En gammal favorit

Ingen har väl kanske missat Vee Speers gamla planscher.
Jag ledsnade efter ett tag och ställde undan dom.
Men nu har en kommit fram igen.
Min absoluta favorit i den här serien.

Det är något med blicken.
Och haren som hänger på hennes arm.
Jag skar av den lite och satte in den i en ram som morfar hittade.
På soptippen, fast då med en kunglighet i.
Jag tycker den här passar bättre.

Gillar den.

Ikväll blir det Globen.
Och konsert med en brorsdotter som ska se sin idol.
Som jag inte har en aning om vem det är.
Men bara tanken på att se Kråkans ögon glittra...
Hon fick det i julklapp.
Och nu är det alltså dags.
Spännande för någon som snart fyller tio år.

Nu försvinner jag några dagar.
Imorgon drar det jag längtat mig fördärvad efter igång.
Efter jobbet beger jag mig in i yogabubblan
och kommer ur den först på lördagskvällen.
Även om min kropp inte kommer att klara så
mycket som i vanliga fall så ska jag dit.

Göra det jag kan.
Lära mig lite nytt, inspireras av föreläsningar.
Meditera och andas in nya energier.

Så, fin helg till er.
Vi ses på söndag.
Kram Hannis

Ps. Anna.S,
Förstår att det är tufft.
Jag ska hålla tummarna för att det ordnar sig.
Vila så mycket du kan.
En stor, stor kram från mig


18 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vilken härlig helg du har framför dig. Hoppas du orkar och kan det du vill. Tavlan blev jättefin. Ha det fint Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Underbar tavla, betydligt bättre utan kung!
Önskar dig en fin och stärkande helg!
Även om jag själv gör paus med nya inlägg, så kommer jag titta in här och följa dig under tiden!
Det vore alldeles för tomt annars.
Kram M.E

Birgitta sa...

Denna tavla ,,, Underbar med den ramen till.
NJUT av helgen ,,, låter mjukt härligt & energigivande
Kramar om/

Helena sa...

Så fint med några dagar att koncentrera sig på sitt inre. Låta tanke och kropp smälta samman i yogan. Fin ram du tog tillvara på. Den passade så bra ihop med fotot. Fina dagar i yogabubblan. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag kommer ihåg dom ögonen, tror kaninen ligger risigt till...Gillar också dom bilderna.
Ha det nu så jätteroligt och bra, både på konsert och yoga.
Stor kram/AM

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Bilden är underbar och det är svårt att tolka blicken...
Va kul med konsert :)
Yoga har jag faktiskt aldrig provat men har en god vän som är instruktör och säger att det är en befrielse.. kanske vore det något för mig.
Ha en härlig dag.
Stor kram
Jessica

annika sa...

Är kluven till de där bilderna men håller med att blicken är intensiv. Nästan uppfordrande.

Åh det är dags för yogahelgen nu, önskar dig kraft och energi, och du kommer att bli påfylld, på flera sätt, jag är övertygad!

Varm kram och ha en finfin helg!

Pia sa...

Jag bor nog bakom en sten för jag har inte sett eller hört talas om dem innan. Men oj vad fin den var!! Och i den ramen blev den magisk.
Var rädd om dig och ha en härlig helg!
Kram Pia

HönaPöna sa...

Hoppas din helg blir fin... Kram!

Anci sa...

Jag önskar dig några härliga fina dagar ! Kom gärna tillbaka sedan och inspirera mig/oss.

Kram
Anci

Choices by Annie sa...

Så härligt det låter med en yoga-bubbla. och vilka fantastiska vackra bilder i förra inlägget, det där ljuset alltså ;)
Hoppas ni har det mysigt på konserten.
Fina dagar önskar jag dig
Kram
Annie

Rost och rädisor sa...

Så fin tavlan blev. Härliga ramar som hunnit få lite personlighet.
Ha det så gott i yogabubblan. Själv ska jag bara ägna mig åt trädgård.
Allt gott
Anette

Therese sa...

Rammen og bildet passet perfekt sammen, du har ett godt blikk du!

Tenk så fint å få være med deg på konsert, det glemmer hun aldri.

Lykke til med "reisen" din, jeg håper du finner harmoni og gode stunder selv om kroppen er vond.

klem

Mamma C sa...

Den blev kanonfin i den ramen. Så skoj med konsert och ha det så bra med yogan i helgen.
Kram Mamma C

Villa Freja sa...

Ariana Grande antar jag att det är, så kul :)
Underbar tavla och så vacker ram. Kram.

Anna S sa...

Så vacker bild, trollsk! Jag gillar den jättemycket och har kollat på den bildserien på nätet, en museishop tror jag det var. Hade en bild på lut som present till min syster.
Den blir bara ännu finare med den gamla ramen!
Bra att mixa och matcha som man vill.

Jag har själv lagt undan alla tavlor som tjänat som tavelvägg och solitärer här. Känner ofta att jag vill och behöver skala av intrycken hemma. Ikväll har jag ändrat om lite bland saker och ställt undan nån lykta i fattigmanssilver och annat.. Det känns lugnare nu.

Tack , vad snällt av dig att hålla tummarna för min familjemedlem. De betyder verkligen allt för mig, så det blir jobbigt när någon krisar som det varit nu. Vi runt försöker göra allt "rätt" för att inte förvärra. Jag har själv varit där och vet hur svårt det är att både ta steget att söka, och i akuta fall även svårt att få hjälp.

Hoppas att Myran och du hade det bra på konserten!
En kul grej att göra tillsammans.

Jag har vilat och åkt på en infektion nu i några dagar. Tror att det är kroppen som reagerar så när det varit spänt och oroligt. Den säjer "nu är det nog" när jag har svårt att stoppa mig vad gäller oro och tankar.

Det är bra att vara snäll mot kroppen som du är.
Jag försöker också att göra det som funkar. En promenad idag tex kunde inte fullföljas som jag ville, men jag tog en liten runda och satt en stund i grönskan. Att stretcha mjukt är också verkligen bra!
Det är tufft att leva med värk tycker jag.. Det känns lite för mig som att min kropp sviker mig när det händer.
Men å andra sidan är jag glad att jag har en kropp, och att jag fortfarande kan göra mycket. Om än mer eller mindre obehindrat. :-)

Hoppas att du har det bäst! Kramen !

Anna S sa...

PS. Oj! Såg att det ju var Kråkan och du som varit på konsert, inget annat! Blandade ihop namnen där. ;-)
Kramers

Kia sa...

A har en handbollskompis som skyndade iväg efter träningen igår. Såg sen att hennes pappa lagt upp en bild från konserten. Det var därför hon hade så bråttom... :)

Hoppas du får ett härligt yogaflow!

Vad är det för såpbubbla du har med i bilderna?
Ha en toppen helg!
Kram Kia