En hand

Det är inte ofta jag missar en förebild.
Ni som kikar på instagram kanske kommer ihåg att jag visade den där.
Den var hudfärgad.
Och passade liksom inte in.

Men med lite svart och lite guld i en salig röra.
Så blev det en förvaring för favoritringarna.

Jag fnissar till när jag går förbi den.
Säger:
Hej handen.
Och tänker på handen i familjen Adams.

Min besatthet i kroppsdelar alltså.
Huvuden, händer och fötter.
Man kan ju undra vad den står för...
 
Ser ni dammet...
Betongdamm som sitter som berget.
När jag bättrade på färgen på skåpet så missade jag en viktig sak,
det där med en sak i taget..
Jag slipade betong samtidigt utan att stänga dörren emellan.
Blir till att slipa och måla om.
 
Kram Hannis

11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fin handen blev. Alldeles lagom med färg. Hade du inte skrivit om betongdammet hade jag inte sett det. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

ojdå, lätt hänt... jag är också dålig på en sak i taget!
Gillar handan, perfekt att förvara ringar på!

Melody and M.E sa...

Häftiga foton på en häftig hand! Och vilka snygga ringar du har!
Det där med betongdammet låter tyvärr väldigt bekant!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan.
Kram och nospussar från oss

Anci sa...

Det är många fina ringar där och handen är vacker. Jag gillar speciellt fågelringen :)
Jag tror att du ser detaljer. Du bryr dig om alla delar på en människa. Även de små som inte alla ser.

Kramar
Anci

Villa Freja sa...

Det var ju surt förstås.
Men oj så fin handen blev. Kram.

Helena sa...

Familjen Adams... Jag precis - vilken nostalgi! Snygg blev din smyckeshand med de olika färgerna som så fint går omlott och in i varandra. Kram

Choices by Annie sa...

Så fin den är handen;) Perfekt att förvara smycken på.

Fin mittiveckan dag önskar jag dig
Kram
Annie

LÁrt de Vivre sa...

Hej Handen...full med läckra ringar. I like!!
Slipdam, bråttom...på det igen

Kram Kajsa

lenaiwales sa...

Häftig hand och snygga ringar.
Konstigt, direkt när jag såg bilen log jag för mej själv och kom att tänka på Familjen Adams med Handen, Onkel Fester o s v och så skriver du om det. Ibland går tankar åt samma håll!
Ha det bra!

Rost och rädisor sa...

Handen jättefin och perfekt till ringarna.
Allt gott
Anette

Mamma C sa...

Ja, ibland har man lite bråttom. Handen blev cool.
kram Mamma C