I min bokhylla

Temat på fotoutmaningen är I min bokhylla..

I det här hemmet är böcker heliga.
Det är däremot inte bokhyllor.
Mest för att jag bor så litet att det tar för mycket plats.

Bokhögar ska det vara hos mig.
Lite röriga.
Det har ni sett förut.
Dom ligger i fönster, bredvid sängen och bredvid soffan.
Så finns det ett ganska stort gäng i en garderob också.
 Ovanför hamnar saker.
Som en gardinklämma.

För mig är böcker som en resa.
In i någons inre, i någon annans liv.
Kanske till en annan plats, en annan värld.
Historia, biografier, trädgårdsböcker och gamla klassiker på engelska.
Allt huller om buller.

Så i min variant av bokhylla samlas berättelser om livet.
Skrivna för att ge oss en stunds njutande, reflekterande och lärande.

Jag är lite fattig på orden idag.
Har mycket att ta in efter en oerhört intensiv yogahelg.
Intensiv men så givande,

För att se flera bidrag så klickar ni här

Till er, en skön söndag.
Kram Hannis

14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Gillar dina bokhögar. Ser så mysigt ut. Man blir sugen på att ta en bok och läsa. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt att du haft en bra helg med yogan. Och böcker är nödvändigt, jag tycker travar är snyggt.
Kramar/AM

Maria O sa...

Det ser väldigt mysigt ut med dina bokhögar och jag kan tänka mig att det finns många spännande titlar i högarna. En yogahelg låter underbart. Kanske får vi höra mer om den när orden hittar tillbaka.
Kram Maria

lenaiwales sa...

Hej! Hittade din blogg genom en kommentar du skrev hos en annan bloggare. Blev nyfiken och tittade in. Böcker är för mej också heliga och tänk vad läsande ger av nöje och kunskap.
Ha en fin söndag önskar Lena från Wales.

HönaPöna sa...

vackert med böcker... jag gillar inte bokhyllor, men min man har en i kontoret, som får står kvar på nåder för att det ändå är så fult där.
Nåja... böcker däremot, det gillar jag!

Therese sa...

I går ettermiddag gikk jeg i skogen sammen med Rubi og kjente på at livet var godt, da tenkte jeg på deg og at du var på yoga og jeg nesten kjente harmonien jeg håper du fant der.

Velsignet er den som kan lese skrev mormor på en lapp og puttet den innemellom noen bøker hun har spart til meg mens jeg var syk. Hun har rett, det er en gave! De siste ukene har jeg lest masse og det fryder meg.

Jeg vet ikke om du bryr deg om det, men grattis med melodifestivalen!

Lene sa...

Vilka härliga bokhögar du har.
Ser inbjudande ut
Ha en fin dag

Kramar
Lene

annika sa...

Går inte att leva utan böcker. Men när vi flyttade för några år sen var jag tvungen att sortera ut väldigt många för de fick inte plats. Vilken vånda! Men så läste jag om Feng Shui och böcker, ibland behöver man släppa gamla tankar och ge plats för nya. Idag har jag också skapat och platsbyggt bokhyllor för nya favoriter :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt med en yoga-helg, kanske hjärnan vilar lite efteråt... Hos mig finns både och, både bokhyllor och bokhögar...helst skulle jag vilja ha ett gammaldags, engelskinspirerat bibliotek...
Ha en fin avslutning på pingsthelgen.
Kram,
Regina

Anna sa...

Bokhögar eller bokhyllor, böckerna är huvudsaken:)!

Johanna | Tillvaron.se sa...

Böcker är fantastiska. Det är så fantastiskt att få resa bort till en annan plats, när som helst och var som helst. Jag har däremot skaffat bokhylla tillslut. För att försöka organisera mig lite på nåt plan i alla fall!

Vilken är den absolut bästa bok du läst?

Kram

Anna S sa...

Vackert med bokhögarna! Jag tycker att det verkar vara ett utmärkt sätt att förvara böcker. Blir lite inspirerad när jag läser att böcker ju kan ta oss till platser. Har själv inga typ berättelseböcker hemma.
Har inte kunnat koncentrera mig på att läsa på många år. Det är som att mitt eget tar upp all energi och kraft. Men en ljudbok håller jag på att lyssna på. Mördarens Apa heter den. Bra röst som läser, plus att jag lättare kan koncentrera mig på att lyssna än art ta in med ögonen.

Det låter härligt att ha varit på yogaretreat. Kan tänka mig att mycket väcks då.

Jag har träffat syskonen idag, ätit vegetarisk medelhavsmat. Är trött efter en infektion men det var skönt att ha kommit ut.

Önskar dig den bästa mjuka dagen! Kram

Nyanser av vitt sa...

Åh vad härligt med en så inspirerande helg. Jag gillar också dina bokhögar. Nu för tiden köper jag bara pocket och ger bort dem efter att ha läst ¨dem :O)
Varm Kram

Helena sa...

Så fint att ha böckerna liggandes i bokhögar istället för ståendes. Vackert ljus som stålar in över böckerna. Kram