kvar kanske, till en turkos hall.
Eller kanske en mörkt lila med kontraster av mörkblå.

Jag älskar att det är föränderligt.
Att det rör på sig utan att jag tänker på det.
För så är det med det mesta.
Inte bara i hemmet, utan också i livet.
Det känns fint att tänka så.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, den där gamla jante blir jag galen på...
Alltså hur den där rösten viskar fram att jag inte är bra nog.
Mitt i det bästa flödet.
Men det går bättre och bättre att sparka bort den.

Jag förstår vad du menar med att identifiera dig
med känslorna. Känner igen det.

Hur har du haft det i helgen?
Kramen




15 kommentarer:

HönaPöna sa...

Jag gillar också det där hur ett hem förändras, sakta, men säkert... och i förväg kan ingen säga åt vilket håll det kommer att bli.
Och snart drar vi gång med nästa barnrumsrenovering, och jag målar starkt lila stolar. Det är bra med barnrum, man kan liksom dra på lite där.
Ha en fin start på veckan!

Flower of Fame sa...

Visst är det häftigt hur man ändrar sig och gillar mer färg igen. Jag är dock fortfarande rätt så vit och svart. Men det är supersnyggt med dina färger. GA en fin dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Jag har varit inne i en färgperiod ganska länge! Den svart-vita perioden blev kort för mig!
Jag älskar färger och mönster, så jag skulle vilja tapetsera om och måla om hela tiden!
Helgen har varit mycket städ, både ute och inne så idag känner jag mig lite sliten!
Fin måndag till dig!
Kram M.E

Bara anna sa...

Jag gillar färg, det är roligt! Vårt nya uterum tänker jag ha mycket färg i. I dag ska alla fönsterpartier på plats...
Ha en bra dag!

Villa Freja sa...

Tycker att det är härligt att man liksom bara följer med i det föränderliga. Fint blir det. Kram.

Choices by Annie sa...

Jag har blivit galen i färg. Jag fastnade ju aldrig i den svart vita fasen, jag har alltid haft lite svårt med det svarta, inte fått det att passa hos mig men kan avguda det hos andra. Men jag har varit länge i den vita fasen med allt vitt, vitt vitt och nu börjar det vita kännas tråkigt och jag inser att färg gör mig glad. Så mer färg till folket (de som vill i alla fall)

Fin dag till dig
Kram
Annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackert med mättade färger nästan mer som nyanser...
Kram,
Regina

Helena sa...

Håller med dig om att förändring är trevligt. Förändring i lagom takt. Det utmanar sinnet och ger känsla av framtid. Kram

Pia sa...

Jag gillar också tanken med att allt är föränderligt, och jag välkomnar den. Ibland är det omedvetet och ibland ett val man gör, men allt förändras och vi med det.
Vet inte vad det är med dina inlägg, de får alltid igång mina tankar, på ett positivt sätt! Du petar på något långt inne som drar igång mig.
Fina bilder som alltid, lena.
Fin måndag till dig!
Kramen Pia

Kia sa...

Det är bra att man kan förändra lätt med färger. Färg efter känsla!

Visst är det ett smittande skratt. Tyckte lite synd om killen som kom in och alla skrattar runt honom. :)
Jag stod själv och skratta när jag titta, visa M och hon likaså. Så skönt att få skratta ut sådär.

Ha det toppen!
Kram Kia

Mamma C sa...

Förändring kan vara jättekul när det gäller färg i alla fall.
Kram Mamma C

Finaste mattan sa...

Långsamt leder också någonstans som Lisa Nilsson sjöng... : )

Johanna | Tillvaron.se sa...

Ja men visst är det fantastiskt. Att förändringen sker hela tiden och vill man är det bara att hänga med och se var man hamnar. Om det så är mörklila batik eller storblommiga stolar.

Fantastisk känsla i bilderna!

annika sa...

Jag börjar med en bas av vitt och svart och så vips har en lila matta tagit plats och turkosa gardiner i hallen. Jag har helt klart en kitschgen i mig :)

Anna S sa...

Hej! Åh, jo men det kallar jag färg! Jag är själv en megafegis när det gäller att ha färg omkring mig. Det varierar ju såklart då jag har fått för mig att lila var en bra kulör att svampmåla mina väggar i . Har också haft en blå period som varade i flera hem och under några år. Jag gillar dina grå gardiner mycket! Förutom vitt och silver så är grå en färg jag "tål att ha hemma".
Med åren så lärde jag mig vad jag trivs i.. Och att det går bra att ändra sig om det känns så. :-). Jag har alltid tagit chanser när det gäller målarfärg. Liksom tänkt att det inte är värre än att jag får måla om.

Tack, helgen var helt OK. Har varit ensam och vilat, men ändå fått endel gjort som tvätt och slänga saker som ska till tippen. Har också pratat en till två gånger med min syster om ditt och datt. Ikväll var jag hos en vän med köpt hallonsorbet.

Det funkade inte för mig att vara utan den dör sömnmedicinen. Tänkte också att nu inte är ett toppenläge att sätta ut den då det är oroligt omkring.
Får göra det som blir bäst. :-) Jag blev hemskt trött och mycket känslig för intryck dagtid när jag lät bli att ta dem.

Hoppas att din dag blir fin! Stor kram