Måla mera

Jag är inne i en fas där jag målar.
Ingen Picasso här nu utan jag målar för målandets skull.
För att få färg på fingrarna och kinderna.
Samtidigt som jag lyssnar på dokumentärer.
Och försvinner i det.
Det är mycket färg.



Under tiden blir det vad det blir.
Jag kopplar av.
Och längtar hem, till det röriga köksbordet när jag jobbar.
Det är fint att göra saker utan att det måste bli något.

Så jag målar.
Med penslar och fingrar.
Får färg överallt.
Och skrattar åt min egen iver.
Det är frigörande.
Ett njutande.

Så blir jag lite lycklig,
 över att mamma och systrar tycker att det blir fint.
Dom är ju kanske inte objektiva.
Men jag törs igen.
Njuta av att måla.
Stort för mig.

Kram till er.
Hannis

Ps. Anna.S, förstår att det måste vara en stor omställning.
Det tar sin tid att ställa om.
Men du har en så bra inställning,
att vara rädd om sig är viktig!

Åh, din kattdam också.
Förstår att du tycker om henne.
Dom blir som en del av familjen.
Skrattade gott åt hennes sätt att tala om för
dig att lådan ska städas!
En bestämd dam.
Stor kram till dig

14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så härligt att du känner så. Måla är underbart. Det var bara mycket lönge sedan jag gjorde det. Du inspirerar. Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Så härligt det låter. Längtar tills jag får tillbaka den där känslan. Känns ovant att inte bära den känslan med mig längre. Men så fort kaoset är utslängt så hoppas jag att den där känslan att totalt gå upp i något kreativt återkommer.

Fin dag till dig och tack för fina ord inne hos mig.
Kram
Annie

HönaPöna sa...

Så underbart att skapa och vara kreativ... svårt ibland att släppa det där att det måste bli nåt.
Ha en fin onsdag!

annika sa...

Så befriande! Ha en fin dag du också!

Helena sa...

Härligt och befriande tänker jag. Målar akvarell en gång i veckan hos en konstnär - en som har lär mig att låta motivet tala och att inte tänka när man målar. Det är en häftig känsla. Fin dag till dig med färg och kreativitet. Kram

Fröken Foto sa...

Skapa mår man bra av! En befriande känsla. Läste om din farbror, han är så fin.

Tanken var att alla som var med i omröstningen skulle få vykorten av mig. Så om du vill ha vykort med maskrosor på :) så maila mig din adress. De kom idag! info@frokenfoto.se

Ha en fin dag.
kram kram Malin

~ Eva ~ sa...

Kreativ, härlig känsla.
Jag väntar på lusten/orken att börja ;)

Kramen

LÁrt de Vivre sa...

Härligt!!!!! Bara sväva ut i sig själv, bli ett med färgen. Underbart!!

Får kolla in TV serien du berätta om, när denna är över. Väntar spänt om det blir en eller två avsnitt ikväll om inte hockeyn är ivägen på TV:n

Kram Kajsa

Mamma C sa...

Låter jättehärligt, finns inget mer befriande en att sätta penseln i handen.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Jag älskar också att måla, men nu för tiden blir det mest med barnbarnen. Idag hittade jag så fina kritfärger och fick lust att köpa och måla något.
Så frågade jag om de var tåliga och då skrattade expediten och sa "Nej inte alls, men de är populära"!
Det blev inget köp, så pallarna får stå omålade ett tag till! Din målning är nog betydligt mera kreativ än de jag har planer för nu!
kram M.E

Melody and M.E sa...

Jag älskar också att måla, men nu för tiden blir det mest med barnbarnen. Idag hittade jag så fina kritfärger och fick lust att köpa och måla något.
Så frågade jag om de var tåliga och då skrattade expediten och sa "Nej inte alls, men de är populära"!
Det blev inget köp, så pallarna får stå omålade ett tag till! Din målning är nog betydligt mera kreativ än de jag har planer för nu!
kram M.E

Kia sa...

Härligt att få skapa fritt utan mål. Det blir vad det blir helt klart. :)

Djur är härliga. De har sina egna viljor och tycker de vet och kan saker precis som alla andra. Ibland kan man bli såå trött på dom, som när de får för sig att attackera katten utanför fönstret och river ut blomkrukan i soffan......det gillar inte matte!!

Kram Kia

Anna S sa...

Så härligt att du är kreativ med färg! Det är ett väldigt djup i tavlorna du visade här i inlägget.
Jag gillar också att måla med både penslar och händer. Det är gott när man kommer in i skapandet och liksom förlorar sig i det. (Eller vinner sig i det ).

Tack för dina ord! Ja, viktigt att vara snäll mot sig själv.
Då vi är några som återigen oroar oss djupt för en familjemedlem var jag tvungen att ta sömnmedicin igår för att alls få någon vila. Halva dosen mot tidigare.
Och då blev dagen mer samlad också.
Var över hos en vän och åt linssoppa med tomat i, och drack kaffe.

Ja, visst är de älskvärda de där fyrbenta vännerna..:-)
Så jättebra precis som de är med divalater och allt.

Stor kram till dig!

HWIT BLOGG sa...

Härligt att skapa, göra något med färg och form...älskar dina bilder och text, det är också ett skapande, eller hur?
Kramis,
Titti