Drömfångare

Den senaste drömfångaren jag gjort är uppe.
Tillsammans med bilder jag tycker om.


Det blev fint mot den grå väggen i sovalkoven.
Mjukt.

Igår var det möhippa.
För min ena syster.
Ponnytrav, musikvideo där min syster rockade loss.
Så pass att jag tänkte att hon kanske ska byta inriktning.
Jag skrattade så jag faktiskt höll på att kissa på mig.
Så middag och andra överraskningar under kvällen.
Fantastiskt roligt!

Nu, njuta av söndagen.
Kram Hannis

Ps. Anna,S fasiken! Vilken seg infektion du åkt på!
Hoppas att det vänder nu.
Tar energi att vara sjuk.

Så hoppas jag att det går bra med snickrandet.
Det blir uppskattat tror jag.
Det egengjorda finns det mycket känsla i.
Kram till dig




12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har ju sett bild från möhippan på
IG, man ser att ni har roligt.
Jättefin drömfångare, ihop med bilderna
blev det magi. Du är bra på det där
lilla extra.
Fin söndag och kramar/AM

Villa Freja sa...

Så fin. Älskar drömfångare. Kram.

Flower of Fame sa...

Vilken härlig drömfångare. Den passar fint med dina bilder. Ha en fin söndag Kram Pernilla

Birgitta sa...

Duktiga du helt underbar drömfångare & vilka färger !!!
Blev super till den väggen.
Njut av dagen
Kramar om/

Tinis vita hem sa...

Jättefin drömfångare! Passar perfekt där på väggen :)
Ha en fin kväll!
kram Tini

Choices by Annie sa...

Verkligen vacker drömfångare.
Härligt med möhippa låter som om ni hade en riktigt trevlig kväll.
Kram
Annie

Therese sa...

Kjempefin drømmefanger, jeg titter ofte på min og sender tanker til deg. Liker å vite at du har lagd den og at det var en god pysselstund for deg.

Så godt det er å le/skratte slik! Det gjør godt lenge etterpå.

Jeg var i skogen i går sammen med hunden min og da tenkte jeg på farbror Pellsbollen og deg, at dere nok hadde likt dere der dere også.

Jeg håper du har en god søndag, Hannis og at du er klar for en ny uke.

Mamma C sa...

Mycket vacker drömfångare som du gjort och den passade perfekt på väggen.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Härliga färger som är milda och mjuka. Jag är imponerad av dina drömfångare. Speciellt nätet känns mycket tålamodsprövande. Jag kanske ger mig på en egen nån gång snart. Känns kul med skapande som kan blomma ut och ibland överraska. Och när man visualiserat något och sen förverkligar det.

Idag har jag målat lådan som jag ska ge bort i studentpresent. Det brinner lite i knutarna för imorgon måste jag få tag på gångjärn och göra det sista.
Jag kör min vanliga still, grått och vitt i lager med lite mörkgrått och metallic. Jante är på mig hela tiden och tycker att jag borde gjort något finare. Så himla svårt att bli nöjd med mig själv.

Ja, rackarns infektion! Har varit i en svacka psykiskt hela våren med, så känner mig urlakad. . Tycker inte något är roligt och är självkritisk. Gömmer mig gärna hemma när det är så, men det kan bli lite "farligt". Försöker komma ihåg att äta, och när kvällen kommer är det skönt att slippa vara vaken.

Tror jag behöver ta tag i saker hemma. Rensa ut fullproppade förvaringsutrymmen för att frisätta energi.
Kanske komma igång med promenader och att simma igen. Det har legat på is.

Åh, lät som en kul möhippa för din syster.! Jag har hållit i en möhippa för en barndomsvän. Det var väldigt roligt att vara med på och göra dagen minnesvärd för henne. En dag som din syster garanterat kommer minnas.

Kramen till dig!

Johanna | Tillvaron.se sa...

Å så fin. Jag vill också göra! Men fattar inte hur man gör de där snörena i mitten. Men ska googla på det. För jag tror jag behöver en.

Helena sa...

Jättefin drömfångar och så fin mot väggen och fotografierna.
Tänker att du har haft en fin helg. Tack för dina fina ord i min sorg. De värmer i ett sorgset sinne. Kram

Good Enough sa...

Härligt med skratt tillsammans med en syster. Underbart att möhippan blev lyckad. Mjuk kväll till dig finaste ❤️ /M