Det där med att fira Valborg

Jag åker ut till en av de där vännerna jag känt i nästan hela mitt liv.
Där det inte finns några regler eller måsten när man umgås.
Hon som fyller hemmet med kaos och mycket färg.
Barn, hundar, katter och hästar.

Landar med en väska med pyssel.
Äter, dricker kaffe i solen och pratar en del förstås.



 Så bygger jag lego med barnen en stund.
Och vi fantiserar om ett legostall med vackra hästar.
 Den gamla tiken väntar på att kött ska ramla ner på golvet.
 Den yngre hunden, min pälsboll...
Han visar prov på tvångsbeteenden när det gäller katten Dylan.
Det slutar med att pälsbollen tvättar Dylans öron.
Och sen försöker samma sak med Lennon, den andra katten.
Och åker på en smäll som får taket att nästan lyfta.
Så han går tillbaka till den tålmodiga Dylan.

Så går jag på promenad.
Med två hästar och pälsbollen.
Alla i grimma och koppel.
Ni som har mig på instagram har sett bilden.

Min väninna skrattar så hon tjuter.
Och jag tänker att jag har lyckats jäkligt bra med träningen.
Pälsbollen går fot bredvid fullblodsaraben.
Utan att röra en min.

Tidigare var han skräckslagen för hästar.
Nu går han bredvid dom.
Som att det var den naturligaste sak i världen.
Att promenera med hästar.

Det är så jag firade min Valborg.
Med en lång dag och tidig kväll,
somnade jag i en hög av hundar och en katt med blöta öron.
Det kändes som ett fint sätt att säga hej då till april.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, visst är det kul med symboler.
Och intressant.
Jag gillar just det där med "på väg" tänket.
Att allt är föränderligt och pågående.

Hoppas att du har sköna dagar med pyssel.
Och lugn och ro.
Gör du något speciellt eller bara tar det som det kommer?
Kram



14 kommentarer:

Anci sa...

En dag som låter underbar. Bara att ha det bra och med de man tycker om. Hoppas att din lördag blir lika fin !

Kram
Anci

Pia sa...

Vilken underbar Valborg! Fine pälsbollen ❤ Sådana vänner är guldklimpar.
Om en stund sticker jag och krigaren till Åkallas bokskogar och busar en sväng. Sedan blir det lite trädgårdspyssel tror jag, vi får se ��
Hoppas du får en toppendag!
Kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kunde inte bli bättre, barn hundar och hästar. Ja och så en och annan öronslickad katt. Jag har sett din bild på insta, så fin.
Stor kram/AM

Flower of Fame sa...

Så härligt att Pälsbollen har blivit så duktig. Kan ju inte bli annat med dig dom matte. Ha en fin dag Kram Pernilla

Finaste mattan sa...

Bara regnet slutar så - ut i trädgård! : )

Therese sa...

Det høres ut som et eventyr! På slike stunder er livet godt, Hannis <3

Helena sa...

Fotot på instagram är underbart! Visst är det härligt med de vännerna. Om en stund kommer en sån vän hit till mig. En vän som jag haft nära sedan jag var fyra år. Hon är viktig - hon förstår och vet fastän man inte säger något. Önskar dig igen en fortsatt kreativ lördag! Kram

Mamma C sa...

En härlig och skön dag med allt som man tycker om och gillar. Det kan inte bli så mycket bättre.
Kram mamma C

Huset på Backavägen sa...

Vilken härlig valborg! Jag har bytt bloggportal och namn och du kan nu hitta mig på www.ruffostuff.se
Kram Anki

annika sa...

Det låter som en skön Valborg och ett avslappnat sätt att fira. Djur och ungar. Själv kände jag bara april tassa iväg för att hastigt bytas mot ett soöregnande maj! Varm kram

Kia sa...

Härlig valborg låter det som!
Katter kan vara spännande! Smilla försöker leka med vår katt Meja. Går sådär, han är inte ett dugg intresserad av att leka med henne.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Melody and M.E sa...

Härlig valborg låter det som! Själv busade jag med barnbarn och drack Ramlösa och saknade inte alls firandet i min gamla stad!
Somndade tidigt gjorde jag också, men här var alla öron torra!
kram M.E

Maria - Snickaregården sa...

Underbart :) bästa sättet att fira.
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Underbart :) bästa sättet att fira.
Kram Maria