Landskap

Temat på Malins fotoutmaning är Landskap.

Mina tankar far iväg direkt.
Till sjön.
Nedanför bergen.
Där flockens stugor finns.

Stugorna där vi alla har skapat olika minnen.
För mig är det känslan av frihet.
Att stå där, barfota och se ut över sjön.
Höra ljuden av dom jag älskar.
Blandat med hammarslagen från en granne som renoverar.
Ljudet från en båtmotor.

Det är där jag andas på ett speciellt sätt.
Som jag aldrig andas på här.
Sover samtidigt som jag slåss med myggen.
Promenerar med bara smutsiga fötter.
Dricker iskallt vatten från en källa.


Förra sommaren fick pälsbollen lära känna den här platsen.
Han älskade den omedelbart.
Fri även han, att gå som han ville.
Och vi andra fick återigen möta våra minnen.
Och skapa nya.
När vi bestämde oss för att bygga upp det igen.

För mig var det total lycka.
Med målarfärg överallt.
Slipdamm i håret och såriga händer.
Jag bar, släpade och jobbade.

Kastade mig i sjön som paus.
Satt sena kvällar och såg solen färga himlen röd.
Fåglarna som dök mot vattnet för att hämta fisk.
Vandrade i tystnaden tidiga mornar.

Det är det jag tänker på när jag tänker landskap.
Sjön.
Nedanför bergen.
Där flockens stugor finns.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Nu sticker jag till Stockholm och gosar med en Myra.
Pratar med en syster och myser lite.
Fin helg till er.
Kram Hannis



21 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Så fantastiskt vackert. Det är en ynnest att få ha ett sådant ställe.

Och du det där med tålamod, det har jag inget så det där med makramé blev fick en kort historia hos mig ;)

Fin fredag önskar jag dig.
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Så härliga bilder. Klart det är dina landskapsbilder. Där ni alla är samlade. Ha så trevligt i Stockholm. Kram Pernilla

Mamma C sa...

Vilken ställe ni har, så himla vackert. Ha en toppenfin dag med syster yster och lilla myran.
Kram Mamma C

Fröken Foto sa...

wow, vilket ställe, klart han trivs där. :) Hade jag också gjort, ser så fridfullt ut.

kram kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stor lycka och ha ett sånt ställe. Jag känner igen dina tankar, har ju ung samma boende på sommaren. Och så skönt för pälsbollen också.
Ha en bra helg
Kramar/AM

HönaPöna sa...

Vackert och härligt... ett eget ställe är ju guld värt!
Ha en fin dag, kram!

Anna sa...

Åh, så vackert och fridfullt! Vad härligt att ha ett eget litet retreat:)!

Katarina sa...

Jag vill också bo vid din spegelblanka sjö, så underbart vackert.

Katarina sa...

Har ni mucklor även där? ;-)

Helena sa...

En underbar plats och ett smultronställe. Kände mig genast hemma i dina foton. Norrländskt landskap?
Önskar dig en riktigt fin fredag. Kram

Anci sa...

Det låter som en underbar plats ! En sådan som alla borde ha.

Och dina bilder ger drömmar.

Kramar
Anci

Birgitta sa...

Vilket "Magiskt" ställe
Helt underbart ,,,
Njut av helgen fina du :))

Kramar om/

Therese sa...

Da jeg leste overskriften håpet jeg at du skulle ta meg med nettopp dit, så vakkert! Og bildene dine er så veldig, veldig fine. Jeg skjønner godt at du puster godt der. God helg, kjære venn!

Anonym sa...

Naturen, när den är som vackrast Och fin arbetsgemenskap därtill med insprängda bad i sjön.Gemenskap, frihet och närvaro. Njut! Jag njuter av texten och bilderna. Önskar dig fina dagar i stan med syster och systerdotter.
Gunilla

Min Lilla Kokvrå sa...

Magiskt vackra bilder!
Underbart att kunna ha en alldeles egen plats där man känner att man kan andas.
Fin helg till dig, med mycket mys :)
Kram Birgitta

åse sa...

En lisa för kroppen och knoppen, ljuvligt. Kram Åse

Pia sa...

Så underbart! Vilket andningshål, förstår att pälsbollen trivs där också. Magisk bild på din fine vän <3
Hoppas verkligen ni får många nya fina minnen därifrån.
Fin helg till dig!
Kramar Pia

annika sa...

Så fint. Kan känna dofterna. Ha en fin helg!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh älskar bilderna och vilket vackert ställe
Känner lugnet hit
Kram fina och en mysig söndag till dig

Johanna | Tillvaron.se sa...

Å guuud så vackert! *typ dreglar*

Tante Mali sa...

Fantastic pictures! Full of passion and love! Great!
All my best
Elisabeth