Såna där njutardagar

Påsken är verkligen njutardagar.
Man behöver liksom inte göra så mycket om man inte vill.
Ta en godis eller två.
Drack kaffe lutad mot en husvägg gjorde jag igår.
Ihop med människor och deras hundar.

Sen fram med målarsaker.
Alltså vattenfärger och penslar.
För att måla igen som jag inte har gjort på väldigt många år.
Utan mål, bara för att.
Visslade till färger som jag blandade hej vilt.
Så lät jag handen fara mot godisskålen ibland.


Och idag blir det lite mera måla.
Sen påskfirande med några av pärlorna i mitt liv.
Dom där kvinnorna som jag kan både skratta och gråta med.
Det blir fint på en påskafton.

Hoppas att ni har det lugnt.
Eller rättare sagt att ni gör det ni vill och orkar.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, dina ord träffade mig rakt i hjärtat.
Tack!
Precis som du skriver,
det man gör för att läka sig hjälper.
Det är det där lilla, som hjälper till i det stora.
Och ett vitt porslinsägg låter alldeles utmärkt som pynt=))
Har du okej dagar?
Stor kram!



8 kommentarer:

Helena sa...

Så härligt att använda penseln och färg! :-) Jag har också målat i omgångar. Det är befriande. I höstas började gick jag min första akvarellkurs hos en konstnär och har fortsatt. Här fick jag lära mig att släppa tanken helt och motivet får tala till en. Det är verkligen så fantastiskt att måla på så sätt - kravlöst. Själsläkande. Ha en underbar påsklördag!

Idas virrvarr sa...

Jag har alltid velat måla. Men anser inte att jag är tillräckligt bra. Duktiga flickan kan inte skapa utan prestation vet du :) Allt måste vara perfekt och med ett mål. Konstigt de där. Kram och glad påsk

Fru Eriksson sa...

Härligt ♡ ...
Önskar dig & de dina en riktigt Go & Gla´ Påsk!

/Kram

Flower of Fame sa...

Så härligt att måla. Det var länge sedan jag gjorde det. Ha en härlig påskafton med de dina. Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Idag har jag gjort precis det jag velat, vilket nog inte alla uppskattat, för jag bjöd inte in släkten till stor påskbuffe som jag brukat göra varje år.
Jag orkade helt enkelt inte år…
Önskar dig en fin fortsättning på påsken!
Kram M.E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina godisägg, och har ju sett färgerna du målar med, snyggt! Här blev inte påsken alls som det var tänkt eftersom jag kan smittas. Men imorgon äntligen får jag träffa Hugo:)
Stor kram/AM

Maria - Snickaregården sa...

Fina ägg och en skön påsk. Låter alldeles förträffligt härligt. Låta penseln fara fram med ena handen och i godisskålen med den andra.
Ha en fortsatt riktigt go och mjuk påsk.
Kram Maria

HönaPöna sa...

Härligt med lugna påskdagar och att träffa dem man älskar... kram!