Det där badrummet

Jag har fått förnyad energi.
Och fattat beslutet att alla platser i hemmet ska kännas vackra.
För ögat att vila på, för kroppen att vila i och som inspiration,
för själen och kreativiteten.

Det där badrummet är en sån plats som jag ofta glömmer.
En stökplats som blir ganska tråkig.
Men nu är det ordnat.
Skåpet är rensat.
Sånt som jag tycker om finns framme.
Detaljer, jag älskar detaljer.
 Snäckor...
 Drömfångare

 Doftljus

Så Buddha.
Mot den lila kaftanen med peacemärken i strass.
Det blev luftigt och känns som nytt.
Fast allt är sånt jag redan hade.

Det är här inne jag gör min oljemassage.
Den ska göras på en plats som känns avkopplande.
Det gör det nu.

Så undrar jag om ni har några frågor.
Är det något ni vill veta mera om?
Eller funderar över.
Säg till, så svarar jag.

Kram Hannis

13 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fint och rogivande det blev. Gillar också buddhor. Den är superfin. Ha en fin dag Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Så fint det blev och helt i min smak också hihi. Vilken fantastisk helg du har haft!!
Kram Arja

Choices by Annie sa...

Så fint det blev i badrummet. Här är badrummet en enda stökplats. Men kanske att det får vara det, ett tag till medan barnen är små. Vissa stökutrymmen måste man kanske tillåta sig ;)

Fin tisdag till dig.
Kram
Annie

HönaPöna sa...

Vilken bra vision, men ojojoj, min källare, där finns det lite att jobba med det vackra! 😄

HWIT BLOGG sa...

Ja ibland får man den energin...att skapa, att göra det vackert, rofyllt hemma. Badrummet är ju inte kul med alla tvätthögar och halvfulla schampoo flaskor, bra tips där för jag ska nog ta tag i den biten!
Ha en glad dag!
Kram Titti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den där lilla Buddhan på golvet satte stilen superfint, jag tokgillar allt jag ser!
Kramar/AM

Villa Freja sa...

Å vad fint. Och så klokt att låta varje rum vara som ett smycke. Vårt sovrum blir ofta (alltid) ett skräprum med klädhögar, papper och all möjlig bråte överallt. Inte snyggt någonstans, men dörren dit är alltid stängd ... är ursäkten tror jag.
Kram.

Birgitta sa...

Så mjukt & rofyllt det blev.
Man ska omge sig med det man tycker om ... även på toaletten tycker jag.
Lite avis på din underbara helg
Låter magiskt när du berättade.
Njut av dagen fina
Kramar om/

Helena sa...

Rogivande bilder! Håller med dig att badrummet är en bortglömd plats. Jag håller också på att rensa i badrummet (och hela mitt hus också). Tack för att du ger inspiration att ta tag i badrummet ännu mer. Önskar dig en riktigt fin majdag. Kram

Mamma C sa...

Badrummet blir gärna en bortglömd plats. Kände verkligen att det är dags att rensa i skåp och lådor där inne nu.
Vi sätter ut våra palmer så fort vi vet att det inte ska vara 5-10 minusgrader en längre tid. Visst dom klarar en eller två frostnätter. Vi brukar ta in dom i mitten av oktober innan vi sticker till värmen. Så har vi dom i garaget under vintern och vattnar dom där hela tiden.
Kram Mamma C

Tinis vita hem sa...

Ljust och vackert badrum med fina detaljer :)
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Pemsplatser sa...

Det ser jättefint ut! Jag har ingen inspiration just nu känner jag. Inte för att fixa inne i alla fall. Hoppas den kommer tillbaka snart, för det är mycket jag känner att jag vill göra egentligen. Men du, jag funderade, har du din kolonilott kvar? Kram till dig /Emma

Anna S sa...

Åh, det är jättefint! Smart att göra alla rum hemma fina. Jag tror det är viktigt. Som att se till hela sig själv.
Jag har lite att ta tag i på den fronten. Blir lätt att tex hallen glöms bort. Jag behöver även rensa klädkammaren där en massa saker (vet knappt vilka längre) samlats och tar upp viktig energi som behövs som livsutrymme. Det känns alltid bra tycker jag när man ändrat. Särskillt om det är bland saker man redan hade, så att de används.
Vackert med drömfångare och Buddhan i badrummet.
Låter gott med specialolja att ta på. (Gott för kroppen alltså). :-). Är oljan något du fick på yogahelgen..?

Kramen till dig!