Den där avokadon...

Den har börjat röra på sig.
Och den rör sig snabbt.
Blir glad när jag ser den.
Och hur den rör sig, flyttar sig mot ljuset.
 Den ska få en ny kruka.
I lera, en sliten en.
Tror den passar i det.

Eftersom att jag var tvungen att prova flera,
så har jag nu fyra till som jag tittar på.
Men dom är inte lika växande.
En är gott nog.

Kram till er // Hannis

Ps. Anna,S, just grå känns så mjuk att jag trivs med den.
Dom grå gardinerna är tunt tyg som jag färgade
med batikfärg. Blev överraskad över att den blev så jämn.

Det är bra att du väntar.
När det blir mycket runt omkring så tar det energi
som man behöver själv.
Precis som du skriver, man får göra det som blir bäst.

Så blev jag sugen på hallonsorbet.
Klockan 05 på morgonen=))
Stor kram!

14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Har också lyckats med en. Som också skjuter i höjden. En kul planta. Blir fint med en terrakottakruka. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Pia sa...

Det klart den trivs hos dig! Det är en speciell känsla att få något att gro och växa, antingen detr människor eller växter.
Fin dag till dig!
Kram Pia

Melody and M.E sa...

Härligt när det växer så man nästan kan se det!
Du får nog snart toppa den så det inte bara blir en lång stängel!
Kram M.E

Johanna | Tillvaron.se sa...

Jag tycker det är helt fantastiskt att du har en avocado i lerkruka. Heja dig!

Suz sa...

Så mysigt med något som växer på fönsterbrädan! Jag har så "ogröna" fingrar att det är förfärligt, men jag blir ändå lite sugen på att prova igen när jag ser dina krukor på dina fina bilder:)
Ha en mjuk och fin dag!
Kram
Suz

Choices by Annie sa...

Så vacker avokadoväxten är. Nästa år måste jag komma ihåg att testa jag med.
En fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

HWIT BLOGG sa...

Ohhh så söt och den passar fint i den lilla lerkrukan! Jag lyckades inte med min kärnor men jag ska testa igen...skam den som ger sig!
Kram,
Titti

VisaLiza sa...

Fint att se hur det växer! Jag satte potatis igår och kom att tänka att det är nog lycka i dess renaste form, att vara med och få något att växa. Det är nästan något andligt i det kan jag tycka. Kramar Liza

Birgitta sa...

Meeen så fin den är
Blir underbart vacker i en "sliten" lerkruka.
Njut av dagen fina

Kramar om/

Blommiga Rutan sa...

Åh så fin den ser ut! Blir lite sugen att pröva..

Fin dag till dig

Kram Anncathrine

HönaPöna sa...

Fint när det växer... jag har skolat om sonens plantor som han har sått på förskolan. Det där med att odla på fönsterblecket är liksom inte min grej, men ibland får man ju anstränga sej!

Mamma C sa...

Så kul att det växer och frodas.
Kram Mamma C

Kia sa...

Men titta vad den växer! Kul.
Våran är typ 80-90 cm hög, 3 år tror jag. Har fått sig en sidogren nu sista året. Överlevt en del törnar av hund! :)

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Helena sa...

Underbart när det spir av liv i jorden. Så roligt! Ser framemot att se dess utveckling. Kram