In my mind

Temat på fotoutmaningen är "In my mind"

Det känns lite som att jag kanske tråkar ut er just nu.
Upprepar mig med målandet och skrivandet.
Men...
det handlar om det jag har på insidan.
Tankarna i sinnet, medvetenheten, lusten.
Att utveckla mig.

Skapar i det som kräver att jag går utanför.
Vara obegränsad.
Låta penseln flöda fritt.
En bit kol blir konturen av en kropp utan perfektion.
Med skuggor, mörka men mjuka.




Och mitt i det,
skrivandet som jag blivit tillfrågad om att dela med mig av.
En person som vill läsa mer av det jag skriver.
Som är intresserad av dikter jag inte visar här.

Skriver, stryker och skriver igen.
Utmanar mig.
Slår bort jante, släpper tillbaka jante, slår bort igen.
Peppar mig själv.

In my mind,
att utveckla, fördjupa, skrivandet och målandet.
Det jag mår som bäst av.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Till er,
en mjuk söndag.
Kram Hannis


17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina tankar. Heja dig. Så bra att du gör som du känner. Det mår man bäst av. Ha en mjuk kreativ söndag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skriva och måla är absolut din grej, läsa dina texter ger alltid så mycket.
Ha en fin söndag
Kramar/AM

Anci sa...

Jag älskar dina bilder! Så vackra de är. Du skapar skönhet i både bild och text! Och så är du den bästa av bloggvänner.
Kram
Anci

Anci sa...

Jag älskar dina bilder! Så vackra de är. Du skapar skönhet i både bild och text! Och så är du den bästa av bloggvänner.
Kram
Anci

Maria O sa...

Ingen risk att du tråkar ut! Du har så mycket fint att uttrycka både i text och bild. Lycka till med skrivandet och du, släpp inte in Jante fler gånger ;)
Kram Maria

Suz sa...

Nej, mig tråkar du inte ut så lätt:) Jag tycker om att läsa dina vackra texter, som verkligen visar verklighetens in- och utsida. Och vackra bilder har du alltid, du är en skapande människa! Bra på det! Fortsätt alltid ...

Ha en fin söndag!
Kram
Suz

Lene sa...

Det är nog ingen risk att du tråkar ut mig iaf. Du skriver så fint och visar så fina bilder.
Och en fin tolkning på "In my mind" levererar du också. Det är kul när man får erkännande för något man brinner för.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Villa Freja sa...

Å, härliga skaparlust. Jag skulle vilja ägna mig mer åt konst, eller snarare varierad konst. Men jag hamnar alltid bara bland orden. Kram.

Anna S sa...

Det är fint att se delar av det du skapar. Och att läsa dina rader. Så jättekul att du blivit tillfrågad att dela av det du gör! Förstår vad du menar med att målandet är en kamp. Det sätter ju igång och fortsätter processer vi har inom oss. Sen den där gamla Jante som hoppar runt, upp och ner på axlarna. Det är inte lätt att skapa.
Att ta fram det som finns i en, på gott och ont. Känner igen mig mycket i det. Att skapa, kassera, göra om.
Ofta blir jag mer nöjd med exempelvis ett skåp när det har fått stå till sig lite. När jag ser nya saker och vinklar i det.

Kol är kul att jobba med, om än aningens svårt tycker jag. Kul med skuggor och att de hur det blir (med kolfläckar på näsan) ;-)
Jag gillar din kolteckning!

Ditt förra inlägg är angeläget! Så många människoöden. Det är skrämmande med vi och dom-tänket. Viktigt att se att vi alla är människor med behov av trygghet. Jag kan ofta känslomässigt identifiera mig med flyktingar med krigsupplevelser.

Kramen till dig!

Helena sa...

Vackert skrivet! Tänker att måla och skriva nog är ditt element. Jag har inte sett det du målar (ja, en liten skymt här), men jag läser din blogg varje gång med tanken att du har skrivandets gåva. Fin söndag Hannis!

Melody and M.E sa...

Alltid lika intressant och givande att läsa dina inlägg
och tolkningar! Ja, du vet att jag bara går och väntar på din bok…
Kram M.E

Tatjanis sa...

En stor varm kram till dig!! Det är något genialiskt du har, både skrivandet men också dina tankar, det mjuka och det vänliga. Det är stort.

Fin söndagkväll till dig!
STOR KRAM - Tatjanis

Anna sa...

Att kunna skapa bilder med tex kol är en gåva och eftersom lusten ofta kommer i vågor är det bara att hänga på! Stå på dig och njut! Det som är ditt eget är aldrig trångt, bara personligt.

Mamma C sa...

Härligt när skaparglädjen setter fart i en. Vad det en må vara som man gör.
Kram Mamma C

Kia sa...

Hoppas du har haft en bra helg!
Och får en toppen vecka!
Kram Kia

Idas virrvarr sa...

Men klart du ska fylla bloggen med de du gör och de vill. Det är ju fantastiskt att du målar och skapar och har fastnat i de. Kram

Choices by Annie sa...

Vilken vacker tolkning.
Önskar att jag hade tåla (mod) att måla.

Kram
Annie