Det där med lyckligt lottad

Tack!
Ni är så fina med era ord.
Det stärker mig.

Jag är lyckligt lottad.
Har så mycket fint omkring mig.
Mycket att se fram emot.
Det tänker jag på när jag ligger i sängen och kollar på min jordglob.

Resor, festivaler och utmaningar som jag tycker om.
Jag snurrar på jordgloben,
 och tänker på det som blir den bästa resan i år.
Resan till Serbien.
Familjen där och bröllopet.
Min ena syster ska gifta sig.

Jag ska vara bröllopsfotograf.
Hur jag nu ska klara av att fota och förmodligen gråta samtidigt.


Det är citronkärnorna ni ser på bilden ovan.
Dom växer för fullt.

Innan Serbien blir det en helg i festivalens tecken.
Sova i tält, titta in i en eld.
Lyssna på musik och poesi.
Med en av mina vänner som jag i år firar trettio år med.

Sen blir det en till resa med en annan vän.
Jag tror att vi firar in hösten då.

Jag tänker på allt det där.
Och det gör inte så mycket att det gör ont.
I kroppen.
För i själen, där känns det.
Att jag är lyckligt lottad.
Det räcker just nu i stunden.

Fin dag till er.
Kram Hannis






14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härligt att ha de härliga resorna framför sig. Så kul att du ska vara bröllopsfotograf. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Bara anna sa...

Det där låter ju jättemysigt! Kommer du från Serbien?

Kram!

Maria - Snickaregården sa...

Tänk att få ha dig som bröllopsfotograf! Fantastiskt lyckligt lottat brudpar :)
Vi var till sjukhuset igår för medicinering av vår 'lilla' tjej. Och då kom läkaren in på det här som du prata om igår. Om acceptans. Sjukdomen finns med hela tiden ibland mer eller mindre. Tjejen säger då.. När det är jobbigt och mycket ont så fokuserar jag på att vara snäll mot mig. Blir nån extra mugg te, böcker och mys. Så får livet och skolan runt mig vila lite tills jag får ork igen. Det blir mycket värre om jag stressar upp mig för att jag inte kan.
Där satt jag med tårar i ögonen och läkaren blev själv förbluffad. Tänk att jag har en sån klok dotter :)
Ta hand om dig och mys bland pärlor och böcker.
kram Maria

Birgitta sa...

Låter ju helt underbart & tänk att ha dej som fotograf ,,, kan ju inte bli annat än magiska bilder ,,,
Visst är det kul att ha lite saker att se fram emot
Njut av dagen & ta hand om dej fina.
Själv tänder jag en massa ljus regnet vräker ner denna gråa blöta dag.Då krävs det ljus & mys inne.
Kramar om/

Pia sa...

Bättre fotograf kan man ju inte få än sin egen syster, och att det är just du gör ju det hela ännu bättre.
Att ha något att se fram emot är viktigt, smått som stort. När dagarna är tuffa så kan man lysa upp dem med minnen eller längtan.
Fin dag till dig!
Kramen

Bakom dörr nr. 11 sa...

Du kommer fixa bröllopsfotograferingen alldeles utmärkt....dina bilder säger jag bara, alltid så fina :)
Kram Pia

Villa Freja sa...

Vad härligt med så många resor att se fram emot och fylla tankarna med. kram.

HönaPöna sa...

Men det där är väl ändå bästa känslan, att inse att man är lyckligt lottad...!
Just nu spenderar jag extra mycket tid med familjen och det är hur underbart som helst!
Ha en skön kväll!

Arja sa...

Halloj!
Men åh vilka fina stunder du har att se fram emot och bröllopsfotograf, du fixar det galant!!! Ljuvliga bilder & ett underbart ljus i dom :O)
Kram Arja

Finaste mattan sa...

Underbart... och vi älskar kartor och jordglober... : )

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej!!!
Så fint skrivet!!!! Vackra kloka ord och vackra bilder!!! Allt i min smak!!
Kram på dej! Och lycka till med allt!
Annika

Pemsplatser sa...

Vad mycket härligt du har framför dig, bröllop i Serbien lär ju bli hur häftigt som helst! Men alltså citronkärnorna!? Shit vad dom växer:) Kram

Helena sa...

Jag tänker att det känns så naturligt att du ska fotografera! Dina foton är vackra, mjuka och uttrycksfulla. Kram!

Mamma C sa...

Härligt att ha så mycket skoj att se fram emot. Bröllop, festival och höstresa.
Kram Mamma C