Att ha fått en farbror

Pälsbollen har varit lite i ofas ett tag.
Förra veckan blev jag riktigt orolig.
Jag tyckte att han verkade förvirrad.
Var på väg att åka akut till veterinär men avvaktade.
Så dagen efter gick vi till våran egen veterinär.

Han är i kanonform rent fysiskt.
Bra muskler, tänder och päls.
Kanske ser han lite sämre. Och hör det han vill höra.
Han leker fortfarande, både med saker och andra hundar.
Han har inte ont någonstans som vi upptäckte i alla fall.

Pälsbollen börjar nog bli farbror, säger min veterinär.
Han vill sova mera.
Helst vill han bestämma själv också när vi ska gå ut.
När han ska äta.
Om det så är mitt i natten...

Han börjar helt enkelt få egenheter.
Som tillhör en farbror, en hund-farbror.
Förvisso en ganska ung farbror tycker jag
Han vill gärna vara med,
 men säger till när han tycker att vi ska gå hem.
Det ska vara lite på hans villkor.
Jag tänker att det får vara så.
Han får vara lite bortskämd.

Jag är nöjd.
Så länge jag vet att han mår bra, är jag nöjd.

Fin dag till er!
Kram Hannis



18 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina bilder på din" farbror" ja de små liven föröndras hela tiden. Tur han är frisk. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Åh vad oroliga vi mattar blir om det är något med de fyrbenta. Hoppas att han bara har blivit lite farbror och att allt annat är bra. Såå fin är han i alla fall, vilken ras är det? Kram Suss

Melody and M.E sa...

Det är bara att gilla läget när männen blir farbror och vill ta det lite lugnt mellan varven, men ska de äta mitt i natten då får det nog bli en skål med torrfoder!
Mysiga pälsbollen, han ser ut att ha ett gott liv!
En fin dag till dig och snyggingen!
Kram och nospussar från oss

Idas virrvarr sa...

Söta lilla farbrorn. Jag har en liten tant här hemma. Hon vill sova och gå korta promenader. Vara nära hela tiden. Hon orkar inte leka så mycket längre och tycker inte om andra hundar. Men min lilla tant är ju blind. Inte konstigt att man är lite sur och osäker. Men hon är världens snällaste och mysigaste. Kram.

Jennica... sa...

Fina fina Pälsbollen!
En farbror....jasså minsann! Det låter faktiskt lite gulligt.... :) Och klart att han ska få bli bortskämd!
Kram Jennica

Villa Freja sa...

En underbart söt farbror är han. Hoppas han får vara pigg länge till. Kram.

Pia sa...

Fine lille farbrorn <3 Det är tur att han bor hos just dig som förstår honom. Han har så kloka ögon, mycket livserfarenhet i dem.
Var rädda om er!
Kramen

Helena sa...

De är så viktiga våra pälsbollar. Mina tre farbröder har också utvecklat olika farbroregenheter - men som du skriver - det får vara så. Lite deras personlighet. Kram

LÁrt de Vivre sa...

Han verkar så go och snäll din lilla farbror. En trygg pälsboll att luta sig mot och en klippa till sällskap

Kram Kajsa

Therese sa...

Så heldig han er som bor hos akkurat deg! Min Rubi er snart 9 år og er fortsatt som en valp. Hva hadde vel livet vært uten de fine trofaste pelsvennene våres..?

VisaLiza sa...

Skönt att han mår gott din lille farbror. Ovanligt söt som alltid! Jag har också en farbror här hemma, en kattfarbror som börjar bli till åren. Han gillar inte förändringar längre och i vintras var vi oroliga för honom då han inte var kry. Märkligt hur även sjukdomar försvinner när våren kommer. Kramar Liza

Anna S sa...

Hej Hannis, det är en fin hundfarbror du har. Kul att läsa om hans sätt och egenheter, eller egenskaper.
Det är svårt när det är något som ändras hos djuren, eller när man tänker och oroar sig för att de inte mår bra. Så skönt att pälsbollen mår fint!
Ja, djuren liksom oss människor ändras lite hela tiden. Min kattdam som nu är över elva år vet också hur hon vill ha det. Tex så stampar hon bestämt med bakfoten i golvet när hon varit på lådan. En signal som betyder "kom genast och städa här hörru!". Jag tycker så mycket om den där skruttan.
Hon har själv valt att inte gå ut, trots grönområde utanför dörren. Gissar att hon är som jag som tycker det är tryggast hemma.

Jag har varit mycket trött i nån vecka efter att jag slutat ta sömnmedicin. Märkte själv att jag sov bättre utan dom, men det spökar med hur jag har ork dagtid.
Får rådgöra med läkare och vara rädd om mig.

Igår kämpade jag mig till Tai Chin, som var sista gången. Men det bra är att jag kan träna det hemma också.

I helgen har jag mest tagit det lugnt, men också möblerat om lite. Idag städade jag undan saker som kändes "för mycket". Försöker få till något jag trivs i.

Ha det bäst idag, du och hundfarbrorn! Kramen

Sandra sa...

Klart man får vara bortskämd om man är en farbror <3

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Halloj pinglan o sötaste pälsboll !!!
Tycker nog att jag känner igen mej..har oxå en hel del egenheter. Tanter o farbröder ska man absolut skämma bort en smula !

Stor kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Halloj pinglan o sötaste pälsboll !!!
Tycker nog att jag känner igen mej..har oxå en hel del egenheter. Tanter o farbröder ska man absolut skämma bort en smula !

Stor kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Skönt att han bara har blivit farbror. Och självklart ska man skämma bort en sådan sötis :)
Kram Pia

annika sa...

Han ser verkligen ut som en ung farbror. Skönt att få ha lite egenheter ❤️️

Anna sa...

Farbror eller ej. En fin pälsboll är han. <3